Γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και η ομιλία της Προέδρου, κ. Μελίνας Τραυλού - iefimerida.gr

Γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και η ομιλία της Προέδρου, κ. Μελίνας Τραυλού

Από τη χθεσινή Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Από τη χθεσινή Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 6 Φλεβάρη υπήρξε προβολή βίντεο, η παραγωγή του οποίου είναι εμπνευσμένη από την Έκθεση με τίτλο «Shipping Moves the World» που συνέταξε το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Πανεπιστήμιο (World Maritime University) και η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UN Trade and Development), σε συνεργασία πάντα με την ΕΕΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ομιλία της η Πρόεδρος της Ένωσης κ. Μελίνα Τραυλού ανέφερε χαρακτηριστικά: «Επέλεξα να σας καλωσορίσω στη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, με αυτό το βίντεο που οπτικοποιεί την ακαδημαϊκή έρευνα “Shipping Moves The World”. Ένα επιδραστικό μας εργαλείο ενημέρωσης που αξιοποιήθηκε και αξιοποιείται παγκόσμια, εντός και εκτός ναυτιλιακού ακροατηρίου. Είναι ευθύνη, πρωταρχικά δική μας, να γνωρίζουμε, αλλά και να επικοινωνούμε σε κάθε αποδέκτη τη ζωτική σημασία της ναυτιλίας για τον κόσμο όλον. Να επικοινωνούμε την αλήθεια, την αλήθειά μας».

Η κ. Μελίνα Τραυλού
Η κ. Μελίνα Τραυλού

Και συνέχισε: «Τα τελευταία χρόνια βιώνουμε αλλαγές ταχύτατες και συθέμελες. Μέσα σε αυτό το ραγδαία μεταβαλλόμενο παγκόσμια περιβάλλον, η χρονιά που διανύσαμε ήταν μια πολύ απαιτητική, πρωτόγνωρη θα έλεγα, αλλά ταυτόχρονα παραγωγική χρονιά για τη ναυτιλία μας. Αντέξαμε κάθε πρόκληση και ανταποκριθήκαμε αποτελεσματικά σε κάθε νέο δεδομένο. Η ναυτιλία μας παρέμεινε και παραμένει η ηγέτιδα. Και, μάλιστα, κόντρα στον ευρύτατο, άνισο, πανίσχυρο ανταγωνισμό, που απλώνεται από την Ανατολή, μέχρι τη Δύση, σε διαφορετικές μορφές. Από κρατικές ναυτιλίες, έως μεγάλους πολυεθνικούς, επιχειρηματικούς ομίλους. Μιλώντας με αριθμούς, η Ελλάδα μας, το 0,1% του πληθυσμού του πλανήτη και το 0,2% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ελέγχει πάνω από το 20% της παγκόσμιας ναυτιλίας. Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, την αξία, τη βαρύτητα της ευθύνης, τον θαυμασμό, αλλά και την κριτική στάση απέναντι στο "φαινόμενο" που ονομάζεται ναυτιλία των Ελλήνων. Είμαστε, κυρίες και κύριοι, ένα παγκόσμιο case study αριστείας, πρωτοπορίας, ανθεκτικότητας και ηγεσίας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, η κ. Τραυλού συμπλήρωσε: «Με πλήρη σεβασμό, υπερηφάνεια και, κυρίως, αίσθηση ευθύνης στη δύναμη της συλλογικής μας υπεροχής, πορεύτηκα και πορεύομαι επί τρία συναπτά έτη στην Προεδρία της Ένωσής μας. Μιας υπεροχής, που είναι τόσο ποσοτική, όσο και ποιοτική. Καταρχάς, ο στόλος μας έφτασε τα 5.700 πλοία. Αριθμητικά, διατηρούμε το υψηλό ποσοστό μας, τόσο στην παγκόσμια χωρητικότητα, όσο και στις επιμέρους κατηγορίες, όπου καταγράφονται και ποσοστά ακόμα υψηλότερα. Όσον αφορά στην ποιοτική μας υπεροχή, αποτυπώνεται στις επενδύσεις μας, τόσο σε νέα πλοία, όσο και σε νέες τεχνολογίες. Ο στόλος μας, κατ' αρχάς, πρωταγωνιστεί στην ενεργειακή μετάβαση του κλάδου μας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέσα σε έναν χρόνο, η χωρητικότητα των υπό ναυπήγηση πλοίων μας, αυξήθηκε κατά 65%, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 17% του παγκόσμιου orderbook. Πιο συγκεκριμένα, ναυπηγούμε 589 πλοία, χωρητικότητας πάνω από 56 εκατ. τόνους. Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, μιλώντας και για ανταγωνισμό, να δούμε πού ναυπηγούνται: Τα νούμερα καταγράφουν με σαφήνεια τη δυναμική μας, τους δεσμούς, αλλά και τα εμπορικά οφέλη για τους εταίρους μας εξ Ανατολής.

