Και αν κανείς αναρωτιέται πού ξοδεύουν πολλά λεφτά οι καταναλωτές, με μία ματιά στις δαπάνες για την αγορά τεχνολογικών προϊόντων και υπηρεσιών, θα πάρει την απάντηση.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτικές δαπάνες για την τεχνολογία το 2019 θα προσεγγίσουν το €1,7 τρις, ποσό αυξημένο κατά 5,3% σε σχέση με το 2018.
Οι καταναλωτικές αγορές των παραδοσιακών και αναδυόμενων τεχνολογιών θα παραμείνουν ισχυρές για όλη την περίοδο μεταξύ 2019-2023, σύμφωνα με το «Worldwide Semiannual Connected Consumer Spending Guide» της IDC. Οι προβλέψεις των αναλυτών τοποθετούν την αξία της αγοράς στα €2,06 τρις το 2023, με πενταετή σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 5,1%.
Περίπου τα τρία τέταρτα όλων των δαπανών τεχνολογίας των καταναλωτών, το 2019, θα αφορούν τις παραδοσιακές τεχνολογίες. Οι υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας (φωνή και δεδομένα) θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ αυτού του ποσού σε όλη τη διάρκεια της πρόβλεψης έως το 2023, ακολουθούμενες από τις δαπάνες για κινητά τηλέφωνα και προσωπικές υπολογιστικές συσκευές. Πάντως, η αύξηση των δαπανών για τις παραδοσιακές αγορές τεχνολογίας θα είναι σχετικά αργή, με ένα CAGR 2,2% κατά την περίοδο πρόβλεψης.
Drones, ρομποτικά συστήματα και ακουστικά AR/VR
Στο μεταξύ, οι αναδυόμενες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των ακουστικών επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας (AR/VR), των drones, των ρομποτικών συστημάτων, των υπηρεσιών on demand και των “έξυπνων” οικιακών συσκευών θα επιτύχουν ισχυρή ανάπτυξη με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της πενταετίας το 13,2%. Αυτή η ανάπτυξη θα επιτρέψει στις αναδυόμενες τεχνολογίες να καλύψουν το ένα τρίτο περίπου των καταναλωτικών δαπανών μέχρι το 2023. Οι “έξυπνες” οικιακές συσκευές και οι υπηρεσίες on demand θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 90% των δαπανών σε αναδυόμενες μορφές τεχνολογίας.
«Από τα ρομπότ για οικιακό καθαρισμό και συντήρηση μέχρι τα “έξυπνα” συστήματα φωτισμού και τα συστήματα οικιακής ασφάλειας-παρακολούθησης, οι “συνδεδεμένοι” καταναλωτές υιοθετούν αυτές τις λύσεις στην καθημερινότητά τους, η οποία περνά και αυτή μέσα από μια διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού», αναφέρει η IDC.
Την ίδια στιγμή, όπως εξηγούν οι αναλυτές, οι εταιρείες αναζητούν νέες ευκαιρίες να αλληλοεπιδρούν με τους καταναλωτές τους, εντοπίζοντας το σωστό μίγμα αφενός λειτουργικών και αφετέρου προσωποποιημένων υπηρεσιών. Οι πάροχοι τεχνολογίας έχουν, επίσης, να αντιμετωπίσουν μια πρόκληση, που σχετίζεται με το συνδυασμό ψηφιακών και φυσικών εμπειριών.
Τι αλλάζει στην ψυχαγωγία
Η επικοινωνία και η ψυχαγωγία θα είναι οι δύο μεγαλύτερες κατηγορίες των καταναλωτικών δαπανών για την τεχνολογία, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό πάνω από το 70% όλων των δαπανών έως το 2023. Στο μεταξύ, περισσότερο από το ήμισυ όλων των δαπανών επικοινωνίας θα κατευθυνθούν προς τις παραδοσιακές υπηρεσίες φωνής και μηνυμάτων. Στις δαπάνες για ψυχαγωγία θα κυριαρχήσει η παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων, βίντεο και ταινιών, καθώς και η ακρόαση μουσικής και τα online παιχνίδια. Οι περιπτώσεις χρήσης που θα παρουσιάσουν την ταχύτερη αύξηση των δαπανών, κατά την περίοδο έως το 2013, είναι τα παιχνίδια επαυξημένης πραγματικότητας (136,3% CAGR) και η προβολή βίντεο με χαρακτηριστικά εικονικής πραγματικότητας (47,3% CAGR).
Κυριαρχία των ΗΠΑ
Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα είναι η μεγαλύτερη γεωγραφική αγορά για τις δαπάνες των καταναλωτών για την τεχνολογία, ανερχόμενες σε $412 δις το 2019, αυξημένες κατά 5,5% έναντι του 2018. Η Κίνα θα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά το 2019 με τις δαπάνες να φτάνουν τα $328 δις, με τη Δυτική Ευρώπη να ακολουθεί με $227 δις.