Η MYTILINEOS ήταν η μόνη εταιρεία που ανανέωσε την προσφορά της για τον διαγωνισμό Άκτιο-Αμβρακία ύψους περίπου 150 εκατ. ευρώ, ενώ εκτός φαίνεται πως παρέμειναν ΑΒΑΞ, Intrakat και GD Infrastrutture.
Το έργο Ακτιο-Αμβρακία συνολικού μήκους 48,5 χιλιομέτρων θα ενώσει το Άκτιο με την Αμβρακία και την Ιόνια Οδό είχε ξεκινήσει με 4 αρχικά εργολαβίες το 2010. Ωστόσο από αυτές κατασκευάστηκαν και με αρκετή δυσκολία μόλις τα 15 χιλιόμετρα. Μάλιστα το συγκεκριμένο έργο έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου την τελευταία δεκαετία και να έχει ήδη απορροφήσει δαπάνες ύψους 120 εκατ. ευρώ.
Το χρονικό του διαγωνισμού
Πριν από δύο χρόνια η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ ήταν αυτή που είχε μειοδοτήσει στον διαγωνισμό, ωστόσο μετά από προσφυγή που κατέθεσε η ιταλική GD Infrastrutture το έργο βάλτωσε. Υπενθυμίζεται δε πως η προσφυγή της ιταλικής πλευράς ήταν η αφορμή για πρώτη φορά, το ΣτΕ να εκδώσει απόφαση με την οποία η αρνητική απάντηση τεχνικών εταιρειών εάν συμμετείχαν ποτέ σε θέματα στρέβλωσης ανταγωνισμού, να εκλαμβάνεται ως ψευδή δήλωση, από τη στιγμή που οι εταιρείες έχουν μπει σε διευθέτηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Το 2020 η απόφαση να επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός
Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε το 2020 να επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός Την απόφαση αυτή προσέβαλε και πάλι η GD Infrastrutture στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), η οποία και έγινε δεκτή, με το υπουργείο και την ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ να απαντούν με προσφυγή στο ΣτΕ, η οποία όμως απορρίφθηκε.
Ο υπουργός υποδομών Κώστας Καραμανλής είχε ανακοινώσει από τη Βουλή ότι το υπουργείο θα συνεχίσει το διαγωνισμό για να ολοκληρωθεί το έργο ως το 2023, και να μην χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση, γι αυτό κάλεσε τις εταιρείες να ανανεώσουν τις προσφορές τους.
Ο κ. Καραμανλής έχει χαρακτηρίσει το έργο μνημείο κακού σχεδιασμού αφού επιλέχθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση μια συμπληρωματική εργολαβία σκούπα ύψους 150 εκ. ευρώ όταν το συνολικό έργο και με την έκπτωση είχε προϋπολογιστεί σε 177 εκατ. ευρώ.