Όσον αφορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η πρωτοκαθεδρία μας, με ποσοστό που ξεπερνά το 60%, μας καθιστά κυρίαρχους. Είναι γεγονός ότι είμαστε η εγγυήτρια δύναμη της οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε όλες μου τις επαφές με την Ευρώπη, το μήνυμα ήταν και είναι σαφές: ελληνική ίσον ευρωπαϊκή ναυτιλία. Είμαστε και λειτουργούμε ως η υπεροπλία της Ευρώπης, προς πάσα κατεύθυνση και αποδέκτη, με στρατηγική, ηχηρή φωνή και θέσεις τεκμηριωμένες και ρεαλιστικές. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι κομβικότατες εξελίξεις στους ευρωπαϊκούς θεσμούς, που αφορούν στην πρόσφατη ανάληψη της θέσης του επιτρόπου των Μεταφορών από Έλληνα, τον Απόστολο Τζιτζικώστα, αλλά και της θέσης της Προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από Ελληνίδα, την Ελίζα Βόζεμπεργκ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμη, η ιδιαίτερα θετική για τον κλάδο μας έκθεση Ντράγκι, που ασπάζεται πολλές από τις θέσεις της Ένωσής μας σχετικά με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας. Επιπλέον, τις προηγούμενες ημέρες, παρουσιάστηκε από την πρόεδρο Von der Leyen το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής "Η πυξίδα της ανταγωνιστικότητας", το οποίο υιοθετεί τις οριζόντιες συστάσεις της έκθεσης Ντράγκι και, κυρίως, αναφέρει την ανάγκη δημιουργίας μιας Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Στρατηγικής, αναγνωρίζοντας, για πρώτη φορά, τον ρόλο του κλάδου μας για το μέλλον της οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Επίσης, η Πρόεδρος της ΕΕΕ συνέχισε, τονίζοντας: «Η Ένωσή μας είναι παρούσα, στρατηγικά και ουσιαστικά. Σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας, συν-διαμορφώνουμε την εθνική στρατηγική. Επίσης, καθοριστική είναι η συμβολή μας στη διαμόρφωση των θέσεων της διεθνούς ναυτιλίας μέσω του International Chamber of Shipping (ICS). Οι συνέργειες και η γενικότερη συνεργασία μας με άλλες εφοπλιστικές ενώσεις, αλλά και κράτη, ήταν και παραμένει άκρως εποικοδομητική. Βρισκόμαστε, για πρώτη φορά, κοντά στο ενδεχόμενο μιας διεθνούς λύσης. Υπάρχει σύγκλιση μεταξύ 50 κρατών-μελών του ΙΜΟ, για πρόταση υιοθέτησης ενός ανεξάρτητου οικονομικού μέτρου, που θα βασίζεται σε μηχανισμό τύπου συνεισφοράς. Δηλαδή, ένα levy στο καύσιμο, έχοντας αποφύγει άλλες προτάσεις, που ακολουθούσαν το πρότυπο του Ευρωπαϊκού ETS.

