Νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση του φαινομένου των ανασφάλιστων οχημάτων φέρνει σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Επιπλέον, αναμένονται αλλαγές και στα πρόστιμα για όσους δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, καθώς και για όσους δεν πληρώσουν εμπρόθεσμα τα τέκη κυκλοφορίας.
Ανασφάλιστα οχήματα
Τα ανασφάλιστα οχήματα στην χώρα μας υπολογίζονται στις 500.000, ενώ δεν υπάρχουν στοιχεία για τον αριθμό των οχημάτων που δεν έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ).
Το νέο νομοσχέδιο εφαρμόζει επί της ουσίας την κοινοτική οδηγία περί υποχρεωτικής ασφάλισης.
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο
Το νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας μέσω της ΑΑΔΕ, η οποία θα εντοπίζει τόσο τα μη ασφαλισμένα οχήματα, όσο και αυτά που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.
Μέχρι σήμερα οι έλεγχοι ήταν αραιοί και χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Πλεόν, στόχος του ΥΠΟΙΚ είναι οι έλεγχοι να γίνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα - κάθε 1 ή 2 μήνες.
Θα δημιουργηθεί μια νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα από την ΑΑΔΕ, η οποία θα μπορεί να πραγματοποιεί ηλεκτρονικές διασταυρώσεις και ελέγχους αντλώντας στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ, το αρχείο κυκλοφορούντων οχημάτων που διαθέτει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του Υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.
Πρόστιμα
Το νέο νομοσχέδιο φέρνει επίσης αλλαγές και στα πρόστιμα για όσους δεν πληρώνουν έγκαιρα τα τέλη κυκλοφορίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο, τα πρόστιμα αναμένεται να είναι κλιμακωτά.
Ειδικότερα, για όσους πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας μέχρι και ένα μήνα μετά τη λήξη της προθεσμίας θα πρβλέπεται χρηματικό πρόστιμο ίσο με το 25% των τελών, όσοι πληρώσουν μεταξύ ενός και δύο μηνών από την λήξη της διορίας το πρόστιμο θα ισούται με το 50% της αξίας των τελών και όσοι εξοφλήσουν πέρα από το δίμηνο μετά τη λήξη θα πληρώνουν πρόστιμο ίσο με την αξία των τελών.
Μέχρι σήμερα, το πρόστιμο ακόμα και για μια ημέρα μετά τη Λήξη της διορίας είναι διπλάσιο του ύψους των τελών κυκλοφορίας.
Επιπλέον, θα προβλέπονται αλλαγές και στα πρόστιμα για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.
Τα οφέλη
Ο στόχος της κυβέρνησης με το νέο νομοσχέδιο είναι διπλός.
Πρώτον , θα μειωθούν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν και είναι «δημόσιος κίνδυνος» για εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες επειδή κυκλοφορούν χωρίς να έχουν τις απαραίτητες τεχνικές προϋποθέσεις.
Δεύτερον, αναμένεται να δώσει ανάσα τόσο σε επικουρικά ταμεία αλλά και οδηγούς που αναλάμβαναν να πληρώσουν τις ζημιές μετά από ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα, οδηγώντας έτσι τις τιμές των ασφαλίστρων υψηλότερα, επιβαρύνοντας τις «τσέπες» χιλιάδων πολιτών.