Η πτώχευση της Flybe, της μεγαλύτερης περιφερειακής αεροπορικής εταιρείας στην Ευρώπη, θα μπορούσε να είναι η αρχή περισσότερων ατυχημάτων, σύμφωνα με προβλέψεις αναλυτών όπως αναφέρει το BBC.
Την Πέμπτη, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), με αφορμή την επιδημία του κορωνοϊού, ανακοίνωσε ότι οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες μπορεί να καταγράψουν απώλειες εσόδων ύψους έως και 113 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Σε προηγούμενη εκτίμησή της τον περασμένο μήνα είχε κάνει λόγο για απώλειες ύψους 29 δις. δολαρίων.
Η ζοφερή αυτή πρόβλεψη ήρθε τη μέρα που η Flybe, μια βρετανική αεροπορική εταιρεία, ανακοίνωσε ότι μπαίνει σε καθεστώς προστασίας.
Ειδικοί στον τομέα των αερομεταφορών προβλέπουν ακόμα περισσότερες πτωχεύσεις καθώς οι επιβάτες ακυρώνουν πτήσεις.
Η κατάρρευση του Flybe «θα είναι πιθανώς η πρώτη από πολλές το 2020», δήλωσε ο Τζέιμς Γκούνταλ, αναλυτής μεταφορών στο Redburn. «Αναμένουμε ότι η καταστροφή στη ζήτηση που προκάλεσε ο Covid-19 επιτάχυνε την πτώση της και πιστεύουμε ότι θα πρέπει να αναμένονται περαιτέρω πτωχεύσεις αεροπορικών εταιρειών τους επόμενους μήνες».
«Θα υπάρξει σημαντική αύξηση στις απώλειες αεροπορικών εταιρειών σε αυτό το σενάριο», δήλωσε ο Μάικλ Νταφ, διευθύνων σύμβουλος στο The Airline Analyst.
Ο κ. Νταφ ξεχώρισε μερικές αεροπορικές εταιρείες με έδρα την Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, την Ταϊλάνδη, τη Νότια Κορέα, τη Νορβηγία και το Μεξικό, οι οποίες βαθμολογούνται πολύ χαμηλά στον δείκτη χρηματοοικονομικής ισχύος της εταιρείας του.
«Αυτή είναι μια πολύ δύσκολη περίοδος για την αεροπορική βιομηχανία και θα αφορά για τη διατήρηση μετρητών», δήλωσε από την πλευρά του ο Γκρεγκ Γουάλντρον, αναπληρωτής διευθυντής στο περιοδικό Flightglobal για την περιοχή της Ασίας. «Θα είναι μια πολύ δύσκολη εποχή για τις αεροπορικές εταιρείες που δεν έχουν πολλά μετρητά, ειδικά για εκείνες που έχουν εμπλακεί σε έναν πόλεμο τιμών», σημειώνει.
Σύμφωνα με αναλυτές οι περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες στην Ασία ήταν πιο ευάλωτες καθώς βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε επιβάτες από την Κίνα, το επίκεντρο της επιδημίας του κορωνοϊού. «Έχουν επίσης μερικές από τις μεγαλύτερες ανεκτέλεστες παραγγελίες αεροσκαφών, έτσι μπορούμε να αναμένουμε κάποια πίεση στην Airbus και την Boeing να καθυστερήσουν τις παραδόσεις και να επιστρέψουν τα χρήματα προκαταβολών για αεροσκάφη», πρόσθεσε ο κ. Νταφ.
Άδειες άνευ αποδοχών από αεροπορικές μετά την επιδημία κορωνοϊού
Όπως σημειώνει το BBC, πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν λάβει μέτρα περικοπής κόστους, όπως για παράδειγμα, ζητούν από το προσωπικό να λάβει άδεια άνευ αποδοχών.
Η Emirates ζήτησε από τους εργαζόμενους να λάβουν άδεια άνευ αποδοχών έως έναν μήνα, ενώ η Cathay Pacific ζήτησε από το προσωπικό της να λάβει άδεια άνευ αποδοχών για 3 εβδομάδες.
Από την πλευρά της η Singapore Airlines έχει παγώσει κάποιες προσλήψεις, ενώ στα στελέχη της θα περικοπεί από 10% έως 15% η αμοιβή ώστε να βοηθήσουν την εταιρεία να τα βγάλει πέρα με την επιδημία του κορωνοϊού.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η ζήτηση έχει μειωθεί όχι μόνο στα ταξίδια των παραθεριστών, αλλά και στα επαγγελματικά καθώς οι εταιρείες τα περιορίζουν και τα συνέδρια αναβάλλονται.