Στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού έχουν βρεθεί οι αγορές του φρέσκου και βρεφικού γάλακτος, του τυριού, του γιαουρτιού αγελάδας και των απορρυπαντικών πλυντηρίου ρούχων.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Ανταγωνισμού, στις 8 Φεβρουαρίου αποφάσισε να διεξάγει χαρτογράφηση των συνθηκών ανταγωνισμού στις εξής αγορές προϊόντων: (α) απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων, (β) γάλα φρέσκο πλήρες, (γ) βρεφικό γάλα, (δ) τυρί και (ε) γιαούρτι αγελάδος.
Υπενθυμίζεται ότι η χαρτογράφηση είναι ένα νέο εργαλείο που προστέθηκε στις αρμοδιότητες της επιτροπής με τις διατάξεις του Ν. 4886/2022 (άρθρο 14 παρ. 2 περ. ιθ) και της επιτρέπει να μελετά τις συνθήκες ανταγωνισμού σε οποιαδήποτε αγορά ή κλάδο της οικονομίας, όταν αυτό απαιτείται για την αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων της.
Η χαρτογράφηση πραγματοποιείται από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, αλλά ενδεχομένως να υπάρξει και συνεργασία με ειδικούς εμπειρογνώμονες από τον ακαδημαϊκό χώρο και την ομάδα του επικεφαλής Τεχνολογίας της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
«Σκοπός της χαρτογράφησης στα συγκεκριμένα προϊόντα είναι να εμβαθύνει η έρευνα της επιτροπής, που ξεκίνησε σε σειρά προϊόντων κατόπιν και της σύστασης ομάδας κρούσης σούπερ μάρκετ με την κλαδική έρευνα στα βασικά καταναλωτικά είδη, που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο 2021, λαμβάνοντας υπόψη και τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά λόγω της σημαντικής αύξησης τιμών σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, μεταβολή στις συνήθειες των καταναλωτών, και μέτρων που έχουν υιοθετηθεί από την πολιτεία», όπως επισημαίνει καταληκτικά η ανακοίνωση.