Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο των Βαλκανίων με υπογραφή «ΑΚΤΩΡ» - iefimerida.gr

Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο των Βαλκανίων με υπογραφή «ΑΚΤΩΡ»

Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο των Βαλκανίων με υπογραφή «ΑΚΤΩΡ»
Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο των Βαλκανίων με υπογραφή «ΑΚΤΩΡ»
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ένα ακόμη σημαντικό βήμα έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, κ. Εξάρχου, την περασμένη Τρίτη, υπογράφοντας στη Ρουμανία τη σύμβαση για την κατασκευή του τμήματος 2 του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού έργου των Βαλκανίων (Apata – Cata), ως επικεφαλής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας με τη γαλλική πολυεθνική Alstom και τη ρουμανική κατασκευαστική Arcada.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήδη, η ΑΚΤΩΡ έχει αναλάβει και τα άλλα δύο τμήματα του έργου (Brasov – Apata και Cata – Sighisoara). Συνολικά, πρόκειται για έργα ύψους 1,2 δισ. ευρώ, που θα επιτρέψουν στις επιβατικές αμαξοστοιχίες να κινούνται με ταχύτητα 160 χλμ/ώρα και στις εμπορικές με 120 χλμ/ ώρα. Οι υπογραφές έργων τέτοιου βεληνεκούς έρχονται να επιβεβαιώσουν την στρατηγική της Διοίκησης για εστίαση στην αγορά της Ρουμανίας, παρά το διεθνές «συμμάζεμα» της ΑΚΤΩΡ, βασιζόμενη στην ανάγκη της χώρας για υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής.

Σήμερα, το τρένο χρειάζεται περισσότερες από 3 ώρες για να φτάσει από το Brasov μέχρι το τουριστικό θέρετρο της Sighisoara, όμως αυτό θα αλλάξει με 5 νέες σήραγγες συνολικού μήκους 25 χλμ., 3 διπλές κοιλαδογέφυρες μήκους 3.600 μέτρων, 31 νέες γέφυρες, 4 άνω διαβάσεις, 9 σταθμούς, 4 στάσεις και ένα υπερσύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο μήκους 245 χιλιομέτρων.

Το τμήμα 2 του συγκεκριμένου έργου είναι ύψους 573 εκατ. ευρώ και η ΑΚΤΩΡ συμμετέχει στην κοινοπραξία με 60% (Alstom 20%, Arcada 20%). Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή θα έχει μήκος 28 χιλιομέτρων, μειώνοντας δραστικά τη σημερινή διαδρομή (44 χιλιόμετρα). Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο θεωρείται ιδιαίτερα υψηλών τεχνικών απαιτήσεων, με τούνελ σε ορεινή περιοχή και ταυτόχρονη λειτουργία 4 TBM (μηχανήματα ολομέτωπης κοπής – «μετροπόντικες»). Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, θα κατασκευαστούν:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • 2 νέες δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους 23,6 χιλιομέτρων
  • 3 κοιλαδογέφυρες μήκους 3,6 χιλιομέτρων
  • 7 γέφυρες
  • 2 άνω διαβάσεις
  • 3 σταθμοί

Στα άλλα δύο τμήματα (1 και 3), έργο ύψους 613 εκατ. ευρώ, για σιδηροδρομική γραμμή μήκους 84,5 χιλιομέτρων, θα κατασκευαστούν:

  • 3 νέες σήραγγες συνολικού μήκους 1,5 χιλιομέτρου και επισκευή σήραγγας 600 μέτρων
  • 24 νέες γέφυρες και επισκευή 14 υφισταμένων
  • 2 άνω διαβάσεις και επισκευή 2 υφισταμένων
  • 6 σταθμοί
  • 4 στάσεις
 Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου με τον Γενικό Διευθυντή της Εθνικής Εταιρείας Σιδηροδρόμων της Ρουμανίας (CFR), κ. Ioan Pintea, βάζουν τις υπογραφές τους στη σύμβαση ανάθεσης του τμήματος 2 του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού έργου των Βαλκανίων, στην ελληνική κατασκευαστική
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου με τον Γενικό Διευθυντή της Εθνικής Εταιρείας Σιδηροδρόμων της Ρουμανίας (CFR), κ. Ioan Pintea, βάζουν τις υπογραφές τους στη σύμβαση ανάθεσης του τμήματος 2 του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού έργου των Βαλκανίων, στην ελληνική κατασκευαστική

