Βρεθήκαμε στο Ηράκλειο της Κρήτης για να παρακολουθήσουμε μια ενδιαφέρουσα συνάντηση ιδιοκτητών μικρομεσαίων επιχειρήσεων με τους «ειδικούς» του χώρου, στο πλαίσιο του COSMOTE #GrowYourBusiness.
Από το πρώτο λεπτό, ο οικοδεσπότης της εκδήλωσης, και ιδρυτής της Vivid Vibes, Βασίλης Βασιλειάδης, έδωσε το στίγμα της συνάντησης που τόσοι πολλοί επαγγελματίες θέλησαν να παρακολουθήσουν, ξεκινώντας ένα παιχνίδι ερωτήσεων με το κοινό, επιχειρηματίες και επαγγελματίες από κάθε κλάδο, του εμπορίου, των τροφίμων/ποτών, της λιανικής πώλησης.
Με αυτόν τον τρόπο ο κ. Βασιλειάδης θέλησε να τρόπο να κερδίσει το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων. Ακόμα και εγώ που υπήρξα απλός παρατηρητής, άνοιξα διάπλατα τα μάτια μου και περίμενα με ανυπομονησία τη συνέχεια.
Οι ειδικοί που έρχονται από αυτόν εδώ τον πλανήτη
Η αίθουσα στο Ηράκλειο, όπως και σε όλες τις άλλες πόλεις της Ελλάδας που επισκέφθηκε το #GrowYourBusiness της COSMOTE, ήταν γεμάτη με ανθρώπους της αγοράς.
Μικροί ή μεγάλοι, έμπειροι ή στα πρώτα τους βήματα, ήθελαν να δουν απέναντί τους ανθρώπους που γνωρίζουν καλά τον ψηφιακό κόσμο και το Digital Marketing. Ανθρώπους που δεν θα έδειχναν με το δάχτυλο, αλλά θα ζωγράφιζαν τον δρόμο παραθέτοντας το δικό τους παράδειγμα.
Το παράδειγμα του Κρητικού που τόλμησε μέσα στην κρίση
Στη σκηνή ανέβηκε ένας επιχειρηματίας που αφηγήθηκε την ιστορία της οικογενειακής του επιχείρησης που ξεκίνησε από ένα μικρό δωμάτιο στη Χερσόνησο. Μια ιστορία που είχε όλα τα στοιχεία, για να κερδίσει την προσοχή μας και θα έκανε κάθε αυτί μέσα στην αίθουσα να δώσει προσοχή.
Ο Μιχάλης Τσικνάκης, ένας από τους γιους του ιδρυτή της Cosmos Sport, που εμπορεύεται αθλητικά είδη σε όλη την Ελλάδα, περιέγραψε αυτό που ζουν αρκετοί Έλληνες. Αρχικά μας μετέφερε την αίσθηση πως κάθε μέρα είναι ένας αγώνας για τους επιχειρηματίες, αλλά και ότι πριν από όλους, η νέα γενιά θα πρέπει να πείσει την παλιότερη πως είναι ικανή να αναλάβει τα ηνία. Το παράδειγμά του, όμως, υπήρξε λαμπρό… Στράφηκε στο διαδίκτυο, επένδυσε στο digital marketing και είδε το ρίσκο του να μετασχηματίζεται σε απόδοση!
Η τηλεόραση δεν αρκεί για να φέρει την ψηφιακή επιτυχία
Στη σκηνή ανέβηκε στη συνέχεια ένας άνθρωπος που γνωρίζει όλη η Ελλάδα για τις μαγειρικές του ικανότητες. Ο Άκης Πετρετζίκης δεν είναι απλά ο πρώτος άνθρωπος που κέρδισε στο MasterChef., είναι και ο επιχειρηματίας πίσω από ένα δίκτυο δραστηριοτήτων, με επίκεντρο τη μαγειρική, που όπως εξήγησε επικοινωνεί κατά κύριο λόγο μέσα από τον κόσμο του διαδικτύου και των social media.
