Λίγοι μήνες απομένουν μέχρι τη στιγμή που η τήρηση των Ηλεκτρονικών Βιβλίων θα καταστεί υποχρεωτική για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες.
Σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα, από την 1η Ιανουαρίου του 2021 όλες οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα θα πρέπει να διαβιβάζουν ψηφιακά τα παραστατικά τους στη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα «myDATA» της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)
Ηδη, από την 1η Οκτωβρίου, ξεκίνησε πιλοτικά η λειτουργία της «e-Εφορίας», με τη διαβίβαση παραστατικών στην πλατφόρμα myDATA. Τι είναι όμως τα myDATA;
Τι είναι τα Ηλεκτρονικά Βιβλία myDATA
Με τη μετάβαση στα Ηλεκτρονικά Βιβλία, κάθε επιχείρηση είναι υπόχρεη να διαβιβάζει όλα τα παραστατικά που εκδίδει (χονδρικής, λιανικής, προς επιχειρήσεις ή ιδιώτες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό) και να ελέγχει – αντιστοιχεί κάθε παραστατικό αγοράς ή δαπάνης που την αφορά στην πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ. Με απλά λόγια, το myDATA θα είναι ο χώρος όπου θα τηρούνται τα «ψηφιακά», πλέον, λογιστικά βιβλία.
Σύμφωνα με τις οδηγίες της ΑΑΔΕ, στο myDATA οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες οφείλουν:
- να διαβιβάζουν τη σύνοψη παραστατικών εσόδων/εξόδων
- να καταχωρίζουν τις λογιστικές εγγραφές τακτοποίησης για τον προσδιορισμό του λογιστικού και του φορολογικού αποτελέσματος κάθε έτους
- να χαρακτηρίζουν τις καταχωρημένες συναλλαγές.
Οι παραπάνω πληροφορίες πρέπει να έχουν τυποποιηθεί (Τυποποιήσεις Δεδομένων Παραστατικών), ώστε να μπορούν να διαβιβάζονται ηλεκτρονικά από τις οντότητες και να καταχωρούνται ομοιόμορφα στην ΑΑΔΕ.
Ηλεκτρονική Τιμολόγηση και myDATA
Προκειμένου να γίνει ομαλά η μετάβαση των επιχειρήσεων στην «επόμενη μέρα» των Ηλεκτρονικών Βιβλίων myDATA, η ΑΑΔΕ έχει ξεκινήσει να χορηγεί πιστοποιητικά καταλληλότητας σε λογισμικά παρόχων ηλεκτρονικής τιμολόγησης (ΥΠΑΗΕΣ).
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εταιρεία SoftOne που με την υπηρεσία EINVOICING ήταν από τις πρώτες εταιρείες λογισμικού που έχουν πιστοποιηθεί επίσημα από την ΑΑΔΕ ως Πάροχος Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, λαμβάνοντας άδεια καταλληλόλητας για την ηλεκτρονική διαβίβαση κάθε είδους παραστατικού πώλησης: Β2Β, Β2C και Β2G.
Με την cloud EINVOICING, η SoftOne καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις της ΑΑΔΕ αναφορικά με την έκδοση και αυθεντικοποίηση τιμολογίων και στοιχείων λιανικής πώλησης μέσω της χρήσης υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
Τα 6 «κλειδιά» του SoftOne EINVOICING
Η υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης EINVOICING έχει έξι βασικά χαρακτηριστικά που αξιοποιούν τις σύγχρονες τεχνολογίες και υποδομές της SoftOne:
- Ηλεκτρονική Τιμολόγηση με ένα Κλικ: Έκδοση και διακίνηση ηλεκτρονικών παραστατικών χονδρικής και λιανικής πώλησης, απαλλάσσοντας κάθε επιχείρηση από οποιαδήποτε εργασία εκτύπωσης, αρχειοθέτησης, εμφακέλωσης και αποστολής έντυπων παραστατικών.
- Διασύνδεση με κάθε ERP: Διασύνδεση με κάθε λογισμικό ή σύστημα τιμολόγησης της αγοράς μέσω WEB API και real-time άντληση των δεδομένων των παραστατικών.
