Μεγάλα έργα στο κλάδο των logistics δίνουν νέα πνοή στιν κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών μετατρέποντας την χώρα μας σε πανευρωπαϊκό κόμβο
Το «Θριάσιο» θα γίνει το μεγαλύτερο και το πρώτο «έξυπνο» και «πράσινο» επιχειρηματικό πάρκο της ΝΑ Ευρώπης. Μια επένδυση 220 εκατ. ευρώ που έχει ως σκοπό να διευρύνει τον διεθνή ρόλο της Ελλάδας στον τομέα των logistics. Νέα δυναμική στις εμπορευματικές μεταφορές προς τις χώρες των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης αναμένεται να δώσει το επόμενο διάστημα και η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και των νέων υποδομών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Κόμβος διεθνούς εμβέλειας
Το «Θριάσιο» αποτελεί ένα έργο που σύμφωνα με τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα θα καθιερώσει την Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κόμβο διεθνούς εμβέλειας για τα Logistics, προσφέροντας πρόσβαση σε υπερσύγχρονες ψηφιακές υποδομές και καινοτόμες λύσεις αυτοματισμού αποθήκευσης.
Την Δεύτέρα, κατατέθηκε» στο Υπουργείο Ανάπτυξης και τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας σχετική αίτηση για την ίδρυση και την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο».
Τι θα περιλαμβάνει
- Αποθηκευτικούς χώρους 260.626 τ.μ.
- Χώρους υποστηρικτικών λειτουργιώνβ επιφάνειας 5.278 τ.μ.
- Χώρους διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων με τερματικό σταθμό και αποθήκη συνολικής επιφάνειας 42.000 τ.μ.
- 7.250 μ. ασφαλτοστρωμένων οδών κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων
- Σιδηροδρομική γραμμή και σιδηροδρομικές αποβάθρες φορτοεκφόρτωσης μήκους 5.740 και 1.140 μέτρων αντίστοιχα.
- 165 υπαίθριες θέσεις στάθμευσης υπαίθριες μεγάλων φορτηγών, 1.279 υπαίθριες θέσεις στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων και 385 θέσεις μεγάλων οχημάτων φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων
Πράσινη ανάπτυξη
Το νέο επιχειρηματικό πάρκο θα συμβάλλει συν τοις άλλοις και στην ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας με φωτοβολταϊκές μονάδες ισχύος 10,20 MW και σύστημα αποθήκευσης 7MW.
Επιπλέον, το έργο αναμένεται να τονώσει την ελληνική οικονομία, με την δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Λιμάνι Θεσσαλονίκης
Νέα δυναμική στην ελληνική οικονομία αναμένεται να δώσει το επόμενο διάστημα η λιμενική βιομηχανία στη βόρεια Ελλάδα με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη.
Η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και των νέων υποδομών του λιμανιού, συμφερόντων της γαλλικής Terminal Link και του γκρουπ Ιβάν Σαββίδη, θα προσδώσουν νέα δυναμική στις εμπορευματικές μεταφορές προς τις χώρες των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης.
Το λιμάνι της συμπρωτεύουσας αναπτύσσει ήδη ένα δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, μέσω της απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Βουλγαρία, τη Σερβία και τη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας.
Παράλληλα η επέκταση κατασκευής του 6ου προβλήτα, θα παρέχει τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (έως 24.000 TEU) ενώ θα ενισχύσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Λιμένα.
Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, που θα χρειαστεί κατα εκτίμηση περίπου 32 μήνες για να ολοκληρωθεί αφού πρώτα εκδοθούν οι σχετικές άδειες.
Trastor και Trade Estates επενδύουν στα logistics
Η Trastor, εταιρεία διαχείρισης ακινήτων, ανακοίνωσε πρόσφατα την πρόθεσή της να δημιουργήσει ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο ακινήτων logistics στην ευρύτερη περιοχή του Ασπροπύργου, αξίας 120 εκατ. ευρώ και επιφανείας 150.000 τ.μ.
Η επένδυση αυτή εντάσσεται στην στρατηγική της εταιρείας για διείσδυση στην αγορά των logistics, η οποία παρουσιάζει ισχυρή ζήτηση τα τελευταία χρόνια. Ο Ασπρόπυργος αποτελεί ιδανική τοποθεσία για την ανάπτυξη logistics, λόγω της γεωγραφικής του θέσης, η οποία τον καθιστά κομβικό σημείο για τις μεταφορές και τις εξαγωγές.
Η Trade Estates, θυγατρική του ομίλου Φουρλή, διαθέτει ήδη τρία κέντρα logistics, σε Οινόφυτα, Σχηματάρι και Ελευσίνα. Τα δύο πρώτα κέντρα εξυπηρετούν την τροφοδοσία και τις ηλεκτρονικές πωλήσεις των καταστημάτων IKEA και Intersport σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ το τρίτο καλύπτει τις ανάγκες των 100 περίπου καταστημάτων της αλυσίδας Κωτσόβολος.