Στα 779,6 εκατομμύρια ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) του ΟΠΑΠ στο πρώτο εξάμηνο 2019 έναντι 737,5 εκατομμύρια ευρώ στο αντίστοιχο εξάμηνο 2018, αυξημένα κατά 5,7%.
Το GGR στο δεύτερο εξάμηνο 2019 ενισχύθηκε κατά 6,5% σε ετήσια βάση στα 383,6 εκατ. ευρώ ως αποτέλεσμα της αυξημένης συμβολής των παγνιομηχανημάτων VLTs, σε συνδυασμό με τις καλύτερες επιδόσεις των αριθμολαχείων.
Τα καθαρά κέρδη στο α' εξάμηνο 2019 ανήλθαν σε 91,8 εκατ ευρώ, αυξημένα κατά 39,0% έναντι 27,0 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο 2018, ή αυξημένα κατά 30,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση. Στο β' τρίμηνο 2019 τα καθαρά κέρδη σημείωσαν αύξηση κατά 32,2% και διαμορφώθηκαν σε 34,6 εκατ. ευρώ έναντι 26,2 εκατ. ευρώ στο β’ τρίμηνο 2018 ή αυξημένα κατά 39,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση, ενισχυμένα επί προσθέτως από την ενοποίηση των αποτελεσμάτων του Stoiximan.
Το μικτό κέρδος από παιχνίδια το α' εξάμηνο 2019 διαμορφώθηκε σε 308,4 εκατ. ευρώ έναντι 288,1 εκατ. ευρώ το α' εξάμηνο 2018 αυξημένο κατά 7,0% σε ετήσια βάση. Στο β' τρίμηνο 2019 το μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 8,6%, ή περίπου 2 μονάδες βάσης υψηλότερα έναντι της αύξησης του GGR, και διαμορφώθηκε σε 152,3 εκατ. ευρώ έναντι 140,1 εκατ. ευρώ το β' τρίμηνο 2018.
Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν το α' εξάμηνο 2019 κατά 26,2% και διαμορφώθηκαν σε 198,7 εκατ. ευρώ έναντι 157,4 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2018. Μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια ύψους 7,9 εκατ. ευρώ σχετιζόμενα με επίδικες προβλέψεις στο α’ τρίμηνο 2019 και με έξοδα για το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου στο β' τρίμηνο 2019, τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 21,2% σε επαναλαμβανόμενη βάση. Μειωμένα κόστη προβολής & διαφήμισης και πληροφορικής διαμόρφωσαν τα EBITDA β' τριμήνου 2019 σε 87,0 εκατ. ευρώ έναντι 70,2 εκατ. ευρώ στο β’ τρίμηνο 2018, σημειώνοντας έτσι αύξηση 24,0% ή 28,0% σε επαναλαμβανόμενη βάση.
Δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΠΑΠ, κου Damian Cope, για τα οικονομικά αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου 2018:
«Είμαι στην ευχάριστη θέση να σημειώσω ότι τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ για το δεύτερο τρίμηνο ήταν για μια ακόμη φορά ικανοποιητικά, χάρη στη συνέχιση των θετικών τάσεων που παρατηρήθηκαν στο πρώτο τρίμηνο. Η ισχυρή ανάπτυξη στα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) οφείλεται κατά κύριο λόγο στη δραστηριότητα των παιγνιομηχανημάτων (VLTs), τις ανθεκτικές επιδόσεις των αριθμολαχείων και την εκ βάθρων βελτίωση του προϊόντος αθλητικού στοιχηματισμού. Μάλιστα, τα επιτεύγματα αυτά σημειώθηκαν έναντι μίας ιδιαίτερα απαιτητικής συγκριτικής βάσης, καθώς τον Ιούνιο του 2018 είχαμε τη συνεισφορά του Παγκόσμιου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου. Η συνεχιζόμενη διαχείριση κόστους σε όλο το εύρος της εταιρείας προσέφερε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη κερδοφορίας, παρά τα διάφορα μη επαναλαμβανόμενα κόστη της συγκεκριμένης περιόδου.
Η υλοποίηση του Οράματος 2020 και η καθιέρωση του ΟΠΑΠ ως εταιρεία ψυχαγωγίας και τυχερών παιγνίων παγκόσμιου επιπέδου συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς, με επιπλέον βελτιώσεις να σημειώνονται σε κάθε τομέα των δραστηριοτήτων μας. Τα τελευταία τρία χρόνια, έχουμε καταφέρει να ανανεώσουμε ή να αναβαθμίσουμε περισσότερο από το ένα τρίτο του μεγάλου δικτύου καταστημάτων που διατηρούμε σε όλη την Ελλάδα. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικές είναι για εμάς οι θετικές επιδόσεις των νέων, μεγαλύτερων καταστημάτων και η αποδοχή τους από τους πελάτες μας.
Η διαδικτυακή αγορά παραμένει βασικός τομέας στον οποίο εστιάζουμε, καθώς αναπτύσσουμε περαιτέρω τη διπλή στρατηγική μας, τόσο μέσω της δικής μας δραστηριότητας (ΟΠΑΠ online), όσο και της επένδυσης μας στο Stoiximan Group.
Σημειώσαμε σημαντική ανάπτυξη στην πελατειακή βάση των δύο δραστηριοτήτων και είμαστε αισιόδοξοι ότι η ενίσχυσή τους θα συνεχιστεί κατά το επόμενο διάστημα. Συνολικά, η Ομάδα του ΟΠΑΠ έχει επιτύχει ισχυρές επιδόσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2019 και πιστεύουμε ότι είμαστε στην κατάλληλη θέση, ώστε να διατηρήσουμε αυτή τη δυναμική και στο υπόλοιπο του 2019 υλοποιώντας με επιτυχία τους στόχους μας για το σύνολο του έτους».