Αν και συχνά περνά από το νου πως η αναγνωρισιμότητα της τηλεόρασης είναι δύναμη, στην ερώτησε του iefimerida.gr για το αν αρκεί αυτή η δύναμη για να λειτουργήσει θετικά το digital marketing, ο Άκης απαντά: «Χρειάζεται όραμα και στρατηγική πάνω στις οποίες οι τεχνολογίες θα κληθούν να “κουμπώσουν”. Τα πάντα είναι αλληλένδετα όσον αφορά την ομαλή λειτουργία μιας υγιούς επιχείρησης».
Εκείνο που τόνισε ο σεφ είναι πως χρειάστηκε κι εκείνος να επενδύσει χρόνο και κόπο. «Θέλω να έχω ενεργή και σταθερή παρουσία στα social media που χρησιμοποιώ. Έτσι χτίζω σχέση εμπιστοσύνης με τους χρήστες που με ακολουθούν. Επιπλέον, παρακολουθώ και ενημερώνομαι πρώτος για τις νέες τάσεις, ενώ δεν παραλείπω να αλληλεπιδρώ με το περιεχόμενο του κοινού στα κανάλια μου», μας λέει ο Άκης Πετρετζίκης.
Μια οικογενειακή επιχείρηση στον ωκεανό της ψηφιακής εποχής
Ανάμεσα σε εκείνους που θέλησαν να «ξεκλειδώσουν» τον ψηφιακό κόσμο στους επιχειρηματίες του Ηρακλείου, ανθρώπους με μικρές και μεγαλύτερες επιχειρήσεις, ήταν και ο Διευθυντής Enterprise & Business Marketing του Ομίλου ΟΤΕ, ο κ. Θάνος Φαλάγγας.
Κατά την ομιλία του, αναφέρθηκε σε έναν ολόκληρο κόσμο, έναν «ωκεανό πληροφορίας» που βρίσκεται εκεί έξω, έτοιμος να βοηθήσει έναν επιχειρηματία να «σαλπάρει;». «Έχουμε παραδείγματα, start up εταιριών που δημιουργήθηκαν πριν ενάμιση χρόνο, δεν ήταν τίποτα και με μια στρατηγική digital marketing και πολλή προσωπική δουλειά, αυτή τη στιγμή έχουν ξεχωρίσει. Είναι πρώτοι ή δεύτεροι στον χώρο τους την Ελλάδα».
Στη σύντομη κουβέντα που είχαμε μαζί του, τόνισε πως η συνέπεια και η επένδυση χρόνου είναι το κλειδί για να μπουν οι μικρές επιχειρήσεις στο digital marketing, το «marketing του φτωχού», όπως το αποκάλεσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Φαλάγγας τόνισε την αφοσίωση της COSMOTE στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν, την «ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας». Επιχειρήσεις που πρέπει – και εδώ έρχεται να δείξει το δρόμο το #GrowYourBusiness – να αγκαλιάσουν την ψηφιακή εποχή. «Αν χάσουν το τρένο του ψηφιακού μετασχηματισμού, κάποιος άλλος απλά θα «κλέψει» αυτό το τρένο. Και όχι μόνο από άλλες επιχειρήσεις, αλλά από την Ελλάδα», σημειώνει.
Το Grow Your Business, τροφή για σκέψη
Στη σκηνή της εκδήλωσης οι επιχειρηματίες από το Ηράκλειο είχαν την ευκαιρία να δουν τον επικεφαλής της εγχώριας αγοράς του YouTube Ελλάδος, Ηλία Σούση, από την Google, έναν από τους βασικούς πυλώνες στο Digital Marketing, αλλά και την Άρτεμη Λαμπρινίδη, υπεύθυνη Online Marketing και Social Media της Cosmote. Όλοι τους με πολύτιμες πληροφορίες στις αποσκευές τους για το παρόν και το μέλλον του επιχειρείν μέσα από τον ψηφιακό κόσμο.
Τέλος, ο συντονιστής της εκδήλωσης Βασίλης Βασιλειάδης έκλεισε την εκδήλωση στο Ηράκλειο, ανανεώνοντας το ραντεβού με το COSMOTE #GrowYourBusiness στη Λάρισα.