Την ανησυχία του πως η αναστολή των δραστηριοτήτων των κρουαζιερόπλοιων για 60 μέρες μπορεί να οδηγήσει σε άμεσες απώλειες εσόδων περίπου 78 εκατ. ευρώ, εξέφρρασε ο Βασίλης Κορκίδης.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς επεσήμανε ακόμη πως εκτός από την οικονομική ζημιά, μια τέτοια απόφαση θα προκαλέσει και την απώλεια 631 θέσεων εργασίας και 15 εκατ. ευρώ σε μισθούς.
Το άρθρο του Κορκίδη για τα κρουαζιερόπλοια
Σε άρθρο του στην ηλεκτρονική σελίδα portent.gr με τίτλο: «Μεγάλες απώλειες και πολλές δυσκολίες στο restart κρουαζιέρας και yachting», ο κ. Κορκίδης ανέφερε:
«Ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι ζωτικής σημασίας για την ελληνική οικονομία, καθώς εκτιμάται ότι αποφέρει ετησίως στην Ελλάδα έσοδα 957 εκατ.. ευρώ και προσφέρει 11.231 θέσεις εργασίες και 213 εκατ. ευρώ σε μισθούς. Το άμεσο οικονομικό όφελος της χώρας από τις εταιρείες κρουαζιέρας εκτιμάται στα 572 εκατ. ευρώ, με 7.657 άμεσες θέσεις εργασίας και 145 εκατ. ευρώ σε μισθούς.
Με βάση τα τελευταία στατιστικά στοιχεία μας, για κάθε 1% μείωση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, τίθενται σε κίνδυνο έως και 76 θέσεις εργασίας. Για κάθε ημέρα αναστολής της δραστηριότητας των κρουαζιερόπλοιων διακινδυνεύονται έως και 17 θέσεις εργασίας. Στο σύνολο του κλάδου, 60 ημέρες αναστολής εργασιών των κρουαζιερόπλοιων σημαίνουν συνολικές απώλειες για την Ελλάδα της τάξης των 119 εκατ. ευρώ, ενώ διακινδυνεύονται 1.009 θέσεις εργασίας και μισθοί 22 εκατ. ευρώ. Η αναστολή των δραστηριοτήτων των κρουαζιερόπλοιων για 60 μέρες στην Ελλάδα μπορεί να οδηγήσει σε άμεσες απώλειες εσόδων περίπου 78 εκατ. ευρώ, καθώς και 631 θέσεων εργασίας και 15 εκατ. ευρώ σε μισθούς.
Τα αντίστοιχα μεγέθη σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ιλιγγιώδη: ο κλάδος προσφέρει 1,17 εκατ. θέσεις εργασίας και συνεισφέρει έσοδα 150 δισ. δολαρίων στην παγκόσμια οικονομία. Δυστυχώς, η αναστολή εργασιών θα έχει δραματική επίπτωση σε χώρες, κοινότητες και οικογένειες, καθώς για κάθε 1% μείωση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας παγκοσμίως μπορεί να χαθούν έως και 9.100 θέσεις εργασίας. Ήδη έχουν χρεοκοπήσει δύο εταιρείες κρουαζιέρας και οι πολύ μεγάλες βρίσκονται λίγο πριν την «τέλεια καταιγίδα».
Την αδυναμία «restart» της κρουαζιέρας και του yachting μέχρι και τον Ιούλιο για την πιθανή έναρξη της σεζόν, δηλώνουν πολλές εταιρείες του κλάδου. Σύμφωνα με την Ένωση Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, αυτή τη περίοδο περίπου 280 κρουαζιερόπλοια έχουν σταματήσει πλήρως τη λειτουργία τους, ο χρόνος πλήρους επούλωσης της εν λόγω καταστροφής στην κρουαζιέρα προβλέπεται να είναι περίπου τα δύο έτη. Tην ίδια στιγμή πολλά λιμάνια συνεχίζουν να παραμένουν κλειστά για τους επιβάτες και πληρώματα, αλλά και οι αερομεταφορές είναι άκρως περιορισμένες για τη μεταφορά επιβατών.
Η επανέναρξη της κρουαζιέρας και του «mega yachting» στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου δεν θα είναι εύκολη υπόθεση, αφού και τα δύο θέλουν τον χρόνο τους, αλλά και να ακολουθηθεί η σωστή σειρά επαναλειτουργίας των απαιτούμενων διαδικασιών για την ασφαλή και πλήρη επιχειρησιακή πρόσβαση στον θαλάσσιο τουρισμό.
Μεταξύ των άλλων, ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στη στήριξη τομέων του θαλάσσιου τουρισμού που σχετίζονται με τον ιατρικό τουρισμό, τα οφέλη του οποίου είναι προφανή για την χώρα. Ουσιαστικά πέραν των μέτρων που σχετίζονται με τον περιορισμό του κορονοϊού ο τομέας των σκαφών αναψυχής χρειάζεται μια «τονωτική ένεση» της ανταγωνιστικότητάς του με παρεμβάσεις από τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας, Τουρισμού και Οικονομίας με βάση τις προτάσεις που έχουν διαμορφωθεί και οι οποίες είναι σε γνώση του ΕΒΕΠ.
Επισημαίνεται ότι περί τον θαλάσσιο τουρισμό υπάρχει ένας εξαιρετικά μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται απασχολώντας ένα σημαντικό αριθμό εργαζόμενων Η Ελλάδα έχει τη φήμη του υγειονομικά ασφαλούς προορισμού και τα ελληνικά λιμάνια και μαρίνες μπορούν να αξιοποιηθούν ανάλογα και να συνδυάσουν φέτος το καλοκαίρι τον θαλάσσιο με τον ιατρικό τουρισμό».