ΔΕΣΦΑ: Νέο δεκαετές αναπτυξιακό πρόγραμμα -Στόχος η τροφοδοσία με φυσικό αέριο Ηπείρου και Ιωαννίνων - iefimerida.gr

ΔΕΣΦΑ: Νέο δεκαετές αναπτυξιακό πρόγραμμα -Στόχος η τροφοδοσία με φυσικό αέριο Ηπείρου και Ιωαννίνων

κατσαρολες φυσικό αεριο
Φυσικό αέριο, φωτογραφία shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Έως τις αρχές του φθινοπώρου θα υποβληθεί στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας το νέο δεκαετές αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ για την περίοδο 2022-2031 που θα περιλαμβάνει την τελική πρόταση του Διαχειριστή για την τροφοδοσία της Ηπείρου και της πόλης των Ιωαννίνων με φυσικό αέριο.

Όπως επισημαίνει η διευθύνουσα σύμβουλος του Διαχειριστή, Maria Rita Galli βρίσκονται υπό μελέτη δυο εναλλακτικές λύσεις για την τροφοδοσία της περιοχής. Οι εναλλακτικές είναι η επέκταση του αγωγού από την Πτολεμαίδα ή η κατασκευή υποδομών Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και η κατασκευή αγωγού από εκεί προς τα Ιωάννινα. Θα επιλεγεί προφανώς η λύση με το μικρότερο κόστος και τεχνικές προκλήσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τροφοδοσία της Ηπείρου με φυσικό αέριο είναι το σημαντικότερο νέο έργο που εντάσσεται στο δεκαετές καθώς για τις λοιπές περιοχές έχει ληφθεί μέριμνα στα προηγούμενα αναπτυξιακά προγράμματα. Ήδη έχουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο οι περιοχές από τις οποίες διέρχεται ο κεντρικός αγωγός (Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Θεσσαλία, Ανατολική Στερεά, Αττική). Ο αγωγός έχει επεκταθεί προς Πελοπόννησο για την τροφοδοσία αστικών καταναλώσεων αλλά και της μονάδας φυσικού αερίου της ΔΕΗ ενώ προχωρούν οι επεκτάσεις προς Πάτρα, Δυτική Ελλάδα και Ήπειρο.

Για τα νησιά του Αιγαίου οι αποφάσεις λαμβάνονται σε συνάρτηση με την προοπτική της διασύνδεσης τους με το ηλεκτρικό δίκτυο της ηπειρωτικής χώρας. Ωστόσο για την Κρήτη όπου είναι ήδη εν λειτουργία η "μικρή" διασύνδεση και προχωρά η κατασκευή δεύτερης ο Διαχειριστής θεωρεί ότι υπάρχει χώρος και για Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο.

Η υποδομή που "ξεκλειδώνει" τη δυνατότητα μεταφοράς ΥΦΑ σε περιοχές χωρίς αγωγό, τόσο στα νησιά όσο και στην ηπειρωτική Ελλάδα είναι ο νέος προβλήτας φόρτωσης μικρών πλοίων στη Ρεβυθούσα (small scale LNG) για τον οποίο έχει υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής και προβλέπεται να λειτουργήσει το 2023. Επιπλέον ως τα τέλη του τρέχοντος έτους αναμένεται να ολοκληρωθεί και ο σταθμός φόρτωσης βυτιοφόρων με υγροποιημένο φυσικό αέριο στη Ρεβυθούσα, που επίσης θα εξυπηρετούν τον εφοδιασμό περιοχών που δεν έχουν πρόσβαση στο δίκτυο.

Στο νέο δεκαετές θα περιλαμβάνονται ενδεχομένως και προβλέψεις για κατασκευή δεύτερου αγωγού παράλληλα με τον υφιστάμενο σε σημεία όπου το δίκτυο παρουσιάζει συμφόρηση λόγω αυξημένης κατανάλωσης τόσο από την εσωτερική αγορά όσο και για εξαγωγές. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΔΕΣΦΑ:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ζήτηση αερίου για Ηλεκτροπαραγωγή αυξάνεται από 4,3 το 2022 σε 4,8 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) το 2025 λόγω της απόσυρσης όλων των λιγνιτικών μονάδων μέχρι το τέλος του 2025

▪Η ζήτηση αερίου στα Δίκτυα Διανομής προβλέπεται να αυξηθεί κατά 16,6% από 1,16 το 2022 σε 1,35 bcm το 2025

▪Η ζήτηση αερίου από Βιομηχανίες αυξάνεται από 0,93 bcm το 2022 σε 1,15 bcm το 2025 .

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΕΣΦΑ ήπειρος Φυσικό Αέριο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