Την ανθεκτικότητά της επιβεβαίωσε η Forthnet και στο πρώτο 6μηνο του 2020, καθώς, με βάση την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της, πέτυχε τη διατήρηση του EBITDA στα περσινά επίπεδα, παρά τη μείωση των εσόδων εξαιτίας του αρνητικού μακροοικονομικού περιβάλλοντος που διαμορφώθηκε από την κρίση της πανδημίας COVID-19 και ιδιαίτερα από την απουσία αθλητικών γεγονότων.
Η Forthnet αντεπεξήλθε με ιδιαίτερη επιτυχία στην υγειονομική κρίση, προστατεύοντας την υγεία των εργαζομένων και των συνεργατών της και εξασφαλίζοντας αδιάλειπτη παροχή των υπηρεσιών της στους συνδρομητές της.
Σύμφωνα με τον CEO της Forthnet, κ. Πάνο Παπαδόπουλο: «Η διοικητική ομάδα της Forthnet συνέχισε να διαφυλάσσει τη στρατηγική αξία της Εταιρείας προς όφελος όλων των stakeholders και να παίρνει πρωτοβουλίες για την ανάδειξη της στη διεθνή επενδυτική κοινότητα. Με αυτόν τον τρόπο συνέβαλε καταλυτικά στην επιτυχή κατάληξη της διαδικασίας που είχαν εκκινήσει οι δανείστριες Τράπεζες για την ανεύρεση στρατηγικού επενδυτή. Η συμφωνία για την είσοδο της United Group στην Εταιρεία, αποτελεί στρατηγικό γεγονός όχι μόνο για την εταιρεία αλλά και για όλη την ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών και συνδρομητικής τηλεόρασης».
Υπενθυμίζεται πως στο τέλος του περασμένου Μαΐου, όπως πρώτο έγραψε το Capital.gr, οι τράπεζες αποδέχθηκαν την προσφορά της United Group (BC Partners), στο πλαίσιο της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας που είχε προηγηθεί. Ακολούθως, στις αρχές Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε και η ολοκλήρωση της συναλλαγής (Συναλλαγή Εξαγοράς Χρέους) για την απόκτηση από την United Group (BC Partners) της έκθεσης (δάνεια, μετατρέψιμες ομολογίες) που κατείχαν οι πιστώτριες τράπεζες στη Forthnet.
Περαιτέρω, η Forthnet στις 8/9 ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταβίβασης των Τραπεζικών Δανείων και μέρους των μετατρέψιμων (σε μετοχές) ομολογιών από τις δανείστριες Τράπεζες στη United Group, όπως προβλεπόταν στην μεταξύ τους συμφωνία στις 29 Μαΐου 2020. Παράλληλα, στις 10/9 ανακοινώθηκε η αίτηση από την United Group για μετατροπή 85.766.667 Μετατρέψιμων Ομολογιών σε μετοχές της Εταιρείας.
Με την είσοδο του νέου επενδυτή πλέον έχουν δημιουργηθεί οι συνθήκες που επιτρέπουν στη Forthnet να ακολουθήσει μια ακόμα πιο δυναμική πορεία στον χώρο των τηλεπικοινωνιών και να επιταχυνθεί ο στρατηγικός σχεδιασμός της BC Partners, με στόχο την περαιτέρω κερδοφόρα ανάπτυξη της Forthnet. Σημειώνεται πως η United Group που αποτελεί έναν multi-play τηλεπικοινωνιακό και μιντιακό παρόχο σε έξι χώρες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ελέγχεται μετοχικά από την BC Partners, ηγέτιδα εταιρεία στον χώρο των επενδύσεων που διαχειρίζεται παγκοσμίως επενδύσεις άνω των 23 δισ. ευρώ σε ιδιωτικά κεφάλαια.
Εμπορικά αποτελέσματα
Στο τέλος του Ιουνίου του 2020 οι συνολικές συνδρομές ήταν 873 χιλ., οι μοναδικοί πελάτες 650 χιλ. ενώ οι ενεργοί συνδρομητές broadband έκλεισαν στις 550 χιλιάδες, εκ των οποίων οι 92 χιλιάδες αφορούν συνδρομές NGA. Η συνδρομητική βάση Pay TV έκλεισε στους 456 χιλιάδες συμπεριλαμβανομένων των συνδρομητών λιανικής και χονδρικής σε Ελλάδα και Κύπρο.
| 6Μ 2020 | 6Μ 2019 | Δ |
Συνολικές συνδρομές | 873.080 | 899.293 | -2,9% |
Μοναδικοί πελάτες | 650.297 | 655.829 | -0,8% |
Συνδρομητές Broadband1 | 549.708 | 548.485 | +0,2% |
εκ των οποίων συνδρομητές NGA | 92.433 | 70.078 | +32,0% |
Συνδρομητές Pay TV (Λιανική +Χονδρική) | 456.453 | 459.092 | -0,6% |
Οικονομικά αποτελέσματα
Τα ενοποιημένα συνολικά έσοδα για το πρώτο εξάμηνο του 2020, ανήλθαν στα €125,2 εκατ., παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το 2019 κατά 6,2%. Η μείωση εντοπίζεται κυρίως στους εταιρικούς και ιδιώτες πελάτες Pay-TV ως αποτέλεσμα της πανδημίας Covid-19.
