Η Cyber Monday έφτασε, καθώς σήμερα οι καταναλωτές θα μπορούν να βρουν καλές προσφορές για αγορές on line.
Η Cyber Monday έρχεται λίγες ημέρες μετά την Black Friday, όπως συνηθίζεται στις ΗΠΑ όπου και καθιερώθηκε η συγκεκριμένη μέρα. Ουσιαστικά πρόκειται για μία πρωτοβουλία των λιανοπωλητών, ώστε να αυξηθούν τα έσοδα από πωλήσεις στο διαδίκτυο. Ο όρος επινοήθηκε από την Έλεν Ντέιβις της Εθνικής Ομοσπονδία Λιανικής και τον Σκοτ Σίλβερμαν και καθιερώθηκε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2005. Τα τελευταία χρόνια έφτασε και στην Ελλάδα, με τις προσφορές να αφορούν αποκλειστικά αγορές από το διαδίκτυο και όχι από τα καταστήματα.
Cyber Monday: Τι πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής
Το Υπουργείο Ανάπτυξης, εξέδωσε ανακοίνωση όπου ενημερώνει τους καταναλωτές για το πως θα αποφύγουν τις αγορές από εταιρίες απάτη, εν όψει της σημερινής ημέρας. Το ίδιο έπραξαν και με την Black Friday, υπενθυμίζοντας πως πρέπει οι αγοραστές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις συναλλαγές τους.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο τονίζει πως για να γνωρίζουν πως μία εμπορική ιστοσελίδα είναι αξιόπιστη, θα πρέπει να έχει:
- Την ταυτότητα του προμηθευτή: (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
- Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του: (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κλπ).
- Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.
- Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
- Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).
- Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής: (κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας-μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser και η διεύθυνση που ξεκινά με https://).
Επίσης, συστήνεται στους καταναλωτές:
- Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
- Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
- Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
- Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.
Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα έως Παρασκευή) και ώρες από 09.00 έως 15.00.
Επίσης, οι καταγγελίες μπορούν να υποβάλλονται μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.