- Ψηφιακή Σήμανση: Σήμανση και αυθεντικοποίηση των παραστατικών ως κείμενο, αλλά και QRCode για την άμεση επαλήθευσή τους με σάρωση.
- Ενημέρωση myDATA: Διαβίβαση της σύνοψης των παραστατικών, ενημέρωση των Ηλεκτρονικών Βιβλίων ΑΑΔΕ και λήψη του Μοναδικού Αριθμού Καταχώρησης (Μ.Α.Ρ.Κ).
- Αρχειοθέτηση στο Cloud: Αυτόματη αρχειοθέτηση του παραστατικού στο Cloud για το χρονικό διάστημα που ορίζει η νομοθεσία ή επιθυμεί ο εκδότης.
- Online παράδοση: Αποστολή ειδοποίησης προς παραλήπτη με σχετικό link για να κατεβάσει το παραστατικό, καθώς και αρχείο δεδομένων για αυτόματη εισαγωγή στο σύστημά του.
Οι επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες μπορούν να ενημερωθούν αναλυτικά για την πιστοποιημένη υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης της SoftOne στο www.einvoicing.gr
ECOS myDATA: Real time διαχείριση των myDATA
Η SoftOne παρουσίασε επίσης και τη λύση διαχείρισης «ECOS myDATA». Πρόκειται για μία νέα cloud υπηρεσία η οποία ανταποκρίνεται πλήρως στην ανάγκη ευθυγράμμισης των επιχειρήσεων με τη νέα νομοθεσία, απαλλάσσοντάς τες πρακτικά από το υπέρογκο κόστος ή/και την αυξημένη πολυπλοκότητα που συνεπάγεται η τεχνική προσαρμογή της υφιστάμενης μηχανογράφησής τους στις απαιτήσεις τήρησης των Ηλεκτρονικών Βιβλίων.
Πλήρως συμβατό με οποιοδήποτε σύστημα ERP της αγοράς (οποιουδήποτε κατασκευαστή), το ECOS myDATA αξιοποιεί τις διαθέσιμες πληροφορίες και εγγραφές του συστήματος της επιχείρησης, αναλαμβάνοντας την έγκυρη διαβίβαση (και λήψη) όλων των προβλεπόμενων δεδομένων (εσόδων, εξόδων και λογιστικών εγγραφών τακτοποίησης) στην πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ. Χωρίς μεγάλες και συνεχείς επενδύσεις, χωρίς υψηλό κόστος, χωρίς καμία απολύτως αλλαγή στο σύστημα μηχανογράφησης της επιχείρησης.
Τι κερδίζει μία επιχείρηση με το ECOSmyDATA:
- Είναι συμβατό με οποιοδήποτε ERP: Η υπηρεσία ECOS myDATA επιτρέπει σε κάθε επιχείρηση να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις των myDATA, αξιοποιώντας τα διαθέσιμα δεδομένα του συστήματος που χρησιμοποιεί, χωρίς καμία αλλαγή ή μετατροπή του.
- Απόλυτη συμμόρφωση με ΑΑΔΕ: Ως cloud υπηρεσία, το ECOS myDATA ενημερώνεται αυτόματα με νέες διατάξεις ή μεταβολές διασφαλίζοντας την πλήρη συμμόρφωση των επιχειρήσεων με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.
- Ταχύτητα & αξιοπιστία: Με αυτοματοποιημένες εργασίες η υπηρεσία ECOS myDATA επιτρέπει τον έλεγχο και τη διαβίβαση παραστατικών στην πλατφόρμα myDATA, μέσα από μία εύχρηστη κονσόλα που δεν απαιτεί εκπαίδευση.
- Χωρίς υψηλό κόστος και υπέρογκες επενδύσεις: Η υπηρεσία ECOS myDATA δεν απαιτεί υψηλό κόστος επένδυσης ή δαπανηρές αναβαθμίσεις του ERP.
Περισσότερες πληροφορίες για την cloud υπηρεσία ECOS myDATA στο www.s1ecos.gr/mydata/