Έρευνες για το προφίλ των ανθρώπων που έχουν κάνει το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού έχουν γίνει αρκετές σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά για τις αγοραστικές συνήθειες των εμβολιασμένων;
Μια πρόσφατη δημοσίευση έρευνας δύο σταδίων σε χιλιάδες Αμερικανούς καταναλωτές που πραγματοποιήθηκε από την Numerator, μια εταιρεία έρευνας αγοράς, ανέδειξε τις προτιμήσεις όσων έχουν κάνει το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού. Η εταιρεία ήθελε να καταλάβει όχι μόνο τους τύπους των ανθρώπων που εμβολιάζονται – όσον αφορά τη γεωγραφία, το εισόδημα και το επίπεδο δραστηριότητας, μεταξύ άλλων, αλλά και τα brands και τα καταστήματα που προτιμούν.
Πώς επιλέγουν brands οι εμβολιασμένοι καταναλωτές
Η έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές από την Ανατολική Ακτή έχουν 13% περισσότερες πιθανότητες να εμβολιαστούν από τους καταναλωτές γενικά. Επιπλέον, οι καταναλωτές με υψηλότερο οικογενειακό εισόδημα, που ορίζεται από 80.000 δολάρια και πάνω, είναι μεταξύ εκείνων που είναι πιο πιθανό να εμβολιαστούν. Το ίδιο και όσοι έχουν πιο ενεργό τρόπο ζωής.
Με τη σειρά τους, οι εμβολιασμένοι καταναλωτές τείνουν να επιλέγουν επωνυμίες που μιλούν γι’ αυτές τις πτυχές, σημείωσε η έρευνα. Καθώς επίσης και σε προϊόντα υψηλού επιπέδου ή σε αυτά που δίνουν έμφαση σε μια νοοτροπία προσανατολισμένη στην υγεία.
Πρώτο στην προτίμηση των εμβολιασμένων το γιαούρτι ΦΑΓΕ
Αυτό μπορεί ίσως να εξηγήσει γιατί η ΦΑΓΕ, η ελληνική εταιρεία γιαουρτιού που δίνει έμφαση στη φυσική της απήχηση - «φτιαγμένο με γάλα από αγελάδες που δεν τρέφονται με γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς», όπως αναφέρει η εταιρεία στην ιστοσελίδα της, βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των ειδών παντοπωλείου όσον αφορά το ποσοστό των εμβολιασμένων αγοραστών. Η έρευνα της Numerator σημείωσε ότι το 62,8% των αγοραστών της ΦΑΓΕ έχει εμβολιαστεί.
Αυτό είναι υψηλότερο ακόμη και από το ποσοστό εμβολιασμού για τον συνολικό πληθυσμό των ΗΠΑ, το οποίο σήμερα ανέρχεται στο 55,4%, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων. Όταν πραγματοποιήθηκε η έρευνα της Numerator, το ποσοστό εμβολιασμού στις ΗΠΑ ήταν ακόμη χαμηλότερο – στο 52,6%.
Επίσης, στην κορυφή των brands παντοπωλείου ήταν το Rao’s Homemade, ένας παραγωγός του οποίου οι χειροποίητες σάλτσες ζυμαρικών έχουν διπλάσια τιμή από τις πιο συνηθισμένες. Οι αγοραστές του είχαν ποσοστό εμβολιασμού 61%
Άλλα brands με έντονη απήχηση στους εμβολιασμένους αγοραστές περιλαμβάνουν το Green Mountain Coffee (ποσοστό εμβολιασμού 62,1% μεταξύ των αγοραστών, την Beyond Meat με vegan υποκατάστατα κρέατος (60,8% εμβολιασμένοι), το ανθρακούχο νερό LaCroix (60,4%), τα αλείμματα «I Can’t Believe It’s Not Butter!» (58,8%), η βελγική σοκολάτα Godiva (58,7%) και τα αλεύρια Bob’s Red Mill (58,5%.
Η έρευνα της Numerator μελέτησε όμως και άλλες κατηγορίες. Στην κατηγορία υγείας και ομορφιάς, οι Bausch + Lomb, κατασκευαστές φακών επαφής και άλλων προϊόντων που σχετίζονται με την όραση, και η Nature Made, μάρκα βιταμινών και συμπληρωμάτων, ισοδυναμούν με το υψηλότερο ποσοστό εμβολιασμένων αγοραστών, με 59,1%.
Οι προτιμήσεις σε fast food και σούπερ μάρκετ
Μεταξύ των αλυσίδων εστιατορίων fast food, η Boston Market και η Panera Bread κατέκτησαν την πρώτη θέση, με αμφότεροι να έχουν ποσοστό 59,6% εμβολιασμένων πελατών.
Ο ηγέτης μεταξύ των λιανοπωλητών, σύμφωνα με την έρευνα, ήταν η H Mart, μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ που ειδικεύεται σε ασιατικά προϊόντα και απευθύνεται σε μεγάλο βαθμό στους Ασιάτες καταναλωτές. Ο Numerator διαπίστωσε ότι το 63% των αγοραστών της H Mart έχουν εμβολιαστεί.
Κι ενώ η Numerator δεν στάθηκε στη φυλή ή την εθνικότητα των αγοραστών, μια άλλη έκθεση από ο Ίδρυμα the Kaiser Family, διαπίστωσε ότι το 69% του αμερικανο-ασιατικού πληθυσμού των ΗΠΑ έλαβε μία δόση κατά του κορωνοϊού. Αυτό τοποθετεί τους Ασιάτες μπροστά από άλλους πληθυσμούς των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των λευκών (53%), των μαύρων (45%) και των Ισπανόφωνων (49%).
Πάντως, οι ειδικοί στο μάρκετινγκ λένε ότι οι εμβολιασμένοι καταναλωτές αποτελούν ένα κορυφαίο δημογραφικό στοιχείο που τα brands θα μπορούσαν να στοχεύσουν, με τον ίδιο τρόπο που προσεγγίζουν αγοραστές με βάση άλλους παράγοντες. «Είναι ένα νέο κομμάτι» δήλωσε η Μισέλ Σάλιβαν, καθηγήτρια διαφήμισης στο Πανεπιστήμιο της Βοστόνης.