LinkedInfluencers: Αυτοί που μετέτρεψαν το Linkedin από «ΟΑΕΔ του Διαδικτύου» σε κόμβο επιρροής και δημιουργίας - iefimerida.gr

LinkedInfluencers: Αυτοί που μετέτρεψαν το Linkedin από «ΟΑΕΔ του Διαδικτύου» σε κόμβο επιρροής και δημιουργίας

Το LinkedIn μεταμορφώθηκε αίφνης σε κάτι πολύ περισσότερο από ένας διαδικτυακός χώρος επαγγελματικών επαφών / PEXELS
Το LinkedIn μεταμορφώθηκε αίφνης σε κάτι πολύ περισσότερο από έναν διαδικτυακό χώρο επαγγελματικών επαφών / PEXELS

Το LinkedIn δεν είναι πλέον μόνο για όσους αναζητούν εργασία και προσλαμβάνουν προσωπικό. Ο ιστότοπος έχει μετατραπεί σε hotspot για τους LinkedΙnfluencers. 

Κάποτε ήταν γνωστό μόνο για βιογραφικά σημειώματα και προσλήψεις. Όμως το LinkedIn δεν είναι πλέον μόνο για όσους αναζητούν εργασία και προσλαμβάνουν προσωπικό.

Ο δημοφιλής ιστότοπος μετατρέπεται αργά αλλά σταθερά σε hotspot για τους influencers, που με τη σειρά τους αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι επαγγελματίες συνδέονται, μοιράζονται ιδέες και «χτίζουν» το εμπορικό τους όνομα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλά αυτοί οι influencers του LinkedIn δεν είναι οι τυπικοί δημιουργοί περιεχομένου από το TikTok ή το Instagram. Συχνά αποκαλούνται «επαγγελματίες influencers», αλλά ποτέ δεν έθεσαν ως στόχο να βγάλουν χρήματα από το περιεχόμενό τους.

Αντ' αυτού, επικεντρώθηκαν στο να μοιράζονται γνώσεις του κλάδου, να προσφέρουν επιχειρηματικές συμβουλές και να αφηγούνται πραγματικές ιστορίες καριέρας.

Γιατί συμβαίνει όμως αυτή η αλλαγή και τι σημαίνει για το επόμενο κύμα των «LinkedInfluencers»;

Η απροσδόκητη επιρροή στο LinkedIn

Μερικές φορές, μια και μόνο ανάρτηση μπορεί να προκαλέσει μια απροσδόκητη δυναμική. Για την Jess Ramos, αυτό ξεκίνησε με μια τυχαία ανάρτησή της που έγινε viral, συγκεντρώνοντας σχεδόν 5 εκατομμύρια προβολές και πυροδοτώντας το πάθος της για τη δημιουργία μιας ευρύτερης επαγγελματικής κοινότητας.

Τώρα, με 212.000 followers στο LinkedIn, η Ramos είναι η ιδρύτρια της Big Data Energy και Senior Data Analyst στην Crunchbase. «Ποτέ δεν ξεκίνησα με στόχο να γίνω δημιουργός περιεχομένου ή LinkedInfluencer», λέει. Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, η θέση της προέκυψε... κάπως φυσικά και το κοινό της αυξήθηκε σταθερά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δε πορεία για να γίνει κάποιος LinkedIn influencer ξεκινά συχνά απροσδόκητα, καθώς οι δημιουργοί έλκονται από την πλατφόρμα για διαφορετικούς λόγους ο καθένας τους.

Παρθένος χώρος

«Το LinkedIn έχει γίνει το "σπίτι" για ένα νέο είδος δημιουργού περιεχομένου», επιβεβαιώνει η Kaya Yurieff, επικεφαλής της ομάδας για το τμήμα Creator Economy στο The Information.

Η ίδια επισημαίνει ότι οι επαγγελματίες με πλήρη απασχόληση σε τομείς όπως το μάρκετινγκ ή η λογιστική χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο την πλατφόρμα, προσθέτοντας ότι παραμένει ένας «παρθένος χώρος» με σχετικά λιγότερο ανταγωνισμό».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Ruben Hassid, influencer στο LinkedIn με 433.000 followers, ήθελε διακαώς να τα καταφέρει στη μουσική βιομηχανία -αλλά δεν τα κατάφερε. Αναλογιζόμενος εκείνη την δύσκολη περίοδο της ζωής του, θυμάται ότι: «Μετά από εβδομάδες αυτολύπησης, έκανα μια τολμηρή επιλογή: να κάνω αναρτήσεις στο LinkedIn για 30 συνεχόμενες ημέρες. Δόξα τω Θεώ που επέλεξα αυτό και όχι κάτι άλλο».

