Οι παραδόσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 11% τον Ιανουάριο, καθώς αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen AG και η Stellantis NV ενισχύθηκαν από το ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών, ενώ η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανέκαμψε.
Οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν σε 1,02 εκατομμύρια μονάδες τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε την Τρίτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Ηλεκτροκίνηση
Τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αποτέλεσαν το 11,9% των συνολικών παραδόσεων, από 10,3% πριν από ένα χρόνο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να επανεκκινήσουν την αγορά εν μέσω ενός σκληρού πολέμου τιμών.
Ενώ οι παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες αυξήθηκαν κατά 29% τον Ιανουάριο, το μερίδιο αγοράς τους ήταν το χαμηλότερο εδώ και ένα χρόνο.
Η υποχώρηση του ενθουσιασμού για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ασκεί πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπροσαρμόσουν τις στρατηγικές τους, ενώ αντιμετωπίζουν τους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς για τη μείωση των εκπομπών CO2.
Κυβερνήσεις όπως η Γερμανία μειώνουν τα κίνητρα, επιβαρύνοντας τη ζήτηση. Και ο πόλεμος τιμών της Tesla , ενώ κάνει τα αυτοκίνητα πιο προσιτά, επηρεάζει τον κλάδο με την σημαντική πτώση των τιμών των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων να αποτρέπει τους αγοραστές από την αλλαγή.
Ορισμένοι κατασκευαστές καθυστερούν την παρουσίαση νέων μοντέλων και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων περιορίζουν τις αγορές για τους στόλους τους. Η Renault SA, η οποία ποντάρει σε μια μεγάλη γκάμα προϊόντων φέτος, βρίσκεται σε συζητήσεις με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να μειώσει το κόστος των νέων EV μέσω συνεργασιών.
Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να επωφελούνται από υγιή βιβλία παραγγελιών, η ανάκαμψη στα προ της πανδημίας επίπεδα θα είναι πολύ δύσκολη φέτος.
Οικονομική επιβράδυνση
Οι οικονομίες επιβραδύνονται στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, τις τρεις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων της περιοχής αντίστοιχα, αυξάνοντας τις ανησυχίες των καταναλωτών που παλεύουν με το υψηλό κόστος δανεισμού, σημειώνει το Bloomberg.
«Η αντιστροφή της τάσης της ζήτησης που υπερβαίνει την προσφορά - η οποία συνεχίζεται από το δεύτερο εξάμηνο του 2020, ωθώντας την τιμολόγηση και το περιθώριο κέρδους σε υψηλότερα επίπεδα - αποτελεί βασικό κίνδυνο για τη βιομηχανία φέτος, καθώς η παραγωγή οχημάτων ομαλοποιείται και οι παραγγελίες εξασθενούν», αναφέρουν σε σημείωμά τους οι αναλυτές του Bloomberg Intelligence Michael Dean και Gillian Davis.
Η οικονομία της Γερμανίας ενδέχεται να συρρικνωθεί ελαφρώς το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Bundesbank Joachim Nagel, ενώ η Γαλλία μείωσε την Κυριακή τις οικονομικές της προβλέψεις και αναμένει πλέον ανάπτυξη μόλις 1% φέτος. Το Ηνωμένο Βασίλειο διολίσθησε σε ύφεση κατά το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους.