Οσοι σκέφτονται να ταξιδέψουν την τελευταία στιγμή με κρουαζιερόπλοιο το καλοκαίρι ίσως πρέπει να το ξανασκεφτούν.
Με τα αποθέματα των εισιτηρίων να έχουν σχεδόν εξαντληθεί για φέτος, τα στελέχη των εταιρειών κρουαζιέρας και οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι επισημαίνουν ότι η διαθεσιμότητα περιορίζεται και οι κρατήσεις εκτείνονται μέχρι το 2025 και το 2026.
Εκτίναξη της κρουαζιέρας
Οι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας ξεκίνησαν το 2024 με τις περισσότερες κρατήσεις που είχαν ποτέ, σύμφωνα με το Travel Weekly.
«Οι σύμβουλοι βλέπουν μεγάλη ζήτηση σε όλους τους τομείς, αλλά δεν είναι ασυνήθιστο να έχουμε περισσότερες κρατήσεις για το 2025 από ό,τι για το 2024, κάτι που είναι αξιοσημείωτο τόσο νωρίς μέσα στο έτος», δήλωσε ο Alex Sharpe, διευθύνων σύμβουλος του Signature Travel Network, προσθέτοντας ότι οι κρατήσεις για το 2025 είναι σχεδόν 30% υψηλότερες σε ετήσια βάση από ό,τι οι κρατήσεις για κρουαζιέρες του 2024 το 2023.
Αυτό συμβαδίζει με αυτό που σημείωσαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι των τριών μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας κατά τη διάρκεια των τηλεφωνικών κλήσεων για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου.
«Πλησιάζουμε στο σημείο όπου σύντομα θα λαμβάνουμε περισσότερες κρατήσεις για το 2025 απ” ό,τι για το 2024», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Royal Caribbean, Jason Liberty, στους επενδυτές κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής κλήσης για τα κέρδη στα τέλη Απριλίου, προσθέτοντας ότι η εταιρεία λαμβάνει επίσης αιτήματα για κρατήσεις ακόμα και για το 2026.
Η Royal ξεκίνησε το τρίμηνο με τις καλύτερες κρατήσεις που είχε ποτέ, με τις κρατήσεις της κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους να εξαντλούν μεγάλο μέρος της προσφοράς του ομίλου για το 2024. Τα εμπορικά της σήματα, Royal Caribbean International, Celebrity Cruises και Silversea Cruises, έχουν περίπου 12% συντελεστή πληρότητας για το έτος, δήλωσε η Liberty. Αυτό δεν σημαίνει ότι το 88% των καμπινών έχει πωληθεί, επειδή οι κρουαζιέρες συχνά ταξιδεύουν με συντελεστές πληρότητας που ξεπερνούν το 100%, αλλά η προσφορά του ομίλου για το 2024 μειώνεται, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας).
«Το παράθυρο κρατήσεων συνεχίζει να διευρύνεται, οπότε οι επισκέπτες κλείνουν από τώρα τα ταξίδια τους για τα επόμενα έτη», δήλωσε η Liberty.
Η Carnival Corp. βρίσκεται σε παρόμοια θέση, έχοντας επίσης εισέλθει στο 2024 στην υψηλότερη θέση κρατήσεων στην ιστορία της. Όταν ο διευθύνων σύμβουλος Josh Weinstein μίλησε με τους επενδυτές τον Μάρτιο, είπε ότι η εταιρεία είναι ακόμη καλύτερα τοποθετημένη τώρα για το 2025 απ' ό,τι ήταν πέρυσι τέτοια εποχή πηγαίνοντας προς το 2024, όπως είπε.
Η ισχυρή τιμολόγηση επέτρεψε στην εταιρεία να επικεντρώσει τις προσπάθειές της σε περαιτέρω κρατήσεις για να θέσει τα θεμέλια για μια πρώιμη ανάπτυξη των επιχειρήσεων του 2025, επεσήμανε.
Πέρυσι, ορισμένα από τα εμπορικά σήματα της εταιρείας δυσκολεύτηκαν να καλύψουν τη βραχυπρόθεσμη χωρητικότητα και να σκεφτούν μακροπρόθεσμα, δήλωσε ο Weinstein.
Όμως η έναρξη του 2024 με ρεκόρ κρατήσεων, βοήθησε τα εμπορικά σήματα να βελτιστοποιήσουν καλύτερα τις κρατήσεις. «Όταν κάνουμε καλή δουλειά στη διαχείριση των εσόδων και τραβάμε αυτή την καμπύλη κρατήσεων προς τα εμπρός και διαχειριζόμαστε την τιμολόγηση μέσω της καμπύλης, σε αντίθεση με την τιμολόγηση στο τέλος … αυτό λειτουργεί», δήλωσε.
Η Cunard Line, ένα πολυτελές εμπορικό σήμα που ανήκει στην Carnival και έκανε το ντεμπούτο του Queen Anne την περασμένη εβδομάδα, ξεκίνησε πρόσφατα να διαθέτει δρομολόγια μέχρι το καλοκαίρι του 2026. Ο Matt Gleaves, αντιπρόεδρος του εμπορικού τμήματος της Cunard North America, δήλωσε ότι πιστεύει ότι αυτό είναι το πιο μακρινό διάστημα που έχει ανοίξει ποτέ δρομολόγια η πολυτελής γραμμή.
«Είναι σίγουρα μια τάση», είπε για την Cunard, η οποία βλέπει ισχυρή ζήτηση ακόμη και όταν αυξάνει τη χωρητικότητα με το ντεμπούτο του Anne. «Προφανώς, βλέπουμε τι κάνουν οι ανταγωνιστές μας, βλέπουμε τα λανσαρίσματα των αδελφών μας εταιρειών, οπότε είναι πραγματικά περίπου στο ίδιο σημείο με όλους τους άλλους … όσον αφορά την έγκαιρη ζήτηση και την κράτηση των ανθρώπων, ιδιαίτερα των προηγούμενων πελατών που θέλουν το δωμάτιό τους σε αυτό το ταξίδι εκείνη την ημέρα και θέλουν να το εξασφαλίσουν νωρίτερα».
Η Norwegian Cruise Line Holdings ανέφερε ότι βρίσκεται στην καλύτερη 12μηνη θέση κρατήσεων όλων των εποχών. Η εταιρεία δήλωσε ότι η καμπύλη κρατήσεων, η οποία φτάνει μέχρι το 2025, οφείλεται εν μέρει στο ότι περισσότεροι Αμερικανοί κλείνουν κρουαζιέρες στην Ευρώπη, δήλωσαν τα στελέχη κατά τη διάρκεια της κλήσης κερδών της NCLH την περασμένη εβδομάδα.
«Συνεχίζουμε να βλέπουμε έναν πολύ ισχυρό καταναλωτή, καταναλωτές που είναι διατεθειμένοι να κάνουν κρατήσεις σε μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα και που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν υψηλότερες τιμές», δήλωσε ο Mark Kempa, οικονομικός διευθυντής της εταιρείας.
Οι πελάτες αλλάζουν συμπεριφορά
Οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι λένε ότι οι πελάτες τους συνειδητοποιούν ότι η έλλειψη αποθεμάτων σημαίνει λιγότερες κοντινές επιλογές.
Η Suzy Schreiner, ιδιοκτήτρια της Azure Blue Vacations, δήλωσε ότι η ζήτηση ήταν τόσο ισχυρή που οι πελάτες της που ασχολούνται με κρουαζιέρες άλλαξαν τη συμπεριφορά τους ως προς τις κρατήσεις -από το να στοχεύουν σε προσφορές της τελευταίας στιγμής, πλέον κάνουν κρατήσεις ένα χρόνο πριν.
«Μαθαίνουν ότι αν δεν κλείσουν αυτό που θέλουν τώρα, μπορεί να μην το πάρουν», είπε.