Ακίνητα: Ο νέος χάρτης της κτηματαγοράς στην Αττική -Οι 18 νέες περιοχές που «αναδύονται» - iefimerida.gr

Ακίνητα: Ο νέος χάρτης της κτηματαγοράς στην Αττική -Οι 18 νέες περιοχές που «αναδύονται»

Ακίνητα στην Αθήνα
Φωτογραφία: INTIMENEWS / ΜΠΑΛΤΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΕΙΡΗΝΗ ΧΑΤΖΟΓΛΟΥ

Τον νέο «χάρτη» της κτηματαγοράς στην Αττική και τις 18 νέες περιοχές που «αναδύονται» και αναμένεται να κερδίσουν το ενδιαφέρον των επενδυτών ακινήτων την επόμενη δεκαετία παρουσιάζει με νέα έκθεσή του, μέσω του iefimerida.gr, το Πανελλαδικό Δίκτυο E-Real Estates.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του E-Real Estates, Θεμιστοκλή Μπάκα, «τα έργα ανάπλασης, τα έργα αξιοποίησης και ανάδειξης της πολιτισμικής κληρονομιάς, τα έργα υποδομών και συγκοινωνιών με την ταυτόχρονη αξιοποίηση χώρων πρασίνου, καθώς και ιδιωτικών επενδύσεων, επιδρούν θετικά στη μετεξέλιξη συγκεκριμένων περιοχών, αυξάνοντας τις εμπορικές αξίες και έλκοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο εγχώριων, όσο και αλλοδαπών επενδυτών». Ωστόσο, όπως εξηγεί, θα χρειαστεί χρόνος για να γίνουν επαρκείς εκτιμήσεις, ενώ καθοριστικό ρόλο θα διαδραματίσει ο χρόνος υλοποίησης των έργων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακαδημία Πλάτωνος

Πρώτη στην έκθεση αναφέρεται η ιστορική περιοχή της Ακαδημίας Πλάτωνος, η οποία για πολλά χρόνια χαρακτηριζόταν «υποβαθμισμένη». Στην περιοχή, όπου υπάρχει κρυμμένη όαση πρασίνου 135 στρεμμάτων, το αρχαιολογικό άλσος, πριν από λίγες ημέρες εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο η αναβάθμιση του αρχαιολογικού πάρκου και η δημιουργία του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας σε χώρο που έχει χωροθετηθεί από το 2002 και για το οποίο ήδη έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού η κτιριολογική και η μουσειολογική μελέτη.

Γαλάτσι

Στο «στόχαστρο» των επενδυτών αναμένεται να μπει και το Γαλάτσι με το Άλσος Βεΐκου, έναν από τους λίγους δημοτικούς πράσινους ανοιχτούς χώρους της Αθήνας που παραμένει καλοδιατηρημένος. Παράλληλα, η άμεση εγγύτητα του Γαλατσίου με την Αττική Οδό, τη Λ. Κηφισίας καθώς και την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, αλλά και με το κέντρο της Αθήνας αποτελούν θετικά χαρακτηριστικά για την περιοχή. Η έλευση του μετρό, με δύο σταθμούς, στη συμβολή της Λεωφ. Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) με την οδό Τράλλεων και στη συμβολή της Λεωφόρου Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας με τη Λεωφόρο Γαλατσίου, θα συντελέσει καθοριστικά στη μετεξέλιξη του δήμου.

Ελικώνος – Άνω Κυψέλη

Στη συνοικία της Άνω Κυψέλης η έλευση του μετρό αναμένεται να «τραβήξει» το ενδιαφέρον των επενδυτών. Τα λιγοστά προς πώληση αυτοτελή κτίρια που έχουν απομείνει στην περιοχή διατίθενται με στόχο την επένδυση στην υπεραξία της νέας στάσης του μετρό. Παράλληλα, πλησίον της νέας στάσης του μετρό έχουν αρχίσει να ανεγείρονται νέες πολυκατοικίες μετά την κατεδάφιση παλαιών μονοκατοικιών. Ο σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος, παρά τον λόφο Ελικώνος.

