Έναρξη εργασιών για τον πρώτο σταθμό ανεφοδιασμού πράσινου υδρογόνου στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου LIFE GREENH2ORN, ανακοίνωσε η ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Η εγκατάσταση αναμένεται να ολοκληρωθεί και να τεθεί σε λειτουργία στην Κοζάνη έως το 2028.
Όπως αναφέρει η εταιρεία, το έργο LIFE GREENH2ORN επικεντρώνεται στην επιτόπια (on-site) παραγωγή πράσινου υδρογόνου μέσω μίας μονάδας ηλεκτρόλυσης (electrolyser) ισχύος 500 kW, που θα τροφοδοτείται από ηλεκτρική ενέργεια, προερχόμενη από ανανεώσιμες πηγές και συγκεκριμένα μέσω σύμβασης προμήθειας (PPA) με φωτοβολταϊκά πάρκα της ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Υδρογόνο για την εξυπηρέτηση οχημάτων
Το παραγόμενο υδρογόνο θα συμπιέζεται, θα αποθηκεύεται και θα διανέμεται μέσω του Σταθμού Ανεφοδιασμού Υδρογόνου (HRS) σε τρία επίπεδα πίεσης με σκοπό την εξυπηρέτηση διαφορετικών/διαφόρων οχημάτων.
- 200 bar για scooters και σάρωθρα.
- 350 bar για βαρέα οχήματα.
- 700 bar για επιβατικά οχήματα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας Κωνσταντίνος Ξιφαράς, δήλωσε σχετικά: «Η πρωτοβουλία μας για τον πρώτο σταθμό ανεφοδιασμού πράσινου υδρογόνου στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τους εταίρους μας στο έργο LIFE GREENH₂ORN, δεν αποτελεί απλώς ένα καινοτόμο τεχνολογικό εγχείρημα αλλά και μια τομή στη μετάβαση της χώρας μας σε καθαρές μορφές ενέργειας. Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να προωθήσουμε τη βιώσιμη κινητικότητα, ενισχύοντας τον ρόλο της ΔΕΠΑ Εμπορίας ως βασικού πυλώνα στον ενεργειακό τομέα της χώρας».
Καινοτομία στη Μεταφορά Υδρογόνου
Στο πλαίσιο του έργου και χάρις στην αυξημένη/ πλεονάζουσα παραγωγή πράσινου υδρογόνου, η ΔΕΠΑ Εμπορίας και η B&T Composites θα αναπτύξουν ένα πρωτοποριακό σύστημα αποθήκευσης και μεταφοράς υδρογόνου (tube-trailer). Το tube-trailer, εξοπλισμένο με σωλήνες από σύνθετα υλικά (ανθρακονήματα), θα επιτρέπει την ασφαλή και αποδοτική μεταφορά του υδρογόνου. Η καινοτομία αυτή θα διευκολύνει τη μεταφορά υδρογόνου και σε άλλους σταθμούς, όπως αυτόν που αναπτύσσει η ΔΕΠΑ Εμπορίας στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης.
ΑΠΕ-ΜΠΕ