«Άνοιξε» για τα καλά η βρετανική αγορά με κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης για premium προϊόντα.
Η πανδημία άλλαξε τις καταναλωτικές και διατροφικές συνήθειες σε όλο τον κόσμο, δημιουργώντας νέα δεδομένα για τις εξωστρεφείς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων.
Η γενική διαπίστωση από έρευνες και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, είναι ότι οι καταναλωτές στρέφονται σε προϊόντα υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας, προτιμώντας πολλές φορές να περιορίσουν δαπάνες από άλλα πεδία, για να ανταποκριθούν στο κόστος των premium τροφίμων. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Βρετανίας, όπου ειδικά το ελαιόλαδο καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων λιανικής.
Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, ο μέσος όρος πωλήσεων όλων των ειδών ελαιολάδου τέσσερεις εβδομάδες πριν από την αιχμή του 2020 ανέρχονταν σε 12,2 εκ. λίρες, ενώ τις τέσσερεις εβδομάδες που έληγαν στις 4/12/21, σε 14,8 εκ., αύξηση 20,9%, που είναι και η ισχυρότερη σε σχέση με άλλα έλαια.
Από τις υποκατηγορίες του ελαιολάδου, μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με το επίπεδο πριν την κορύφωση των πωλήσεων του 2020 καταγράφεται για το αρωματισμένο ελαιόλαδο (εμπλουτισμένο ελαιόλαδο με γεύσεις κυρίως αρωματικών βοτάνων, τρούφας κ.α., +37,8%), ενώ ακολουθούν εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο (+22,8%), απλό ελαιόλαδο (+21,7%) και ελαφρύ ελαιόλαδο (+5,4%).
Διαβάστε περισσότερα στο ρεπορτάζ του Γιώργου Παππού στο economistas.gr.