Ο ΤΑΖ ετοιμάζεται για τις Κάνες και τις ανταποκρίσεις του στο iefimerida με εισιτήρια ευγενική χορηγία της γνωστής online ταξιδιωτικής εταιρείας και αισθάνεται την ηθική υποχρέωση να βάλει κάποια πράγματα στη θέση τους.
Ναι, φαντάζομαι ότι είναι πολύ κακό πράγμα να είσαι επιτυχημένος επιχειρηματίας μόλις 29 χρονών που με μια online ταξιδιωτική εταιρεία με μοναδικές προσφορές, αλλάζεις ή μάλλον ανατινάζεις το τοπίο. Επίσης μάλλον είναι ακόμα χειρότερο ότι ενώ έχεις κάθε δικαίωμα μετά την επιτυχία σου να είσαι επηρμένος, συνεχίζεις να είσαι ένας γλυκύτατος άνθρωπος που σκας στα μπαράκια σαν να μην πέρασε μια μέρα, μπλέκεις τους επώνυμους φίλους σου με τους υπόλοιπους χωρίς διακρίσεις, διασκεδάζεις σαν παιδί χωρίς μιζέριες και είσαι ανοιχτός, cool, χαμογελαστός και άνετος.
Είχα γράψει ένα άρθρο που τον περνούσα γενεές δεκατέσσερις. Ήταν περίπου η ίδια εποχή που ως γνήσιος ηλίθιος μικροαστός, «την έλεγα» άσχημα στην Κατερίνα Στανίση και τα Jumbo για τη δική τους διαφήμιση.Για να κάνω μικρή, μια μεγαλύτερη ιστορία. Είμαι από τους πρώτους που επιτέθηκαν επώνυμα στον Κοκλώνη, όταν κυκλοφόρησε την πρώτη διαφήμιση της Airfasttickets, με την «τρελή» gay disco φορτηγατζή που ψωνίζει τον πιτσιρικά για να τον πάει στον προορισμό του μέσω Καβάλας.
Μάλλον περνούσα οξεία φάση δυσκοίλιας σοβαροφάνειας, δεν εξηγείται αλλιώς. Όπως και πολλοί άλλοι που έκαναν τις ίδιες επιθέσεις. Γιατί δεν γίνεται κουκλίτσα μου να μου λες ότι γουστάρεις το κιτς του Αλμοδοβάρ και να μην καταλαβαίνεις την ελληνική του μετάφραση. Αν η διαφήμιση του Κοκλώνη ήταν ομοφοβική (όπως κι εγώ ο ίδιος είχα γράψει) τότε οι ταινίες του Πέντρο είναι η επιτομή του gay στερεότυπου.
Κάποια στιγμή, εντελώς τυχαία συναντηθήκαμε. Ήξερε ποιος είμαι και περίμενα απάντηση – επίθεση. Ο τύπος όμως αλλού. Με ένα γνήσια ευγενικό χαμόγελο, σχεδόν σε θέση απολογίας, προσπάθησε να μου εξηγήσει ότι η διαφήμιση του ήταν απλά ένα αστείο. Κάτι που γνωρίζοντας τον αργότερα καλύτερα, το κατανόησα. Μπορείς να μη συμφωνείς με την αισθητική της, αλλά το να βγαίνεις σαν πασιονάρια να λες ότι είναι προσβλητική, μάλλον δηλώνει προσωπικό σου πρόβλημα. Γιατί δεν βγήκαν μόνο οι gay να τον κράξουν τότε αλλά και οι φορτηγατζήδες που αισθάνθηκαν ότι προσβάλλονται κι αυτοί. Όπως είχαν κάνει και με το videoclip της Βίσση για το «Everything» επειδή σε μια σκηνή κάνει οτοστόπ σε έναν φορτηγατζή κι αυτός πάει να τη βιάσει. Πάμε καλά; Δηλαδή μήπως πρέπει και η αφρικανική κοινότητα να αντιδράσει επειδή κυκλοφορεί ρύζι με φιγούρα έναν μαύρο που λέγεται «Μπάρμπα Μπεν;»
Eκτός κι αν οι αντιδράσεις αυτές είναι σκηνοθετημένες από άσπονδους φίλους και ανταγωνιστές. Γενικά στην Ελλάδα, το να είσαι κάτω από 30 και να κάνεις καριέρα θεωρείται κάτι σαν θανάσιμο αμάρτημα. Ειδικά όταν κάνεις κάτι που το διασκεδάζεις, μεταδίδεις το κέφι σου σε αυτό και πολύ σύντομα, ανακαλύπτεις με το σουξέ σου, ότι τελικά το διασκεδάζουν κι οι πελάτες σου.