Κυψέλη

Η Κυψέλη, που κατά τις δεκαετίες 1920-1970 αποτελούσε, μαζί με το Κολωνάκι, τη Βικτώρια και την περιοχή Ανακτόρων, τον αστικό «πυρήνα» της Αθήνας, τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να αλλάξει και ήδη από το 2015 άρχισε να καταγράφεται επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο από Έλληνες, όσο και από αλλοδαπούς επενδυτές που στόχευαν στην υπεραξία της επένδυσης τους σε συνάρτηση με τη γενικότερη αύξηση των τιμών της κτηματαγοράς. Η κοντινή απόσταση από το κέντρο της Αθήνας και οι προγραμματισμένες αναπλάσεις σε συνάρτηση με την έλευση του μετρό θα δώσουν άλλη μια ευκαιρία στην «αστική» περιοχή του παρελθόντος. Ο σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στη νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού και ο σταθμός Δικαστήρια στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξάρχεια – Πεδίον του Άρεως

Στο Πεδίον του Άρεως, το μεγαλύτερο δημόσιο  άλσος της Αθήνας έκτασης 277 στρεμμάτων μαζί με τον λόφο Φινόπουλου, η έλευση του μετρό, στη συμβολή της Λεωφ. Αλεξάνδρας με την οδό Μουστοξύδη, σε συνάρτηση με τη γειτνίαση στα Εξάρχεια που συνεχίζουν δυναμικά να «μαγνητίζουν» τα επενδυτικά βλέμματα, αναμένεται να προκαλέσει «στροφή» στην αίγλη του παρελθόντος.
Παράλληλα, η περιοχή των Εξαρχείων, μια περιοχή ρετρό με άποψη, έχει μπει στο «στόχαστρο» μεγάλων επενδυτών τόσο εγχώριων όσο και αλλοδαπών με στόχο την άμεση ανακατασκευή και ανακαίνιση ακινήτων και την επανατοποθέτησή τους στην αγορά, είτε ως χώροι φιλοξενίας (π.χ. ξενοδοχεία), είτε ως διαμερίσματα. Οι επενδυτές στοχεύουν σε ηλικίες αγοραστών μεταξύ 20 και 40 ετών, που αναζητούν ακίνητο στο κέντρο της πόλης με εύκολη μετακίνηση μέσω μετρό και μέσων μαζικής μεταφοράς. Ο Σταθμός Εξάρχεια του μετρό χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη.

Γκύζη – Αμπελόκηποι και Βοτανικός

Το Γκύζη και οι Αμπελόκηποι δεν αποκλείεται να αποτελέσουν το νέο επίκεντρο της πόλης, ενώ στον Βοτανικό θα συντελεστεί ο πιο σημαντικός όγκος επενδύσεων από τη Διπλή Ανάπλαση το κέντρο της Αθήνας (Βοτανικός & Λ. Αλεξάνδρας) και τη γειτνίαση τόσο με το κέντρο του Δήμου Αθηναίων, αλλά και των σταθμών του μετρό στη περιοχή.

«Η Διπλή Ανάπλαση σε Λεωφόρο Αλεξάνδρας και Βοτανικό αποτελεί αναμφίβολα τη δεύτερη μεγαλύτερη ευκαιρία για το εγχώριο real estate μετά την επένδυση στο παραλιακό μέτωπο, τόσο για την Αττική, όσο και τη χώρα συνολικά. Το μεγαλόπνοο σχέδιο σε βάθος χρόνου θα αποτελέσει το «Μήλον της Έριδος» για τους επενδυτές προσελκύοντας επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ οι οποίες θα αλλάξουν την εικόνα της πρωτεύουσας», σημειώνεται στην έκθεση του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates.

Οι συνολικές παρεμβάσεις στη Λ. Αλεξάνδρας εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 20 στρέμματα. Θα πραγματοποιηθούν στη «καρδιά» της Αθήνας και θα απαιτήσουν επενδύσεις ύψους δεκάδων εκατ. ευρώ. Περιοχές όπως το Γκύζη και οι Αμπελόκηποι, δεν αποκλείεται να αποτελέσουν το νέο επίκεντρο της πόλης, αντίστοιχα με εκείνο που είχε σημειωθεί στο παρελθόν στην περιοχή του Ψυρρή. Παράλληλα, ο Βοτανικός θα δεχθεί τον μεγαλύτερο όγκο επενδύσεων. Οι επενδύσεις που θα γίνουν, θα μετατρέψουν την ζώνη βιομηχανίας-βιοτεχνίας και χονδρεμπορίου, σε μια περιοχή που θα συμπεριλάβει σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις, κοινόχρηστους χώρους, χώρους πρασίνου, καθώς και κτίρια κεντρικών λειτουργιών. Η παρέμβαση αυτή, σε μια έκταση περίπου 220 στρεμμάτων, θα αλλάξει την σημερινή εικόνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γουδή – Καισαριανή – Ζωγράφου

