Οι ασφαλιστικές αποζημιώσεις για την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη την Τρίτη, θα μπορούσαν να είναι από τις μεγαλύτερες που έχουν δοθεί ποτέ στον τομέα της ναυτιλίας, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο των Lloyd's of London, John Neal.
« Ενδεχομένως να είναι μία από τις μεγαλύτερες οικονομικές ζημιές στην ιστορία της ναυτιλίας», δήλωσε ο Neal την Πέμπτη, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg.
Οι αποζημιώσεις θα μπορούσαν να φτάσουν τα 3 δισ. δολάρια
Η γέφυρα κατέρρευσε την Τρίτη αφού χτυπήθηκε από ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το υπό σημαία Σιγκαπούρης Dali, στέλνοντας οχήματα στο νερό και απειλώντας με χάος ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ.
Οι αναλυτές της Barclays Plc εκτιμούν ότι οι ασφαλιστές αντιμετωπίζουν απαιτήσεις ύψους έως και 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι ασφαλιστικές αποζημιώσεις μόνο για τις ζημιές στη γέφυρα θα μπορούσαν να φτάσουν το 1,2 δισεκατομμύριο δολάρια, ανέφερε η Barclays σε σημείωμά της, προβλέποντας περαιτέρω πιθανές υποχρεώσεις ύψους 350 έως 700 εκατομμυρίων δολαρίων για θανάτους και ποσά που δεν έχουν ακόμη καθοριστεί και αφορούν την διακοπή λειτουργίας των επιχειρήσεων όσο η πρόσβαση στο λιμάνι της πόλης είναι αποκλεισμένη.
Πολύπλοκη διαδικασία ο διακανονισμός των ζημιών
«Ο καθορισμός του ποιος θα πληρώσει αυτές τις αξιώσεις θα εξαρτηθεί από το αν το ατύχημα προκλήθηκε από αμέλεια ή μηχανική βλάβη», έγραψαν οι αναλυτές του Bloomberg Intelligence. «Δεδομένων των πολλαπλών εμπλεκόμενων μερών, ο διακανονισμός των όποιων αξιώσεων είναι πιθανό να είναι πολύπλοκος», σημείωσαν.
«Υπάρχει ένα αρκετά περίπλοκο πλέγμα ασφαλιστών που εμπλέκονται με αυτό», δήλωσε ο Neal της Lloyd's, προσθέτοντας ότι η εταιρεία υπολογίζει κάθε χρόνο ότι θα συμβεί κάτι ανάλογο και ότι η οικονομική ζημιά είναι διαχειρίσιμη.
O Neal πρόσθεσε σε ξεχωριστή συνέντευξη στο ραδιόφωνο του Bloomberg, ότι αν και οι ασφαλιστές των Lloyd's του Λονδίνου συμμετέχουν στην κάλυψη, ο κίνδυνος κατανέμεται σε πολλές εταιρείες.
«Υπάρχουν πολλές διαφορετικές ασφαλιστικές εταιρείες που εμπλέκονται σε όλο αυτό», είπε. «Υπάρχει η οικονομική δυνατότητα για να αντιμετωπιστούν oι αποζημιώσεις», δήλωσε ο Neal, προσθέτοντας ότι τα ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού μπορεί να γίνουν περίπλοκα κατά τον υπολογισμό των ζημιών.