Το είδος της μουσικής που ακούμε μπορεί να αντανακλάται στην απόδοση του χαρτοφυλακίου των μετοχών μας, καθώς υπάρχουν ενδείξεις συσχετισμού μεταξύ της θετικής ενέργειας από τη μουσική που ακούν οι επενδυτές και των αποδόσεων τους.
Σύμφωνα με την παραδοσιακή οικονομική άποψη τα θεμελιώδη των εισηγμένων είναι που επηρεάζουν τις αγορές, όμως, όπως σημειώνει στο Business Insider ο καθηγητής Οικονομικών του London Business School, Άλεξ Έντμανς, οι άνθρωποι δεν είναι ρομπότ κι η διάθεσή τους επηρεάζει τη διαδικασία λήψης των αποφάσεών τους, περιλαμβανομένων των επενδυτικών, που τελικά επηρεάζουν τις αγορές.
Η έρευνά του βασίζεται στη θεωρία ότι το επίπεδο ευεξίας των ανθρώπων συχνά αντανακλάται στα τραγούδια που ακούν και ως εκ τούτου οι μουσικές επιλογές και οι εξελίξεις στις αγορές μπορούν να συνδέονται. «Τις εβδομάδες κατά τις οποίες οι πολίτες μιας χώρας ακούν μια πιο ευχάριστη μουσική, η αγορά κινείται ανοδικά, ενώ τις εβδομάδες που ακούν μελαγχολική μουσική, η αγορά κινείται καθοδικά. Άρα, η μουσική που ακούμε συνδέεται με τις αποδόσεις των μετοχών», λέει ο Βρετανός καθηγητής. Βασικά στοιχεία για την έρευνά του άντλησε από δεδομένα από το Spotify, μια από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες streaming μουσικής. Ανιχνεύει τι τραγούδια παίζονται σε διάφορες χώρες και τα βαθμολογεί ανάλογα με τη θετική ή αρνητική ενέργεια που προκαλούν. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τα στοιχεία αυτά για να μετρήσουν τη διάθεση των πληθυσμών, προτού τη συνδέσουν με τις κινήσεις στις αγορές.
Η έρευνα ενδεχομένως να έχει, σύμφωνα με τον Έντμανς, πραγματικές επιπτώσεις για τους επενδυτές αφού παρέχει στοιχεία για τη σχέση μεταξύ της διάθεσής τους και των επενδυτικών τους επιλογών. Η ένδειξη ότι τα συναισθήματα πραγματικά οδηγούν σε αύξηση των αποδόσεων των μετοχών τονίζει τη σημασία της προσοχής που πρέπει να δίνουν οι επενδυτές στα συναισθήματά τους, πόσο συνειδητοποιημένοι και προσεκτικοί πρέπει να είναι και να αποφεύγουν να λαμβάνουν αποφάσεις όταν είναι σε εξαιρετικά καλή ή εξαιρετικά κακή διάθεση», λέει.