Τέλη: Έως 15 Ιανουαρίου η παράταση, το πιθανότερο σενάριο -Οι σκέψεις για τα πρόστιμα, τι ισχύει για την ακινησία ΙΧ - iefimerida.gr

Τέλη: Έως 15 Ιανουαρίου η παράταση, το πιθανότερο σενάριο -Οι σκέψεις για τα πρόστιμα, τι ισχύει για την ακινησία ΙΧ

Τέλη κυκλοφορίας / κίνηση οχημάτων στην Κηφισίας
Φωτογραφία: EUROKINISSI
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ
Γιώργος Παππούς

Νέο σύστημα, αλλά από το επόμενο έτος - Τι γίνεται με την ακινησία των οχημάτων

«Παράταση ναι. Υπερπαράταση όχι». Με αυτόν τον τρόπο απαντούν αρμόδιες πηγές στο σύνηθες ερώτημα για τα τέλη κυκλοφορίας κι όλα δείχνουν ότι επιστρέφουμε στα προ πανδημίας δεδομένα, δηλαδή στο... μοντέλο του 2020.

Ήταν 30 Δεκεμβρίου του 2019 όταν το υπουργείο Οικονομικών δημοσίευε την Απόφαση με την οποία τα τέλη κυκλοφορίας του 2020 θα μπορούσαν να πληρωθούν χωρίς πρόστιμα, ως τις 15 Ιανουαρίου. Αυτή η 15νθήμερη παράταση αναμένεται ότι θα δοθεί και για τα τέλη κυκλοφορίας του 2023, καθώς, μετά από μια μακρά περίοδο κρίσης όπου η παράταση των τελών κυκλοφορίας ήταν δίμηνη, στο οικονομικό επιτελείο θέλουν να στείλουν το μήνυμα της επιστροφής στην κανονικότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλη κυκλοφορίας: Τα πρόστιμα

Τι θα συμβεί σε όσους «ξεχάσουν» να πληρώσουν εμπρόθεσμα; Και αυτή τη φορά το πρόστιμο ανέρχεται στο ύψος των τελών κυκλοφορίας, καθώς φαίνεται ότι κάπου... κόλλησε το σχέδιο για αναλογικότερες επιβαρύνσεις. Το πλάνο, που μένει στο συρτάρι μέχρι νεωτέρας, προέβλεπε ότι το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής θα κλιμακώνεται ανάλογα με το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης, αφού σήμερα, έστω για ένα 24ωρο αργοπορίας, οι οδηγοί πρέπει να πληρώσουν «διπλά» τα τέλη κυκλοφορίας.

Το ότι το σχέδιο μένει στο συρτάρι ενισχύει τις πληροφορίες που αναφέρουν πως στο ΥΠΕΘΟ αργά ή γρήγορα θα ξανανοίξουν τον φάκελο για τη ριζική αναμόρφωση των τελών κυκλοφορίας. Δεν είναι μυστικό, άλλωστε, ότι τα προηγούμενα χρόνια «έπαιξαν» πολλά σενάρια για σύνδεση των τελών με τις εκπομπές ρύπων και για τα παλαιότερα οχήματα. Τα σενάρια αυτά είναι βέβαιο ότι θα επαναξιολογηθούν υπό το νέο πρίσμα της «πράσινης» μετάβασης και των κινήτρων για ηλεκτροκίνηση, χωρίς φυσικά να υποτιμάται το ότι, για να αποσυρθεί ο στόλος των παλαιότερων και ρυπογόνων αυτοκινήτων, θα απαιτηθεί «γερή» επένδυση από τους ιδιοκτήτες τους, που κατά τεκμήριο δεν διαθέτουν ανάλογη οικονομική ευχέρεια.

Ακινησία   

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μικρή -εκτός εντυπωσιακού απροόπτου- παράταση των τελών κυκλοφορίας ανατρέπει τα σχέδια των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που θέτουν τα οχήματά τους σε ακινησία και πέρσι πήραν... δώρο από το υπουργείο Οικονομικών.

Η δίμηνη παράταση για τα τέλη συμπαρέσυρε την προθεσμία για την ακινησία των οχημάτων, κι έτσι μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου, περίπου 130.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων τα κυκλοφορούσαν νόμιμα χωρίς να πληρώσουν τα τέλη του 2023 και εν συνεχεία τα έθεσαν σε ακινησία. Πολλοί από αυτούς αξιοποίησαν, μάλιστα, τη δυνατότητα που δίνει κάθε χρόνο το ΥΠΕΘΟ για τέλη με τον μήνα, δηλαδή την άρση της ακινησίας για κάποιους μήνες του έτους, με αναλογικά τέλη κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όποιος επιθυμεί να θέσει το όχημά του σε ακινησία αρκεί να συνδεθεί στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και ειδικότερα στην πλατφόρμα myCAR με τους κωδικούς Taxisnet. Επιλέγετε «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία», όπου καταχωρίζετε ή επιλέγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία. Καταχωρίζετε τα στοιχεία της διεύθυνσης ακινητοποίησης του οχήματος, δηλαδή τον ΤΚ της περιοχής, την οδό και τον αριθμό. Επίσης, δηλώνετε υπεύθυνα ότι ο χώρος στάθμευσης είναι είτε ιδιόκτητος είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος. Υποβάλλετε την αίτησή σας και, εφόσον είστε μοναδικός ιδιοκτήτης, το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

Στις παρακάτω περιπτώσεις η ακινησία δηλώνεται υποχρεωτικά στην αρμόδια Εφορία: 

(α) Κλοπή ή υπεξαίρεση του οχήματος.

(β) Κυκλοφορία του οχήματος στο εξωτερικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

(γ) Μεταβίβαση του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί.

(δ) Κατάσχεση του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού.

(ε) Αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή.

(στ) Παράδοση στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση.

(ζ) Ολοσχερής καταστροφή του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας  

(η) Πλειστηριασμός του οχήματος.

(θ) Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από τον δήμο ως εγκαταλελειμμένου.

(ι) Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).  

(ζ) Θάνατος του ιδιοκτήτη του οχήματος, όπου η ακινησία δηλώνεται από τους κληρονόμους του (εφόσον δεν έχει εκδοθεί ακόμα άδεια κυκλοφορίας στο όνομά τους), στη ΔΟΥ του θανόντος. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εάν κατά τη διάρκεια ελέγχου διαπιστωθεί ότι το όχημα κυκλοφορεί ή είναι σταθμευμένο σε δημόσιο χώρο και φέρει πινακίδες ενώ βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία, αίρεται η ακινησία, επιβάλλεται πληρωμή των τελών κυκλοφορίας και το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