Νέο άλμα σε υψηλό 40ετίας έκανε ο πληθωρισμός στη Βρετανία με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή στη χώρα να φθάνει στο 10,1% τον Σεπτέμβριο σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, από 9,9% τον προηγούμενο μήνα, ξεπερνώντας τις προβλέψεις από την ανάλυση του Reuters.
Ο πληθωρισμός κατέγραψε σημαντική άνοδο από την αρχή της χρονιάς, στη Βρετανία μέχρι και τον Σεπτέμβριο λόγω της αύξησης των τιμών των τροφίμων κατά 14,6% σε ετήσια βάση, των μεταφορών (+10,9% σε σύγκριση με πέρυσι), και εκείνων των επίπλων και των οικιακών προϊόντων (+10,8%) καθώς η κρίση της ακρίβειας συνεχίζει να ασκεί πιέσεις σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ενόψει ενός ακόμα πιο δύσκολου χειμώνα την ώρα που η πλειοψηφία των πολιτών αποδοκιμάζει την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης Τρας.
Σε αυτό το κλίμα η τιμή της στερλίνας υποχώρησε έναντι του δολαρίου στα 1,1289 δολάρια, ενώ νωρίτερα ήταν στα 1,1330 δολάρια. Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό δίνονται στη δημοσιότητα ενώ η Τράπεζα της Αγγλίας σχεδιάζει να πρχωρήσει από την 1η Νοεμβρίου στην πώληση κρατικών ομολόγων.
Ο υπουργός Οικονομικών της Βρετανίας, Τζέρεμι Χαντ, ανέφερε σε δήλωσή του ότι θα είναι προτεραιότητα «η βοήθεια προς τους πιο ευάλωτους» καθώς η Βρετανία αντιμετωπίζει υψηλά ποσοστά πληθωρισμού, μαζί με «παροχή ευρύτερης οικονομικής σταθερότητας και ώθηση μακροπρόθεσμης ανάπτυξης που θα βοηθήσει όλους». Ο ρυθμός πληθωρισμού του Σεπτεμβρίου υπογραμμίζει τη σοβαρότητα της πληθωριστικής κρίσης στο Ηνωμένο Βασίλειο και έρχεται καθώς η χώρα πασχίζει να ξεπεράσει μια περίοδο οικονομικής αστάθειας.
Τη Δευτέρα ο Χαντ ξήλωσε την πλειονότητα των φορολογικών περικοπών που είχε εισηγηθεί στις 23 Σεπτεμβρίου ο προκάτοχός του, Κουάζι Κουαρτένγκ και η πρωθυπουργός Λιζ Τρας ζήτησε συγγνώμη για τα «λάθη» που προκάλεσαν σοβαρές αναταράξεις στις αγορές, αλλά παραμένουν τα ερωτηματικά σχετικά με το πόσο καιρό θα παραμείνει στη Ντάουνινγκ Στριτ.
Βρετανοί πολίτες δηλώνουν «απαισιόδοξοι» με την ακρίβεια σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης με το 84% να λέει ότι ξόδεψε τα ίδια ή περισσότερα σε παντοπωλεία τους τελευταίους τρεις μήνες, σύμφωνα με την McKinsey & Company. «Το επίπεδο του πληθωρισμού ήδη οδηγεί τους καταναλωτές να σκέφτονται διαφορετικά για τα Χριστούγεννα με το 58% να σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες για τα Χριστούγεννα και το 8% να μην σχεδιάζει να κάνει καθόλου ψώνια», δήλωσε η Samantha Phillips, συνεργάτης της McKinsey.