Κάποιοι influencers τροφοδοτούνται από μια γνήσια επιθυμία να βοηθήσουν τους άλλους, ειδικά σε δύσκολες περιόδους όπως εκείν της αναζήτησης εργασίας. Η Melissa Grabiner, που θεωρείται ως η κορυφαία ειδική HR στο LinkedIn στις ΗΠΑ με 400.000 ακολούθους, βρήκε το... κάρμα της στην υποστήριξη των ατόμων που αναζητούν εργασία.

«Είμαι υπέρμαχος των ατόμων που αναζητούν εργασία», εξηγεί, «και χρησιμοποιώ το LinkedIn για να παρέχω βοηθητικό και ενθαρρυντικό περιεχόμενο για να παρακινήσω εκείνους που χρειάζονται περισσότερο υποστήριξη».

Ο δε Adam Broda, ο οποίος έχει συγκεντρώσει 423.000 ακολούθους στο LinkedIn, βασιζόμενος στην 12ετή εμπειρία του ως Διευθυντής Προσλήψεων και ιδρυτής της Broda Coaching, είχε ως στόχο να προσφέρει μια νέα οπτική γωνία. «Ήθελα να παρέχω γνώσεις από την οπτική γωνία ενός Διευθυντή Προσλήψεων», εξηγεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Στις αρχές του 2020, άρχισα να δημοσιεύω τρεις φορές την εβδομάδα. Μετά από λίγους μήνες σταθερής ανάπτυξης, συνειδητοποίησα ότι το LinkedIn θα ήταν το κλειδί για να ξεκλειδώσω νέες ευκαιρίες - και δεν έκανα λάθος».

Oι influencers του LinkedIn δεν είναι οι τυπικοί δημιουργοί περιεχομένου από το TikTok ή το Instagram / PEXELS
Oι influencers του LinkedIn δεν είναι οι τυπικοί δημιουργοί περιεχομένου από το TikTok ή το Instagram / PEXELS

Εξελισσόμενες στρατηγικές περιεχομένου: βίντεο

Δεν υπάρχει μία μορφή περιεχομένου που να λειτουργεί καθολικά στο LinkedIn, καθώς κάθε influencer έχει δοκιμάσει πολλαπλές μορφές επικοινωνίας και διάδρασης.

Ιστορικά, οι αναρτήσεις βίντεο ποτέ δεν είχαν καλές επιδόσεις στο LinkedIn- ωστόσο, το 2025, αυτό δεν ισχύει πλέον. Το βίντεο μικρής διάρκειας είναι στην πραγματικότητα ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τύπος περιεχομένου στο LinkedIn, σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας, με τις μεταφορτώσεις βίντεο να αυξάνονται κατά 34% σε ετήσια βάση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Selena Rezvani, συγγραφέας του βιβλίου «Quick Confidence», λέει ότι οι αναρτήσεις της επικεντρώνονται σε «εφαρμόσιμες και πρακτικές συμβουλές σχετικά με την ηγεσία και την εξέλιξη της καριέρας». Για κάθε βίντεο που μοιράζεται, η Rezvani θέτει στον εαυτό της μια βασική ερώτηση: «Θα προσθέσει αξία;» Αν δεν πληροί αυτό το πρότυπο, λέει, «πηγαίνει στα σκουπίδια».

«Αυτό που λειτουργεί για μένα είναι οι αναρτήσεις με πρακτικά βήματα που μπορούν να ακολουθήσουν οι αναγνώστες μου για να επιτύχουν ένα αποτέλεσμα. Επίσης, οι αναρτήσεις "How-To", οι ιστορίες επιτυχίας στην αναζήτηση εργασίας και οι ιστορίες από τις εμπειρίες μου ως Διευθυντής Προσλήψεων», συμπληρώνει ο Broda.