Πώς κέρδισε η ΑΚΤΩΡ το τεράστιο έργο

Παρά την απολύτως δεδομένη εμπειρία σε έργα τέτοιας εμβέλειας και αυτού του επιπέδου τεχνικών προκλήσεων, άνθρωποι που έζησαν από κοντά τη διαδικασία διαβεβαιώνουν πως καθόλου δεδομένη δεν ήταν η επικράτηση της ΑΚΤΩΡ στο συγκεκριμένο έργο. «Ως πριν λίγα χρόνια, όταν άκουγαν "ΑΚΤΩΡ" στη Ρουμανία, το μυαλό τους δεν έκανε καθόλου καλούς συνειρμούς», εξηγούν πηγές από τη βαλκανική χώρα και συνεχίζουν: «Πρώτη εικόνα, απολύτως συνδεδεμένη με την ελληνική εταιρεία μέχρι το 2018, ήταν οι φωτογραφίες πλήρους εγκατάλειψης της περιφερειακής Α3 του Βουκουρεστίου, που κάθε τόσο δημοσίευαν τα media της χώρας, διακωμωδώντας την… αποτελεσματικότητα του κατασκευαστή. Εργο, που ταλαιπωρούσε επί χρόνια τους κατοίκους της πρωτεύουσας, στην οποία ζει ένας στους δέκα Ρουμάνους».

Η διοίκηση που ανέλαβε το καλοκαίρι του 2018 κατέστρωσε ένα εμπεριστατωμένο σχέδιο προκειμένου να ολοκληρώσει σειρά έργων τα οποία εκκρεμούσαν στη χώρα, καθώς συνειδητοποίησε ότι –δεδομένης της μεγάλης ζημιάς που είχε υποστεί επί χρόνια η εικόνα της στη Ρουμανία- δεν υπήρχε άλλος πρακτικός τρόπος να επανακτήσει άμεσα την εμπιστοσύνη της πολιτείας και της κοινωνίας. Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΚΤΩΡ πρόσφατα ολοκλήρωσε άλλα τρία έργα στη χώρα, τα οποία είχαν μείνει ως εκκρεμότητες από πριν το 2018 και εμφάνιζαν «άνοιγμα» 50 εκατ. ευρώ. Ένα από αυτά ήταν και ο μήκους 3 χιλιομέτρων οδικός άξονας Α3 στο Βουκουρέστι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακριβώς με αυτές τις «περγαμηνές», που συγκέντρωσε εφαρμόζοντας το συγκεκριμένο σχέδιο, η διοίκηση της ελληνικής εταιρείας διεκδίκησε και κέρδισε το έργο του 1,2 δισ. ευρώ.

Στρατηγική για…total recall στα Βαλκάνια

Η Ρουμανία, όμως, δεν ήταν η μόνη χώρα από τις βαλκανικές, όπου η ΑΚΤΩΡ ολοκλήρωσε σημαντικά και μεγάλα έργα με επιτυχία και ταχύτητα, την τελευταία διετία. Η διοίκηση της ελληνικής κατασκευαστικής, διαπιστώνοντας ότι η κάκιστη εικόνα της δεν ήταν περιορισμένη μόνο στη Ρουμανία, αλλά… εξαπλωνόταν στο σύνολο των Βαλκανίων, κατάρτισε ένα συνολικό σχέδιο «total recall», μέσω του κλεισίματος των εκκρεμοτήτων σε όλη την περιοχή.

Ειδικότερα, την τελευταία διετία ολοκληρώθηκαν συνολικά εννέα έργα στα Βαλκάνια, τα οποία είχαν μείνει, χωρίς υπερβολή, στο συρτάρι. 

Μεταξύ άλλων:

  • Στην Αλβανία, η ΑΚΤΩΡ κέρδισε μέσω διαδικασίας διεθνούς διαιτησίας ποσό ύψους 44 εκατ. δολαρίων για έργο ολοκληρωμένο από το 2019.
  • Στη Σερβία, αν και τον Ιούλιο του 2018 υπήρχαν τέσσερα έργα πλήρως εγκαταλελειμμένα και επιβαρυμένα με πολύ σημαντικά χρέη, σήμερα όλα έχουν ολοκληρωθεί και -επιπλέον- αυτή τη στιγμή η εταιρεία έχει απαιτήσεις συνολικού ύψους 120 εκατ. ευρώ στη χώρα.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