Μαγνήτης ο ελληνικός τουρισμός: Η Αθήνα ανάμεσα στις 10 πιο ελκυστικές πόλεις για ξενοδοχειακές επενδύσεις - iefimerida.gr

Μαγνήτης ο ελληνικός τουρισμός: Η Αθήνα ανάμεσα στις 10 πιο ελκυστικές πόλεις για ξενοδοχειακές επενδύσεις

ακινητα πολυκατικιες πεύκα
Ακίνητα, φωτογραφία shutterstock
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ

Οι φετινές τουριστικές εισπράξεις θα «πιάσουν» τα υπερέσοδα του 2019 κι αυτό ήδη αποτυπώνεται στους δείκτες του ΑΕΠ αλλά και των φορολογικών εσόδων, τα οποία επέτρεψαν, άλλωστε, τα έκτακτα μέτρα στήριξης. 

Για το 2023, το βασικό σενάριο του Προϋπολογισμού προβλέπει αντίστοιχες εισπράξεις, δηλαδή 18- 19 δισ ευρώ, ωστόσο ο μεγάλος αντίπαλος δεν είναι κάποια ανταγωνιστική αγορά, αλλά ο πληθωρισμός, που “ροκανίζει” εισοδήματα και αλλάζει προτεραιότητες στους εν δυνάμει επισκέπτες από τις βασικές χώρες προέλευσης.  

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έρευνα για τον Τουρισμό στην Ευρώπη το 2023

Η έρευνα της Deloitte “European Hotel Industry Survey 2022” καταγράφει τις τάσεις του κλάδου Τουρισμού και Φιλοξενίας, που διαφαίνονται στην Ευρώπη για το 2023. Το γεγονός ότι συμμετείχαν περισσότεροι από 100 εκπρόσωποι της ξενοδοχειακής βιομηχανίας, μεταξύ των οποίων ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, operators, developers και επενδυτές, αν μη τι άλλο αναδεικνύει το ειδικό βάρος της έρευνας.  

Το αυξανόμενο κόστος, η έλλειψη ειδικευμένου εργατικού δυναμικού, το υψηλό κόστος προσωπικού και η αύξηση των επιτοκίων αποτελούν τους σημαντικότερους κινδύνους που απειλούν την ανάπτυξη του κλάδου κι όπως προκύπτει από την έρευνα, οι βασικοί “παίκτες” στρέφονται πλέον προς μία πιο αμυντική και συντηρητική πολιτική, εστιάζοντας στη βελτίωση της απόδοσης και στη διαχείριση των ταμειακών ροών τους. Ένα ακόμα ενδιαφέρον ποιοτικό στοιχείο της έρευνας είναι ότι η οικονομική ύφεση, η αδυναμία αναπροσαρμογής των τιμών προς τα πάνω παρά τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις, οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής καθώς και η έλλειψη συμμόρφωσης με την ατζέντα και τη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης θέτουν σε κίνδυνο την άνθιση του κλάδου μέσα στο επόμενο διάστημα (1-3 έτη). 

Στην πρώτη θέση το Άμστερνταμ, στην ένατη η Αθήνα

Η έρευνα έχει όμως και ελληνικό χρώμα και μάλιστα στο “καυτό” πεδίο των επενδύσεων. Τι δείχνουν οι μετρήσεις; Η Αθήνα καταλαμβάνει την 9η θέση μεταξύ των δέκα πιο ελκυστικών πόλεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις, ενώ το Άμστερνταμ παραμένει στην 1η θέση ως η πιο ελκυστική ευρωπαϊκή πόλη για ξενοδοχειακές επενδύσεις το 2023, με τη Λισαβόνα να περνά στη δεύτερη θέση και το Λονδίνο να πέφτει στην τρίτη θέση. Σχετικά με τις κατηγορίες επενδύσεων, φαίνεται ότι τα ξενοδοχεία αποτελούν πιο ελκυστική επενδυτική ευκαιρία συγκριτικά με τα εξυπηρετούμενα διαμερίσματα (serviced apartments).  

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το ότι σε ό,τι αφορά στις ευρωπαϊκές προοπτικές και τον επενδυτικό κύκλο, εκτιμάται ότι το Ηνωμένο Βασίλειο (37%), η Γερμανία (29%) και η Ιρλανδία (28%) βρίσκονται σε πτωτική τάση ως ξενοδοχειακοί επενδυτικοί προορισμοί, ενώ η Ελλάδα (31%) η Ισπανία (33%) και η Πορτογαλία (33%) σε ανοδική πορεία. Σύμφωνα με το Καφάτο, Partner, Clients & Industries Leader και Tourism & Hospitality Sector Leader στην Deloitte,  το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζεται στη δημιουργία ή/και ανακατασκευή πολυτελών θερέτρων και boutique ξενοδοχείων πόλης υψηλού επιπέδου τόσο σε εδραιωμένους τουριστικούς προορισμούς όσο και σε ανερχόμενους που εμφανίζουν σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές.

Έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ

Επιστρέφοντας στα στοιχεία του 2022, που δίνουν και το στίγμα του 2023, η κυλιόμενη έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ είναι λίαν αποκαλυπτική: 

  • Κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου τα έσοδα παρουσίασαν μείωση κατά 503 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, αλλά για δύο συγκεκριμένους λόγους. Τα 81 εκατ. ευρω οφείλονται σε μείωση εσόδων της κρουαζιέρας και τα 341 εκατ. ευρώ στην απώλεια της ρωσικής αγοράς.  
  • Η Βρετανία (+21,3%) και η Γαλλία (+17,6%) παρουσίασαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις εσόδων την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Με την αύξηση αυτή, μετά από πολλά χρόνια, τα έσοδα από τη Βρετανική αγορά ξεπέρασαν αυτά από την Γερμανική. 
  • H Ελλάδα τον Οκτώβριο 2022 κατέχει την πρώτη θέση στο γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) των ξενοδοχείων με 86,4%. 

Ειδικά όσον αφορά στους Βρετανούς, υπάρχουν δύο στοιχεία που δείχνουν ότι και την επόμενη χρονιά θα έχουν έντονη παρουσία στη χώρα μας. Κατ’ αρχάς, σύμφωνα με έρευνα, την οποία διεξήγαγε η Ένωση Βρετανών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων, η Ελλάδα παραμένει σταθερά στις πρώτες θέσεις προτίμησης του βρετανικού κοινού για καλοκαιρινές διακοπές με αεροπλάνο.  

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι αν νομίζουν κάποιοι ότι αυτό το ενδιαφέρον περιορίζεται στα νησιά και το προϊόν “Ήλιος και Θάλασσα” , θα πρέπει να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους, καθώς είναι αυξημένο το ενδιαφέρον της βρετανικής αγοράς για το τουριστικό προϊόν της Κεντρικής Μακεδονίας, λόγω της πολυμορφίας των υπηρεσιών που παρέχονται στην περιοχή σε όλη τη διάρκεια του χρόνου. 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