Ο κλάδος της τεχνολογίας κυριαρχεί, για ακόμη μια χρονιά, στη λίστα με τα 100 πλέον πολύτιμα εμπορικά σήματα - από πλευράς αξίας - για το 2023 (Best Global Brands, 2023).
Οπως αναφέρει το sepe.gr πρακτικά, 1 στις 2 εταιρείες, που περιλαμβάνονται στο “top 10” με τις καλύτερες εμπορικές μάρκες παγκοσμίως, σύμφωνα με την Έκθεση 2023 της Interbrand, προέρχονται από τον τεχνολογικό κλάδο.
Από τη λίστα της εταιρείας προκύπτει ότι οι εταιρείες Apple, Microsoft, Amazon, Google και Samsung Electronics βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των πιο πολύτιμων εμπορικών σημάτων για το 2023, καταλαμβάνοντας, αντίστοιχα, τις πέντε κορυφαίες θέσεις της κατάταξης.
Στο μεταξύ, ο κλάδος της τεχνολογίας έχει σημαντική εκπροσώπηση και στις 25 πρώτες θέσεις της λίστας.
Η Tesla (12η θέση), η Cisco (15η), η Adobe (17η), η IBM (18η), η Oracle (19η), η SAP (20η), το Facebook, η Intel και το YouTube είναι τα τεχνολογικά brands, που συμπεριλαμβάνονται στις πρώτες 25 θέσεις της κατάταξης “Best Global Brands 2023” με τις 100 κορυφαίες μάρκες του κόσμου.
Από τα στοιχεία που δημοσίευσε η Interbrand προκύπτει, πάντως, ότι ο ρυθμός αύξησης της συνολικής αξίας των κορυφαίων brands επιβραδύνθηκε μετά τη σημαντική αύξηση του περασμένου έτους - αυξήθηκε κατά 5,7% φέτος σε σύγκριση με την περσινή αύξηση του 16%, ανεβάζοντας τη συνολική αξία των brands στα $3,3 τρισ.
Η μεγαλύτερη άνοδος στην αξία των brands
Η Airbnb είναι η φετινή κορυφαία ανερχόμενη επωνυμία, με την αξία της να αυξάνεται κατά +21,8%. Η εταιρεία αναρριχήθηκε οκτώ θέσεις στην κατάταξη σε σχέση με το 2022 (από το #54 στο #46) παρ’ όλο που μπήκε στη σχετική λίστα μόλις πέρυσι.
Η σημαντική αύξηση της αξίας του brand οφείλεται εν μέρει στις ισχυρές επενδύσεις και στις σταθερές οικονομικές προοπτικές - τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 40% το 2022 έναντι του 2021 και αναμένεται να αυξηθούν επιπλέον 13% το 2023 έναντι του 2022.
Στο μεταξύ, η αξία των brands της αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκε κατά 9% το 2023, με την BMW (#10) να μπαίνει στην πρώτη δεκάδα για πρώτη φορά (#10). Η Porsche (#47), η Hyundai (#32) και η Ferrari (#70) πέτυχαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και αντιπροσώπευαν τρεις από τις πέντε κορυφαίες μάρκες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη.
Η Tesla διατήρησε τη θέση της στην κατάταξη φέτος (#12), αλλά ο ρυθμός ανάπτυξης της ήταν ο πιο αργός μεταξύ των εμπορικών σημάτων του κλάδου του αυτοκινήτου, με την αξία του brand να αυξάνεται κατά 4,0% έναντι της BMW και της Mercedes, που “έτρεξαν” με 10,4% και 9,5% αντίστοιχα.
Τα πολυτελή brands είχαν ξανά κορυφαίες επιδόσεις
Τα brands πολυτελείας ήταν και φέτος ένας κλάδος με κορυφαίες επιδόσεις, με την αξία των brands του τομέα να αυξάνεται κατά 6,5% το 2023. Αυτό αποδίδεται από τους συντάκτες της λίστας στην ανθεκτικότητα και την ικανότητα των πολυτελών εμπορικών σημάτων να δημιουργούν luxury εμπειρίες. Η Hermès (#23) και ο Dior (#76) ήταν τα δύο εμπορικά σήματα της κατηγορίας, που πέτυχαν τη μεγαλύτερη αύξηση της αξίας τους, με 10,2% και 8,4% αντίστοιχα φέτος.