Τον πρώτο μήνα της κρίσης από την πανδημία, την καραντίνα και το lockdown, αποτυπώνουν πλήρως τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον τζίρο στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Μάρτιο εφέτος.
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση τζίρου σε σούπερ μάρκετ
Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε 3,1%, πτώση που συγκρατήθηκε σημαντικά από τη μεγάλη αύξηση του τζίρου σε σούπερ μάρκετ και φαρμακεία.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση σε σχέση με τον Μάρτιο πέρυσι, σε: Ένδυση- υπόδηση (49,8%), Πολυκαταστήματα (25,3%), Βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη (16,9%), Έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακό εξοπλισμό (13,8%), Τρόφιμα- ποτά- καπνό (13,3%) και Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (11,5%). Στον αντίποδα, αυξήθηκαν σε: Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (20,5%) και Φαρμακευτικά- καλλυντικά (13,8%).
Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε μείωση 3,1% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2019, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020 παρουσίασε μείωση 2%. Ενώ, ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 0,7% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020.
Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές) παρουσίασε μείωση 1,5% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2019, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020 κατέγραψε αύξηση 0,7%. Ενώ, ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 0,4% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020.