Ο όμιλος Air France σχεδιάζει την περικοπή περισσότερων των 7.500 θέσεων εργασίας έως το τέλος του 2022.
Από τις θέσεις αυτές, οι 6.560 (από τις περίπου 41.000) εντός της Air France και πάνω από 1.000 στην περιφερειακή αεροπορική εταιρία Hop!, όπως δήλωσαν σήμερα πηγές από συνδικαλιστικές οργανώσεις στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Εθελουσία στην Air France μετά την κρίση του κορωνοϊού
Σε ό,τι αφορά την ίδια την Air France, η περικοπή των θέσεων εργασίας θα γίνει με την αποχώρηση εργαζομένων οι οποίοι δεν θα αντικατασταθούν (περίπου 3.500) και με εθελούσια έξοδο εργαζομένων, παρόλο που δεν αποκλείονται αναγκαστικές αποχωρήσεις για το δίκτυο κοντινών αποστάσεων. Τα νούμερα αυτά αναμένεται να παρουσιαστούν επισήμως στις συνδικαλιστικές οργανώσεις την Παρασκευή.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε στις αρχές Μαΐου σχέδιο της κυβέρνησης της Γαλλίας να χορηγήσει κρατική ενίσχυση 7 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Air France, για να τη βοηθήσει να αντιμετωπίσει την κρίση στην οποία έχει περιέλθει, εξαιτίας του αντίκτυπου του κορωνοϊού.
«Αυτή η εγγύηση και το δάνειο μετόχου που χορηγείται από τη Γαλλία, ύψους 7 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα προσφέρουν στην Air France ρευστότητα που έχει επείγουσα ανάγκη για να αντέξει τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορωνοϊού», εξηγούσε τότε η Ευρωπαία επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βέσταγκερ, σύμφωνα με την ανακοίνωση που δημοσιοποίησε η Κομισιόν.
Οικονομική ενίσχυση σε Air France και KLM
Για την Air France, το ποσό που θα διαθέσει η γαλλική κυβέρνηση αποτελείται από τραπεζικά δάνεια ύψους 4 δισεκ. ευρώ εγγυημένα στο 90% από το κράτος και άμεσο κρατικό δανεισμό ύψους 3 δισεκ. ευρώ, με αντάλλαγμα δεσμεύσεις για τη βελτίωση της αποδοτικότητάς της και τη μείωση των εκπομπών CO2.
Η Γαλλία εξάλλου «απέδειξε ότι όλες οι άλλες δυνατότητες εξασφάλισης ρευστότητας από τις αγορές είχαν ήδη εξερευνηθεί και εξαντληθεί», εξήγησε η Κομισιόν, που εκτίμησε πως «απούσης της υποστήριξης από το (γαλλικό) δημόσιο, η Air France αναμφίβολα θα αντιμετώπιζε κίνδυνο πτώχευσης εξαιτίας της ξαφνικής μείωσης της δραστηριότητάς της». Αυτό «πιθανόν θα είχε αποτέλεσμα να προκληθεί σοβαρή βλάβη στη γαλλική οικονομία», επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Δραστική πτώση της κίνησης για την Air France
Η Air France υπέστη δραστική μείωση της δραστηριότητάς της εξαιτίας των περιορισμών που επιβλήθηκαν στα ταξίδια σε όλο τον κόσμο για να αποτραπεί η εξάπλωση του κορωνοϊού, γεγονός που σήμανε μεγάλες ζημίες χρήσης. Στο δημόσιο της Γαλλίας και η Ολλανδίας αναλογεί από το 14% του μετοχικού κεφαλαίου του ομίλου που σχημάτισαν οι Air France και η KLM το 2004.
Η ολλανδική κυβέρνηση προβλέπει από την πλευρά της να προσφέρει στήριξη ύψους δύο ως τεσσάρων δισεκατομμυρίων ευρώ στην KLM, υπό μορφή δανείων και εγγυήσεων.