Το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Γουδί αποτελεί δημόσια έκταση 965 στρεμμάτων, στα όρια των δήμων Αθηναίων, Ζωγράφου και Παπάγου, έναν «πνεύμονα» πρασίνου στο κέντρο της πόλης. Όσον αφορά το μέρος του χώρου που ανήκει στον Δήμο Ζωγράφου, πρόκειται για έναν κατάφυτο χώρο έκτασης 49 στρεμμάτων, που φιλοξενούσε άλλοτε το Στρατόπεδο «Γουδί», και σήμερα έχει διαμορφωθεί σε οργανωμένο χώρο αναψυχής και αθλοπαιδιών. Βρίσκεται αρκετά κοντά στο κέντρο της πόλης, μεταξύ των λεωφόρων Μεσογείων, Κατεχάκη και Κηφισίας, ενώ ο Σταθμός Γουδή του μετρό χωροθετείται στην πλατεία Ελευθερίας και την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου στον Δήμο Ζωγράφου. Ο στόχος για μια πιο «πράσινη» Αθήνα με ποιότητα ζωής σε συνάρτηση με την σύνδεση της περιοχής με την Λεωφόρο Μεσογείων, Κεταχάκη, Κηφισίας και τη νέα στάση του μετρό, θα αναβαθμίσουν συνολικά την περιοχή Γουδί όσο και τις όμορες περιοχές. Ζωγράφου και Καισαριανή μετά την έλευση του μετρό αναμένεται να καταγράψουν αυξητικές τάσεις στη ζήτηση αγοράς και ενοικίασης κατοικιών. Ο Σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως με την Λεωφόρο Βασ. Αλεξάνδρου, μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ, ενώ ο Σταθμός Ζωγράφου χωροθετείται επί της πλατείας Αλεξανδρή (πλατεία Γαρδένιας), στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου.

Υμηττός – ΠΥΡΚΑΛ

Η μετεγκατάσταση εννέα υπουργείων μαζί με τις υπηρεσίες του ευρύτερου δημοσίου τομέα στον Υμηττό προαναγγέλλει την αύξηση της ζήτησης στην περιοχή καθώς και στις όμορες περιοχές για οικιστικά ακίνητα τόσο προς μίσθωση, όσο και προς πώληση από εργαζόμενους και εταιρείες. Παράλληλα, η μετατροπή του παλιού εργοστασίου της ΠΥΡΚΑΛ σε πάρκο 80 στρεμμάτων θα αποτελέσει «πνεύμονα» πρασίνου για τους δημότες και θα συντελέσει θετικά στην ποιότητα ζωής των κατοίκων, καθώς και στην αύξηση των αξιών στην ευρύτερη περιοχή. Ταυτόχρονα σηματοδοτεί και την ανάγκη δημιουργίας τόσο εμπορικών καταστημάτων, όσο και καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που θα στοχεύσουν στην καθημερινή εξυπηρέτηση των υπαλλήλων των άνωθεν υπουργείων και οργανισμών, αλλά και στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών.

Κορυδαλλός

Ο Κορυδαλλός, με την κατεδάφιση των φυλακών και τη δημιουργία πάρκου και πολυχώρου πολιτισμού, αναμένεται να αποτελέσει πόλο έλξης για τους επενδυτές. Το πρώτο βήμα έγινε στις 19 Νοεμβρίου του 2020 με την κατεδάφιση κτιρίων στην παλαιά βάση του ΝΑΤΟ στον Ασπρόπυργο προκειμένου να τεθούν τα θεμέλια του Δικαστικού Σωφρονιστικού Καταστήματος Αθηνών, το οποίο θα αντικαταστήσει τις φυλακές Κορυδαλλού. Η οικιστική περιοχή περιμετρικά των σημερινών φυλακών Κορυδαλλού θα αλλάξει εικόνα όταν αρχίσουν να υλοποιούνται τα πρώτα έργα ανάπλασης, ενώ αναμένεται να καταγραφεί ραγδαία αύξηση των τιμών στα ακίνητα όταν τα έργα αρχίσουν να αποκτούν τη τελική τους μορφή.