Ο Κοκλώνης στο βιογραφικό του κουβαλάει μεταξύ άλλων τις σπουδές του στην ΑΣΟΕΕ κι ένα διδακτορικό στην Οικονομική Ανάλυση στο Βερολίνο. Η απόφαση του να μπει σε αυτή την μπίζνα ξεκίνησε από το προσωπικό του πάθος με τα ταξίδια. Μέσα σε δύο χρόνια από τη δημιουργία της εταιρείας του, κατάφερε να έχει περισσότερους από 15 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες με ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 70% ανά εξάμηνο. Από μια εταιρεία που ξεκίνησε με μόλις 5 άτομα προσωπικό και σήμερα απασχολεί εργαζόμενους σε Ελλάδα, Βερολίνο, Λονδίνο, Νέα Υόρκη και Χονγκ Κονγκ.
Τα παραπάνω στοιχεία, αναφέρονται μεταξύ άλλων site και σε ένα παραπάνω από ύποπτο και κακοήθες δημοσίευμα στο newsvolos.blogspot.gr. Γιατί ύποπτο και κακοήθες; Γιατί ξεκινάει με έναν πολύ «περίεργο» τίτλο: "Ποιος είναι ο ιδιοκτήτης της Αirfasttickets που μοιράζει δωρεάν εισιτήρια στους Έλληνες βλαχοστάρ για να πάνε στα διάφορα events της εταιρείας φαινόμενο". Oκέι, το μπλογκ από το Βόλο που ως γνωστόν είναι μια καθ' όλου επαρχιώτικη αλλά εντελώς κοσμοπολίτικη πόλη, κατ' αρχάς εξαιρεί τον εαυτό του από τους βλάχους. Κατά δεύτερον, με την γνώση και τον αέρα του ευρωπαίου, χαρακτηρίζει οποιονδήποτε επώνυμο πελάτη της εταιρείας βλαχοστάρ. Έτσι στο τσουβάλι.
Προφανώς επειδή η εταιρεία, όπως και κάθε εταιρεία σε όποιον τομέα δραστηριοποιείται, έχει οργανώσει στα πλαίσια της διαφημιστικής της προώθησης, μια σειρά από λιγότερο ή περισσότερο κοσμικά events με επώνυμους καλεσμένους. Που ακριβώς είναι το μεμπτό είπαμε; Ή μήπως το δημοσίευμα είναι καθοδηγούμενο; Γιατί πονηρός ο βλάχος (συντάκτης) του άρθρου, δεν αναφέρει πουθενά μέσα στο κείμενο κάτι άλλο, μεμπτό ή που να συνάδει με τον τίτλο του. Δημιουργεί μόνο αρνητική εντύπωση - πυροτέχνημα αλλά από επιχειρήματα κάνει την κότα. Παραθέτει μόνο γενικά στοιχεία για τον Νικόλαο Κοκλώνη και την καριέρα του. Με μια μικρή απειλητική σημείωση στην εισαγωγή: "Κρατήστε το όνομα του, θα απασχολήσει την κοινή γνώμη σύντομα". Απειλή ψευτομαγκιάς ή εκβιασμός; Tυχαίο πως το αρθράκι προέκυψε λίγο μετά τη βράβευση της εταιρείας από τα Tourism Awards με Χρυσό στην κατηγορία Website & Booking Interface και Ασημένιο στο Advertising Campaign;
Με τον Νικόλαο Κοκλώνη, δεν είμαι φίλος και δεν έχω καμία επαγγελματική συνδιαλλαγή μαζί του. Είμαστε απλά δύο γνωστοί που συμπαθούν ο ένας τον άλλο. Είναι επίσης ένας άνθρωπος που με δική μου πρωτοβουλία, επικοινώνησα ηλεκτρονικά μαζί του, για να τον ρωτήσω αν μπορεί να μου βρει εισιτήρια σε εκπτωτική τιμή για το επικείμενο ταξίδι μου στις Κάνες, εφ' όσον τόσο εγώ όσο και όλοι πλέον οι δημοσιογράφοι στα χρόνια της κρίσης, βάζουμε τα περισσότερα λεφτά από την τσέπη μας. Χωρίς να έχει καμία υποχρέωση απέναντι μου και χωρίς να μου ζητήσει το παραμικρό διαφημιστικό αντάλλαγμα, είχε εκδώσει σε μισή ώρα από την επικοινωνία μας τα εισιτήρια μου, εντελώς δωρεάν.
Ούτως ή άλλως, αφού κι εγώ πρόκειται να ταξιδέψω με την Airfasttickets, και μια μικρή αναγνωρισιμότητα την έχω, μπορώ να αισθάνομαι "βλαχοστάρ".Τον θεωρώ ανεπίσημο αλλά ουσιαστικό χορηγό αυτής της σημαντικής για την επαγγελματική μου υπόσταση, αποστολή που χωρίς τη δική του βοήθεια δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί και το μόνο που μπορώ να κάνω από ευγνωμοσύνη απέναντι του, είναι η δημοσίευση αυτού του άρθρου.
***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana. Kάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του facebook www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.