Η ελληνική ιδέα του «καλαθιού του νοικοκυριού» άρεσε στην Ένωση Καταναλωτών Βελγίου και ζητά να την υιοθετήσουν και εκεί, καθώς η ακρίβεια έχει καθηλώσει την αγοραστική δύναμη.
Σύμφωνα με τους Brussels Times, τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ ήταν 20% πιο ακριβά τον Μάρτιο φέτος από ό,τι τον ίδιο μήνα το 2022.
Έτσι, η οργάνωση προστασίας καταναλωτών Test Achats του Βελγίου δρομολογεί πρόταση προς την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να «παγώσει» τις τιμές 100 προϊόντων για τρεις μήνες, ώστε να διασφαλίσει ότι οι άνθρωποι δεν αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα όταν αγοράζουν βασικά προϊόντα, υπό το βάρος του εκτοξευόμενου πληθωρισμού.
«Βρισκόμαστε σε εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση και έχει γίνει δύσκολο για τους καταναλωτές να αγοράσουν οικονομικά βασικά προϊόντα», δήλωσε η εκπρόσωπος Laura Clays στο φλαμανδικό ραδιόφωνο.
Η πρόταση προήλθε από την Ελλάδα και εφαρμόστηκε πρόσφατα και στη Γαλλία, όπου το «αντιπληθωριστικό καλάθι», που περιλαμβάνει ορισμένα βασικά προϊόντα, διασφαλίζει ότι οι καταναλωτές δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα.
«Αν μπορούν να το κάνουν αυτοί, γιατί να μην το κάνουμε κι εμείς;» διερωτήθηκε η εκπρόσωπος της οργάνωσης, για να συμπληρώσει:
«Γνωρίζουμε ότι οι πόροι της κυβέρνησης είναι περιορισμένοι, αλλά πιστεύουμε ότι πρέπει να εξεταστούν λύσεις. Δεν πιστεύουμε ότι ένα τέτοιο καλάθι κατά του πληθωρισμού είναι κακή ιδέα, γι' αυτό και το προτείνουμε. Το πώς θα πρέπει να γίνει αυτό και ποιος πρέπει να πληρώσει μπορεί να διευκρινιστεί αργότερα».
Αδ. Γεωργιάδης: «Ουδείς προφήτης στον τόπο του...»
«Η Ένωση Καταναλωτών Βελγίου ζητάει την εφαρμογή του Ελληνικού Παραδείγματος του ''Καλαθιού'' που ακολούθησε και η Γαλλία και εδώ οι Καταναλωτικές οργανώσεις ζητούν την κατάργησή του… ''Ουδείς προφήτης στον τόπο του τελικά''», σχολίασε με ικανοποίηση αλλά και πικρία ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.