Δεν υπάρχει μία μορφή περιεχομένου που να λειτουργεί καθολικά στο LinkedIn / PEXELS
Δεν υπάρχει μία μορφή περιεχομένου που να λειτουργεί καθολικά στο LinkedIn / PEXELS

Παρομοίως με τον Broda, ο Hassid πιστεύει ακράδαντα ότι «το LinkedIn είναι μια πλατφόρμα εκπαίδευσης των άλλων». Ενισχύει το επιχείρημά του μοιραζόμενος ότι πρέπει να βοηθήσετε το κοινό σας να μεταμορφωθεί μέσω της εκπαίδευσης και ο καλύτερος τρόπος για να το κάνετε αυτό περιλαμβάνει τρία πράγματα: «εκπαιδευτικά cheat sheets, εικόνες που δεν μοιάζουν με διαφήμιση και καρουζέλ που σας διδάσκουν κάτι συγκεκριμένο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν είναι μυστικό ότι το LinkedIn είναι πιο «κουμπωμένο», συντηρητικό και επαγγελματικό από άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, γι' αυτό και οι influencers που πάνε κόντρα στο ρεύμα ξεχωρίζουν.

«Αυτό που δουλεύει είναι να είμαι ο αληθινός αυθεντικός, αφιλτράριστος και ξεκάρφωτος εαυτός μου» αποκαλύπτει η Ramos. «Υπάρχουν πάρα πολλοί αποπνικτικά... επαγγελματικοί άνθρωποι στην πλατφόρμα και πιστεύω ότι φέρνω μια νέα, διασκεδαστική ενέργεια».

Πώς βγάζουν χρήματα;

Παρόλο που το LinkedIn δεν διαθέτει επί του παρόντος ενσωματωμένες επιλογές κερδοφορίας, όπως έχουν οι YouTubers με τις διαφημίσεις, οι influencers στο LinkedIn βρίσκουν καινοτόμους τρόπους για να έχουν ένα έξτρα εισόδημα. Εξερευνούν τρόπους όπως συνεργασίες με μάρκες, διαδικτυακά μαθήματα ή υπηρεσίες coaching και πληρωμένα σεμινάρια.

Ενώ ορισμένοι υποστηρίζουν ότι οι influencers του LinkedIn δεν είναι «πραγματικοί» influencers, η Rezvani θα διαφωνούσε. Πρόσφατα εξασφάλισε τη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα συνεργασία της - μια εξαψήφια συμφωνία με μια μεγάλη εταιρεία αξίας 125.000 δολαρίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Έχω συνεργαστεί με περισσότερες από δώδεκα εταιρείες σε πολύπλευρες καμπάνιες που περιλάμβαναν χορηγούμενες αναρτήσεις και βίντεο στο LinkedIn, καθώς και εργασία ως εκπρόσωπος μιας μπράντας. Αυτό με βοήθησε να εξασφαλίσω να κάνω ομιλίες που κυμαίνονται από 15.000 έως 20.000 δολάρια και με συμβουλευτική εργασία που κυμαίνεται από 25.000 έως 50.000 δολάρια ανά έργο».

Το LinkedIn είναι πιο «κουμπωμένο» και επαγγελματικό από άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης / PEXELS
Το LinkedIn είναι πιο «κουμπωμένο» και επαγγελματικό από άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης / PEXELS

Αφού εξασφάλισαν αρκετά χρήματα μετά από συμφωνίες με εταιρείες και μάρκες, ορισμένοι influencers του LinkedIn αρχίζουν να ξεκινούν τα δικά τους επιχειρηματικά εγχειρήματα.

Ο Χασίντ ξεκίνησε με συνεργασίες με μάρκες, ολοκληρώνοντας πάνω από 50 συμφωνίες και κερδίζοντας σχεδόν 1 εκατομμύριο δολάρια. Στη συνέχεια πούλησε περισσότερα από 3.000 ψηφιακά μαθήματα στο Gumroad προς 89 δολάρια το καθένα. Τώρα, έχει ξεκινήσει το δικό του λογισμικό LinkedIn ghostwriting, το «EasyGen».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η άνοδος των influencers στο LinkedIn σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στην κοινότητα των content providers. Αυτοί οι LinkedΙnfluencers μεταμορφώνουν την πλατφόρμα από μια παραδοσιακή πλατφόρμα αναζήτησης εργασίας στην «πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης των επαγγελματιών».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Linkedin ΟΑΕΔ εργασία
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