Άλλο ένα ηχηρό παράδοξο κάνει την εμφάνισή του στην Ελλάδα. Από τη μία η οικονομική κρίση που έχει πλήξει αρκετά νοικοκυριά, πολλά εξ αυτών, δε, αδυνατούν να αγοράσουν ακόμα τα βασικά είδη, και από την άλλη μια μεγάλη μερίδα πολιτών επιστρέφουν για τα καλά στην αγορά αυτοκινήτου.
Όπως αναφέρει και η Καθημερινή, οι περισσότερες ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων σε επίπεδο μηνός που έχουν καταγραφεί μες στο 2014 έγιναν τον Ιούνιο, αγγίζοντας τις 8.000.
Καλύτερα και από τον Ιανουάριο του 2012
Είναι χαρακτηριστικό πως τα νούμερα αυτά είναι πολύ καλύτερα και από τον Ιανουάριο του 2012. Τον μήνα, δηλαδή, κατά τον οποίο παραδοσιακά γίνονται πολλές ταξινομήσεις, καθώς τα τελευταία χρόνια ανακοινώνεται περί τα τέλη Δεκεμβρίου η συνέχιση της απόσυρσης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), τον Ιούνιο ταξινομήθηκαν 7.964 επιβατηγά αυτοκίνητα έναντι 5.648 τον Ιούνιο του 2013, καταγράφοντας αύξηση 41%. Το προηγούμενο υψηλό για το 2014 είχε καταγραφεί τον Μάιο, όταν ταξινομήθηκαν 7.459 οχήματα. Οι ταξινομήσεις του Ιουνίου είναι οι περισσότερες μετά τον Ιανουάριο του 2012, οπότε και είχαν ανέλθει σε 8.451.
Το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2014 ταξινομήθηκαν 37.469 επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 30.364 το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014, σημειώνοντας φέτος μέση αύξηση κατά 23,4%.
Ο Ιούνιος δεν ήταν ο μοναδικός μήνας που εμφάνισε αυτή την εκπληκτική αυξητική τάση. Αντιθέτως, είναι ο όγδοος συνεχόμενος κατά τον οποίο καταγράφεται αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων.
Οι λόγοι της ανάκαμψης
Όσο για τους λόγους που εμφανίζεται αυτή η αυξημένη ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα, άρα και η ανάκαμψη στην αγορά, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αποδίδεται σε τρεις λόγους: Πρώτον, στη βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, καθώς αρκετοί καταναλωτές φοβούνται λιγότερο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν να προβούν σε μεγάλες αγορές. Δεύτερον, η αύξηση του τουρισμού έχει οδηγήσει στην αύξηση αγορών αυτοκινήτων για την ενίσχυση του στόλου των τουριστικών επιχειρήσεων. Τρίτον, αρκετοί καταναλωτές προβαίνουν στην αντικατάσταση παλαιών και μεγάλου κυβισμού αυτοκινήτων, αγοράζοντας μικρότερα και κατά κύριο λόγο πετρελαιοκίνητα, έτσι ώστε να επωφεληθούν από το χαμηλότερο κόστος χρήσης.
Ενδεικτικό γράφημα από την Καθημερινή
Τα μερίδια της αγοράς
Σε επίπεδο μεριδίων με βάση τις ταξινομήσεις, όλο το πρώτο εξάμηνο του 2014 στην πρώτη θέση βρίσκεται η Τoyota με 11,2%, ακολουθεί στη δεύτερη θέση η Nissan με 9,8%, στην τρίτη θέση είναι η Opel με 9,1%, στην τέταρτη θέση με 8,9% βρίσκεται η Volkswagen, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Fiat με 5,7%.