Η διαταραχή της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση του πληθωρισμό σε ορισμένα καταναλωτικά αγαθά, δήλωσε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της Tesco.
«Αν πρέπει να κάνουν όλο τον γύρο της Αφρικής για να φτάσουν στην Ευρώπη, αυτό παρατείνει τους χρόνους μεταφοράς, περιορίζει τον χώρο μεταφοράς και ανεβάζει το κόστος μεταφοράς», δήλωσε ο Κεν Μέρφι σε τηλεφωνική επικοινωνία με δημοσιογράφους. «Έτσι, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε πληθωρισμό σε ορισμένα είδη», επεσήμανε.
Αύξηση των τιμών μεταφοράς
Μια σειρά επιθέσεων από τους αντάρτες Χούθι που εδρεύουν στην Υεμένη σε εμπορικά πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα προς τη διώρυγα του Σουέζ έχουν αυξήσει κατακόρυφα τις τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας, Ευρώπης και ΗΠΑ.
Στο ίδιο μήκος κύματος ο διευθύνων σύμβουλος της Marks & Spencer, Στίουαρτ Μάτσιν, δήλωσε την Πέμπτη ότι η εταιρεία αναμένει κάποιες μικρές καθυστερήσεις στην παράδοση σε είδη ένδυσης και οικιακής χρήσης τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο.
Μεγαλύτερο κόστος για τις εταιρείες
«Έχουμε επίγνωση του κόστους και κυρίως της διαθεσιμότητας των νέων προϊόντων», ανέφερε ο Mάτσιν. «Είναι κάτι που επηρεάζει τους πάντες και είναι κάτι στο οποίο εστιάζουμε πολύ», πρόσθεσε.
Παρόλα αυτά η M&S ανέφερε ότι δεν θα αυξήσει τις τιμές στα ρούχα φέτος, ενώ σημείωσε ότι οι αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα μπορεί να προσθέσουν κόστος στην επιχείρηση, σύμφωνα με το Bloomberg.
Ο Σάιμον Ρόμπερτς, διευθύνων σύμβουλος της J Sainsbury Plc, δήλωσε την Τετάρτη ότι η αλυσίδα σούπερ μάρκετ συνεργάζεται στενά με τη βρετανική κυβέρνηση για να μετριάσει τις επιπτώσεις στην Ερυθρά Θάλασσα. Την περασμένη εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Next Plc Simon Wolfson δήλωσε ότι η κατάσταση θα επηρεάσει την αξία των μετοχών της.
Παρόλα αυτά, ο Μέρφι υποβάθμισε τον άμεσο αντίκτυπο στην Tesco, λέγοντας ότι το ποσοστό των αγαθών που αποστέλλονται μέσω αυτού του καναλιού είναι μικρότερο για το μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ της Βρετανίας από ό,τι για άλλους λιανοπωλητές. Μεγάλες αλυσίδες μόδας όπως η Next και η M&S προμηθεύονται πολλά προϊόντα από την Κίνα, την Ινδία και το Μπαγκλαντές.
«Δεν έχουμε τόσα πολλά προϊόντα που έρχονται μέσω της Διώρυγας του Σουέζ όπως άλλοι», σημείωσε ο Mέρφι. «Και στη συνέχεια έχουμε εναλλακτικές πηγές εφοδιασμού, αν τις χρειαστούμε», κατέληξε.