Ανάλυση εσόδων (€ ‘000) | 6Μ 2020 | 6Μ 2019 | Δ |
Λιανική | 86.513 | 91.560 | -5,5% |
Λιανική -Telco | 51.514 | 52.295 | -1,5% |
Λιανική - Pay TV | 34.999 | 39.265 | -10,9% |
Εταιρικοί πελάτες | 27.450 | 29.599 | -7,3% |
Εταιρικοί πελάτες -Telco | 16.920 | 16.948 | -0,2% |
Εταιρικοί πελάτες - Pay TV | 10.531 | 12.651 | -16,8% |
Διαφήμιση | 4.720 | 5.045 | -6,5% |
Λοιπά έσοδα | 6.527 | 7.298 | -10,6% |
Συνολικά Έσοδα | 125.210 | 133.502 | -6,2% |
Το EBITDA του πρώτου εξαμήνου του 2020 ανήλθε στα €18,0 εκατ., έναντι €18,1 εκατ. του αντίστοιχου εξαμήνου του 2019.
Ανάλυση EBITDA(€ ‘000) | 6M 2020 | 6M 2019 | Δ |
Συνολικά έσοδα (συμπ. λοιπών εσόδων) | 125.210 | 133.502 | -6,2% |
EBITDA | 18.010 | 18.097 | -0,5% |
Περιθώριο EBITDA | 14,38% | 13,56% | +0,8 π.μ. |
Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός στις 30 Ιουνίου 2020 ανέρχεται σε €256,1 εκ.(2)
Πρόσφατες εξελίξεις
- Η Εταιρεία συνεχίζει να αντιμετωπίζει την κρίση της πανδημίας COVID-19 με ιδιαίτερη επιτυχία και υψηλό αίσθημα ευθύνης προκειμένου όλοι οι εργαζόμενοι και οι συνεργάτες της να είναι υγιείς και παραγωγικοί και να διασφαλίσει την απρόσκοπτη παροχή υπηρεσιών προς τους συνδρομητές της.
- Στις 8 Σεπτεμβρίου η Εταιρεία ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταβίβασης των Τραπεζικών Δανείων και μέρους των μετατρέψιμων (σε μετοχές) ομολογιών από τις δανείστριες Τράπεζες στη United Group, όπως προβλεπόταν στην μεταξύ τους συμφωνία στις 29 Μαΐου 2020.
- Στις 10 Σεπτεμβρίου ακολούθησε η ανακοίνωση της Εταιρείας σύμφωνα με την οποία η ομολογιούχος Newco United Group Hellas SARL, κατά τη διάρκεια της τρέχουσας (17ης) περιόδου μετατροπής, η οποία λήγει την 30.09.2020, υπέβαλε νομίμως την 09.09.2020 ανέκκλητη αίτηση μετατροπής 85.766.667 Μετατρέψιμων Ομολογιών σε μετοχές της Εταιρείας.
- Η Εταιρεία έχει υποβάλει με επιτυχία οικονομικές προφορές, στις διαγωνιστικές διαδικασίες των εκτελεστικών συμβάσεων για σημαντικά μερίδια του έργου ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ, στις περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Τα τελικά στάδια της διαγωνιστικής διαδικασίας βρίσκονται σε εξέλιξη.
- Η Nova, εμπλούτισε πρόσφατα το πορτφόλιο της σε σχέση με τα δικαιώματα του ελληνικού ποδοσφαίρου και διαθέτει πλέον αποκλειστικά για τη σεζόν 2020-2021, τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ομάδων του ελληνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου ΠΑΕ ΑΕΚ, ΑΕΛ, Απόλλων Σμύρνης, Άρης, Αστέρας Τρίπολης, Ατρόμητος Αθηνών, Βόλος ΝΠΣ, Ολυμπιακός, ΟΦΗ, Παναιτωλικός, ΠΑΟΚ, ΠΑΣ Γιάννινα Car.gr και ΠΑΣ Λαμία μέσω διμερών εμπορικών συμφωνιών.
- Η Εταιρεία ξεκίνησε δοκιμαστικές κλήσεις στην κινητή τηλεφωνία προετοιμάζοντας το έδαφος για την εμπορική διάθεση υπηρεσιών ως Mobile Virtual Network Operator (MVNO), προσφέροντας συνολική κάλυψη των αναγκών του ελληνικού νοικοκυριού για ψυχαγωγία και επικοινωνία.