Πειραιάς

Ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, μπορεί από πέρασμα ταξιδιωτών να αποτελέσει ελκυστικό τουριστικό προορισμό βάσει των νέων έργων ανάπλασης που έχουν ξεκινήσει. Τα έργα ανάπλασης μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης, όπως στο Μικρολίμανο, ενώ ο πύργος «φάντασμα» με ύψος 84 μέτρα, αποτελούμενος από 22 ορόφους, αναμένεται να αναγεννηθεί. Τον Ιούνιο του 2020 υπογράφηκε η ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου που αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2021. Παράλληλα, θα διαμορφωθεί πύλη εισόδου στην πόλη για τους επισκέπτες της κρουαζιέρας αλλά και δίκτυο πεζοδρομήσεων για την ανάδειξη πολιτιστικών διαδρομών. Ο Πειραιάς αποκτά μετρό και τραμ. Υπολογίζεται ότι το σύνολο της επέκτασης της γραμμής 3 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2022. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να προστεθούν ακόμη τρεις σταθμοί, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λαύριο – Κερατέα

Η απόφαση επένδυσης της Microsoft να εγκαταστήσει το σύμπλεγμα των τριών data center στο πρώην εργοστάσιο της κλωστοϋφαντουργίας «Αιγαίον» θα λειτουργήσει θετικά για την ευρύτερη περιοχή του δήμου Λαυρεωτικής. Λόγω της μικρής διαθεσιμότητας ακινήτων τόσο προς ενοικίαση, όσο και ως προς πώληση, σίγουρα θα «γεννηθούν» ανάγκες ανοικοδόμησης κατοικιών για να φιλοξενήσουν τους εργαζόμενους στη Microsoft καθώς και άλλων εταιρειών που ενδεχομένως να ακολουθήσουν την κίνηση του αμερικανικού κολοσσού.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, η φαρμακευτική εταιρεία ΕΛΠΕΝ ιδρύει νέο εργοστάσιο και παράλληλα θα μεταφέρει μέρος των εγκαταστάσεων παραγωγής της στην ευρύτερη περιοχή της Κερατέας, ενώ αναμένεται και η παραχώρηση του λιμανιού του Λαυρίου για μακροχρόνια μίσθωση εντός του καλοκαιριού μέσω διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ. Η ανοικοδόμηση στην περιοχή και ταυτόχρονα ενδεχόμενες συγκοινωνιακές παρεμβάσεις, θα συντελέσουν στην αύξηση των αξιών των ακινήτων και στην προσέλκυση ενδιαφερομένων.

Ελευσίνα

Η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021, λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη αναδιοργάνωσης του αστικού χώρου της, πρότεινε παρεμβάσεις που αφορούν α) στη δημιουργία ασφαλούς οδικού περιβάλλοντος, β) στη δημιουργία ολοκληρωμένου, συνεκτικού και συνεχούς δικτύου κίνησης πεζών, γ) σε μονοδρομήσεις και δ) στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου δικτύου κίνησης ποδηλάτου που ενέκρινε το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Η μελέτη αφορά σε παρεμβάσεις σε βασικούς οδικούς άξονες του Δήμου Ελευσίνας, οι οποίοι απορροφούν τους μεγαλύτερους φόρτους της περιοχής, καθώς η Ελευσίνα εξυπηρετείται από τη νέα Εθνική Οδό Αθηνών - Πατρών, την παλαιά εθνική οδό Αθηνών - Πατρών, η οποία διασχίζει τα διυλιστήρια Ελευσίνας των ΕΛΠΕ, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας και την Αττική Οδό.

Σαλαμίνα

Η μόνιμη υποθαλάσσια οδική ζεύξη της νήσου Σαλαμίνας με το Πέραμα θεωρείται το πρώτο νέο μεγάλο έργο με παραχώρηση της τρέχουσας δεκαετίας μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης. Η οδική ζεύξη, θα αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό την υφιστάμενη πορθμειακή γραμμή, θα προσφέρει μόνιμη οδική ζεύξη της Σαλαμίνας με την Αττική με οδό ταχείας κυκλοφορίας, διευκολύνοντας την κυκλοφορία και μειώνοντας τους χρόνους μετάβασης και επιστροφής στο νησί. Θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως την ευρύτερη περιοχή του Περάματος και της Σαλαμίνας, ενώ θα συντελέσει καθοριστικά τόσο στην οικιστική όσο και στην επιχειρηματική ανάπτυξη της περιοχής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