Στην μείωση των αγορών βασικών ειδών διατροφής στρέφονται ένας στους δύο Έλληνες για να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια.
Επιπλέον, 9 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για τον πληθωρισμό και την ακρίβεια που μειώνουν την αγοραστική τους δύναμη, σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari.
Μειώση καταναλωτικής δύναμης
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 19 χώρες και ανέδειξε το μείζον πρόβλημα του πληθωρισμού παγκοσμίως.
Ενδεικτικά, στην Ελλάδα οι καταναλωτές σε ποσοστό 62% αναφέρουν μείωση της καταναλωτικής τους δύναμης και η χώρα μας έρχεται δεύτερη πίσω μόνο από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Ανησυχία για το μέλλον
Η έρευνα δείχνει ότι η ανησυχία για το μέλλον είναι πολύ μεγαλύτερη στην Ελλάδα από ότι διεθνώς.
Συγκεκριμένα, το 89% των ερωτηθέντων ανησυχούν για τις επιπτώσεις του πληθωρισμού τους επόμενους 12 μήνες.
Στην Αττική μάλιστα, το ποσοστό αγγίζει το 92%.
Αυτοί που ανησυχούν περισσότερο είναι άνθρωποι ηλικίας 45-54 με ποσοστό 95%.
Επιπλέον, σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες (48%) δηλώνει ότι θα μειώσει τις δαπάνες σε βασικά είδη διατροφής τους επόμενους 12 μήνες.
Στην κορυφή τα σούπερ μάρκετ
Η πτώση της αγοραστικής δύναμης οδηγεί τους καταναλωτές να προσέχουν τις τιμές σε σημαντικά είδη, όπως το σουπερμάρκετ, το delivery και τα ρούχα.
Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ απασχολούν το 81% των καταναλωτών, ενώ το ντελίβερι και η ένδυση το 63% και 59% αντίστοιχα.