Η πρόταση αυτή εξυπηρετεί τον στόχο μας να διασφαλιστεί, με διάταξη παγκόσμιας εφαρμογής, ότι όλα τα κόστη συμμόρφωσης θα μετακυλίσουν στον commercial operator. Οι προσεχείς συνεδριάσεις των επιτροπών του ΙΜΟ είναι καθοριστικές. Να επισημάνω ότι, με την επίτευξη συμφωνίας την άνοιξη και, με την εφαρμογή της τον Μάρτιο του 2027, θα ανοίξει και ο δρόμος για την προβλεπόμενη και αναγκαία εναρμόνιση των περιφερειακών μέτρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αναφέρομαι στο EU ETS, καθώς και στο FuelEU, που πριν έναν μήνα μπήκε και αυτό σε εφαρμογή, φέρνοντάς μας μια δυσανάλογη επιβάρυνση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να υπενθυμίσω ότι και στην υιοθέτηση του ΕTS οι προσπάθειες της Ένωσής μας απέδωσαν ιδιαίτερα. Αναφέρομαι στην επίτευξη της υιοθέτησης πρόβλεψης για τη μετακύλιση του κόστους, αλλά και τις συντονισμένες μας ενέργειες για την ενσωμάτωση του στους πίνακες του Worldscale. Στο στάδιο της εθνικής εφαρμογής του, με τις παρεμβάσεις μας διευκολύνθηκαν στην πράξη οι εταιρείες μας. Σημαντικό είναι ότι καταφέραμε το άνοιγμα των λογαριασμών συμμόρφωσης να γίνεται στην Ελλάδα. Σε κάθε περίπτωση, προϋπόθεση για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας είναι η διαθεσιμότητα των καυσίμων στα λιμάνια του κόσμου, με αδιαπραγμάτευτη πάντοτε συνθήκη, την ασφάλεια των ανθρώπων μας, των πλοίων και του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Στο πλαίσιο αυτό, πετύχαμε η χώρα μας να συμμετάσχει εγκαίρως στην πρωτοβουλία Clean Energy Marine Hubs (CEM-Hubs). Μια πρωτοβουλία που αφορά στη δημιουργία κέντρων παραγωγής, καθώς και δικτύων διανομής των εναλλακτικών καυσίμων. Η συμμετοχή μας αυτή μας παρέχει τη δυνατότητα επιρροής στη διαμόρφωση της διεθνούς πολιτικής σε αυτό το πεδίο. Στο θέμα του Δείκτη Έντασης Άνθρακα, το γνωστό μας CII (Carbon Intensity Indicator), ως Ένωση, ήμασταν οι πρώτοι που επισημάναμε τον προβληματικό αυτόν κανονισμό και προχωρήσαμε συντονισμένα στην αντιμετώπισή του. Συγκροτήσαμε, κατ' αρχάς, Ομάδα Εργασίας στο Διοικητικό μας Συμβούλιο, η οποία εργάστηκε εντατικά επί 1,5 χρόνο. Αξιοποιήσαμε τα δεδομένα που μας προσκομίσατε, διαμορφώνοντας εγκαίρως, πρόταση για την αναθεώρηση του δείκτη CII. Στηρίξαμε ότι στον υπολογισμό του θα πρέπει να εξαιρούνται οι καταναλώσεις του πλοίου στο λιμάνι.

Το αποτέλεσμα είναι ότι η πρότασή μας υιοθετήθηκε από τη διεθνή ναυτιλία και από κυβερνήσεις, υποβλήθηκε στον ΙΜΟ και θα αποτελέσει τη βάση των περαιτέρω συζητήσεων. Προτεραιότητά μας είναι να διασφαλιστεί ότι ο κανονισμός αυτός αντανακλά με ακρίβεια τη λειτουργική αποδοτικότητα των πλοίων».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κ. Τραυλού δεν παρέλειψε να σημειώσει: «Ένας άλλος τομέας δράσης μας παραμένει η εποικοδομητική μας συνεργασία με τους νηογνώμονες και το συλλογικό τους όργανο, IACS. Η Ένωσή μας είναι διαχρονικά υπέρμαχος της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας. Εκφράζουμε την αντίθεσή μας, σε κάθε κίνηση αποδυνάμωσης των κανονισμών ασφάλειας κατασκευής των πλοίων μας. Στο πλαίσιο αυτό εναντιωθήκαμε σε δύο πρόσφατες πρωτοβουλίες. Συμβάλαμε έγκαιρα στην απόσυρση της υπό εξέτασης πρότασής του για μείωση των ορίων διάβρωσης (corrosion margins). Επίσης, απαιτήσαμε και πετύχαμε την επανεξέταση της αναθεώρησης των δεδομένων κυματισμού, που παρουσίασε. Δύο παράμετροι, στις οποίες βασίζονται τα Common Structural Rules.

Τέλος, όσον αφορά στη Rightship, συνεχίζουμε να πιέζουμε για μεγαλύτερη διαφάνεια. Θέλω να αναφερθώ και στην πρόσφατη, ξαφνική ανακοίνωσή της για την αλλαγή στην ηλικία επιθεώρησης πλοίων dry bulk και general cargo. Μετά την έντονη αντίδρασή μας, και σε πλήρη συντονισμό με το ICS και την Intercargo, διασφαλίσαμε εξάμηνη μετάθεση των νέων ορίων, δίνοντας χρόνο στις εταιρείες να προετοιμαστούν. Σε καμία περίπτωση, βέβαια, δεν νομιμοποιούμε τον ρόλο της Rightship έναντι των θεσμικών φορέων ελέγχου των πλοίων μας. Αυτό το επισημαίνουμε σε κάθε συζήτηση μαζί τους. Διαθέτουμε και αξιοποιούμε στο έπακρο το διεθνές μας δίκτυο από τους συνεργάτες μας στην Ουάσιγκτον μέχρι και το γραφείο μας στις Βρυξέλλες και, παράλληλα, είμαστε σε στενή συνεργασία με εθνικές εφοπλιστικές ενώσεις, καθώς και τους διεθνείς οργανισμούς.

