Στο πλαίσιο του Moneyreview Banking Summit 2022 μίλησε ο Νίκος Χριστοδούλου της Deloitte Ελλάδας.
Τρεις είναι οι παράγοντες που εντοπίζει σε σχέση με τις προκλήσεις για το τραπεζικό περιβάλλον ο Νίκος Χριστοδούλου, partner, consulting leader, Deloitte Ελλάδος, μιλώντας στο Moneyreview Banking Summit: Ο πελάτης, η τεχνολογία και το κανονιστικό πλαίσιο.
Όπως ανέφερε «ο πελάτης έχει αλλάξει συμπεριφορά, έχει γίνει απαιτητικός», ενώ «η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα σε ανταγωνιστές να μπουν πολύ γρήγορα» στον ανταγωνισμό. Επισήμανε ότι «οι τράπεζες αντιμετωπίζουν προκλήσεις, όπως για παράδειγμα στις πληρωμές», λέγοντας ότι «πρέπει να δουν τα καταστήματα, πώς θα τις οδηγήσουν σε οργανική κερδοφορία. Χαρακτήρισε τη διαχείριση των δεδομένων ως «μία επιπλέον πρόκληση για τις τράπεζες».
«Έχουν πετύχει νίκες οι τράπεζες», τόνισε ο Νίκος Χριστούδουλου
Ερωτηθείς για αν έχουν πετύχει νίκες οι τράπεζες, είπε ότι «η απάντηση είναι καταφατική. Τα χαρτοφυλάκιά τους σε μεγάλο βαθμό έχουν εξυγιανθεί. Είναι σε θέση να πάνε στην επόμενη μέρα και την ελληνική οικονομία».
Κληθείς να σχολιάσει τις εξελίξεις σε σχέση με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τόνισε η Deloitte κάθε δύο χρόνια κάνει αξιολόγηση όσον αφορά στην ψηφιακή ωριμότητα των τραπεζών, για να προσθέσει ότι «οι ελληνικές τράπεζες σκοράρουν πολύ καλά - έχουν κάνει σημαντικά βήματα».
Συνεχίζοντας σχετικά με την επόμενη μέρα για την ψηφιακή ωριμότητα, τόνισε ότι υπάρχουν δύο σημαντικές προκλήσεις: Το mobile banking που είναι εξίσου σημαντικό με το web banking και οι πωλήσεις μέσα από τα ψηφιακά κανάλια.
Η Deloitte έχει κάνει μία μελέτη για «Την τράπεζα του 2030» που έχει ως βασικό συμπέρασμα ότι οι μεγάλες τράπεζες θα εξακολουθήσουν να διατηρούν σημαντικό μερίδιο αγοράς.