Νέα έρευνα της Kaspersky, ανά τον κόσμο, στην οποία συμμετείχαν 8.000 εργαζόμενοι, δείχνει πως οι τρεις στους τέσσερις εργαζόμενους επιθυμούν να επανεξετάσουν τους τρόπους εργασίας όπως ήταν πριν από την πανδημία.
Αντί να επιστρέψουν σε ένα μοντέλο «business as usual», οι εργαζόμενοι επιθυμούν να διαμορφώσουν ένα επαγγελματικό μέλλον με τους δικούς τους όρους, είτε αυτό σημαίνει να περνούν περισσότερο χρόνο με τους αγαπημένους τους (47%), να εξοικονομούν χρήματα (41%) ή να εργάζονται εξ αποστάσεως (32%).
Οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων ήρθαν ξαφνικά αντιμέτωποι με την πραγματικότητα της τηλεργασίας και κλήθηκαν να προσαρμοστούν γρήγορα για να παραμείνουν ασφαλείς και ανθεκτικοί, ενώ οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν αυτήν τη στιγμή αλλαγής ως ευκαιρία ώστε να επανεκτιμήσουν τις παλιές τους προτεραιότητες και να σχεδιάσουν ένα μέλλον γύρω από αυτά που πραγματικά τους ενδιαφέρουν. Και καθώς η εργασία και η οικιακή ζωή μετασχηματίζονται, οι εργαζόμενοι βλέπουν πλέον τον εαυτό τους «στη θέση του οδηγού».
Μια νέα κανονικότητα μετά το τέλος της πανδημίας
Κατά την απομάκρυνση των δεσμών των προηγουμένως άκαμπτων εργασιακών διαδικασιών, οι εργαζόμενοι επανεξετάζουν την επόμενη κανονικότητα στον χώρο εργασίας, αποβλέποντας σε πιο ευέλικτες, φιλόξενες και ανθρωπιστικές εργασιακές κουλτούρες.
Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν δύο στους πέντε εργαζόμενους (39%) θέλουν να αφήσουν πίσω τη δομή εργασίας 9-5 (ωράριο) και αυτό το ποσοστό είναι ακόμη μεγαλύτερο για τις ηλικίες 25-34 (44%), υποδηλώνοντας μια αυξανόμενη τάση. Ένας παρόμοιος αριθμός (34%) είναι έτοιμος να αφήσει πίσω του τα κλασικά γραφεία και περίπου το ένα τρίτο (32%) θέλει να μπει ένα τέλος στο κλασικό εργασιακό πενθήμερο.
Ο κορωνοϊός κάνει τους εργαζόμενους να εκτιμούν περισσότερο τον ελεύθερο χρόνο
Η έρευνα υπογράμμισε επίσης ότι σχεδόν το ένα τρίτο (32%) των εργαζομένων βλέπει την τηλεργασία ως το τρίτο μεγαλύτερο όφελος που έρχεται ως υποπροϊόν του νέου κορωνοϊού. Την πρώτη θέση κατέχει ο περισσότερος χρόνος με την οικογένεια (47%), ενώ τη δεύτερη η εξοικονόμηση χρημάτων (41%).
Στην πραγματικότητα, τα περισσότερα από τα πλεονεκτήματα περιστρέφονται γύρω από την αναζήτηση νέων ευκαιριών για προσωπικό χρόνο εκτός εργασίας, καθώς η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής γίνεται ακόμη πιο σημαντική.
Πώς μπορεί η εργασία να περάσει σε νέες μορφές απασχόλησης
Ωστόσο, καθώς οι εργαζόμενοι συνεχίζουν να υιοθετούν πιο σύγχρονους και ευέλικτους τρόπους εργασίας, είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να αυξάνουν και να προσαρμόζουν την υποστήριξη που παρέχουν.
Δεδομένου ότι πάνω από το ένα τρίτο (38%) του εργατικού δυναμικού επιδιώκει ενεργά περισσότερη τεχνολογική υποστήριξη από τον οργανισμό όταν εργάζεται εξ αποστάσεως, η ανάγκη παροχής εργαλείων και τεχνολογίας για να διατηρεί τους χρήστες παραγωγικούς, συνδεδεμένους και ασφαλείς δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερη.
Ο Alexander Moiseev, διευθύνων σύμβουλος της Kaspersky, δήλωσε: «Αντιμετωπίζουμε μια καθοριστική στιγμή στον χρόνο, και αυτό είναι πολύ συναρπαστικό. Είναι σαφές ότι αυτή η πανδημία έχει επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τον συνδυασμό της επαγγελματικής και της οικιακής μας ζωής», σημειώνει.
«Αυτό που βλέπουμε τώρα είναι ότι οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να αποκτήσουν ένα νέο μέλλον και γίνονται ενεργά πρωτοπόροι στην υιοθέτηση αλλαγών στην επιδίωξη μεγαλύτερης ελευθερίας και ευελιξίας. Οι εταιρείες έχουν πλέον την εντολή να προσαρμόσουν και να αναδιαμορφώσουν τον σύγχρονο χώρο εργασίας σε κάτι πιο παραγωγικό, βιώσιμο και εύπλαστο», προσθέτει ο κύριος Moiseey.
Ποια είναι η εταιρεία Kaspersky
Η Kaspersky είναι μια παγκόσμια εταιρεία ψηφιακής ασφάλειας με έτος ίδρυσης το 1997. Η βαθιά πληροφόρηση απειλών και η τεχνογνωσία στον τομέα της ασφάλειας της Kaspersky μετατρέπονται συνεχώς σε λύσεις και υπηρεσίες ασφάλειας για την προστασία επιχειρήσεων, κρίσιμων υποδομών, κυβερνήσεων και καταναλωτών σε όλο τον κόσμο.
Το ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο ασφάλειας της εταιρείας περιλαμβάνει την προστασία τερματικών σημείων και μια σειρά εξειδικευμένων λύσεων και υπηρεσιών ασφαλείας για την καταπολέμηση εξελιγμένων και εξελισσόμενων ψηφιακών απειλών. Περισσότεροι από 400.000.000 χρήστες προστατεύονται από τις τεχνολογίες της Kaspersky και 250.000 εταιρικοί πελάτες προστατεύουν ό,τι είναι πιο σημαντικό για αυτούς.