Στο πλαίσιο αυτό, θα ήθελα να ευχαριστήσω και τους συναδέλφους, που μας εκπροσωπούν διεθνώς: Τον Νικόλα Βενιάμη και τον Βασίλη Παπαγιαννόπουλο στην ECSA, τον Δημήτρη Φαφαλιό, που ολοκλήρωσε τη θητεία του και τον Γιάννη Ξυλά, που ανέλαβε, τον προηγούμενο μήνα, Πρόεδρος στην Ιntercargo, τον Γιώργο Καραγεωργίου, αντιπρόεδρο στην Intertanko, την Ιωάννα Προκοπίου, αντιπρόεδρο στην BIMCO, και τον Βασίλη Παπαγιαννόπουλο στην Εκτελεστική Επιτροπή της BIMCO, τη Μαρίλυ Φραγκίστα, πρόεδρο της Ένωσης Μαλτέζων Εφοπλιστών και, βέβαια, τον σοφό μας Γιάννη Λύρα, που συνεχίζει την μακρόχρονη και καταξιωμένη συμμετοχή του στο Διοικητικό Συμβούλιο του ICS».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κλείνοντας, η Πρόεδρος τη ΕΕΕ τόνισε: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους στο Διοικητικό Συμβούλιο για την παραγωγική συνεργασία. Όλοι μαζί, και οι 30, εθελοντικά και υπεύθυνα, συμβάλλαμε στην προάσπιση των κοινών του κλάδου μας. Ένα ξεχωριστό "ευχαριστώ" σε όλο το ανθρώπινο δυναμικό της Ένωσης, που ανταποκρίνεται με επαγγελματισμό αλλά και πραγματική αγάπη στις καθημερινές πολλαπλές προκλήσεις, με γνώμονα πάντοτε την επίτευξη του καλύτερου αποτελέσματος. Και βέβαια, στην επικεφαλής, τη διευθύντριά μας, Κατερίνα Πέππα, η οποία είναι 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο παρούσα και αποτελεσματικότατη. Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω το Ίδρυμα Ευγενίδου για τη φιλοξενία μας σήμερα και, ιδιαίτερα, τον Λεωνίδα.

Η σημερινή εκδήλωση είναι ημέρα γιορτής για την Ένωσή μας. Μια Ένωση ισχυρή, συσπειρωμένη, οικονομικά εύρωστη, με αξιόπιστη και καθοριστική παρουσία στα ναυτιλιακά δρώμενα, εντός και εκτός Ελλάδας, αντάξια της πολύχρονης ιστορίας μας. Οι προκλήσεις μπροστά μας δεν σταματούν, είναι και υπαρκτές και δυναμικά εξελισσόμενες. Οι σημερινές μας αρχαιρεσίες θα δώσουν εντολή στα μέλη που θα εκλεγούν, να υπηρετήσουν τη ναυτιλία μας, ώστε ο καθένας, ατομικά από τη θέση ευθύνης του, αλλά και όλοι μαζί συλλογικά, να προάγουμε την ποντοπόρο, πρωτοπόρο, την ιστορική, ανθρωποκεντρική, ηγέτιδα ναυτιλία των Ελλήνων, με εγρήγορση, μεθοδικότητα, αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα.

Θα ήθελα ολοκληρώνοντας την ομιλία μου, αλλά και ουσιαστικά ολοκληρώνοντας σήμερα, την τριετή θητεία μου ως Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κατ' αρχάς, να σας ευχαριστήσω για την εμπιστοσύνη σας και τη στήριξή σας. Και πάνω απ' όλα θέλω να σας ευχαριστήσω, γιατί συμπλέουμε ενωμένοι και ενωμένοι σημαίνει ισχυροί. Η Ένωσή μας είναι ο φάρος της ενότητάς μας. Όσο πιο κοντά στην Ένωση είμαστε, τόσο πιο δυνατό το φως μας, εντός και εκτός Ελλάδας».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