Τα πέντε χειρότερα αεροπορικά δυστυχήματα που παρέσυραν στο θάνατο εκατοντάδες επιβάτες - iefimerida.gr

Τα πέντε χειρότερα αεροπορικά δυστυχήματα που παρέσυραν στο θάνατο εκατοντάδες επιβάτες

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Με το Boeing της Malaysia Airlines να αγνοείται από την Παρασκευή το βράδυ ξυπνούν μνήμες από τα χειρότερα και πολύνεκρα αεροπορικά δυστυχήματα που έχουν σημειωθεί στην ιστορία της αεροπλοΐας.

3 Μαρτίου 1974 το αεροσκάφος DC-10 της Turkish Airlines

Στις 3 Μαρτίου 1974 το αεροσκάφος DC-10 της Turkish Airlines με 346 επιβαίνοντες έπεσε στη Γαλλία. Η θύρα του χώρου αποσκευών της πτήσης 981 των Τουρκικών Αερογραμμών, εκτινάχθηκε προκαλώντας μεγάλης έκτασης κατάρρευση στο πάτωμα των επιβατών, καταστρέφοντας εντελώς τα υδραυλικά κυκλώματα των χειριστηρίων και προκαλώντας παύση στη λειτουργία της πίσω μηχανής. Το ακυβέρνητο αεροσκάφος βούτηξε προς το έδαφος με γωνία 20 μοιρών για να συντριβεί στο δάσος της Ερμενονβίλ βορειοανατολικά του Παρισιού με ταχύτητα μεγαλύτερη των 700 χ.α.ω και να διαλυθεί σε μικρά κομμάτια.

27 Μαρτίου 1977 δύο Boeing 747 της Pan Am και της KLM

Στις 27 Μαρτίου 1977 δύο Boeing 747 της Pan Am και της KLM συγκρούονται πάνω από το αεροδρόμιο της Τενερίφης στα Κανάρια Νησιά και χάνουν τη ζωή τους 583 άνθρωποι, μόλις 66 επέζησαν.

Όλα ξεκίνησαν τις πρωινές ώρες της 27ης Μαρτίου 1977 όταν μια τρομοκρατική επίθεση στο αεροδρόμιο του Λας Πάλμας των Καναρίων Νήσων υποχρέωσε πέντε τουλάχιστον μεγάλα αεροσκάφη να κατευθυνθούν στο αεροδρόμιο της Τενερίφης.

Οι συνθήκες στην Τενερίφη είχαν αρχίσει να γίνονται ιδιαίτερα επικίνδυνες εξαιτίας της χαμηλής νέφωσης που επικάθησε στην περιοχή του αεροδρομίου. Χωρίς ραντάρ εδάφους, ο πύργος ελέγχου έπρεπε να αποσυμφορήσει το αεροδρόμιο και να εξυπηρετήσει σχετικά σύντομα όλες τις πτήσεις. Τότε ξεκίνησε η αλυσίδα των λαθών. Το αποτέλεσμα ήταν μετά από μια τραγική απόφαση του υπευθύνου στον πύργο ελέγχου, τα δύο μοιραία αεροσκάφη πήραν εντολή να τροχοδρομήσουν συγχρόνως στον κεντρικό αεροδιάδρομο, αρχικά στην ίδια κατεύθυνση το ένα πίσω από το άλλο και αργότερα αντίθετα.

Το βαρύ από καύσιμα αεροσκάφος της KLM μόλις που πρόλαβε να απογειωθεί σέρνοντας την ουρά του στο διάδρομο και προσέκρουσε με τη κοιλιά του στην άτρακτο του 747 της Pan Am, που παρά τις προσπάθειες της τελευταίας στιγμής από το πλήρωμα δεν είχε καταφέρει να απομακρυνθεί από τον διάδρομο.

Όταν έφτασαν τα σωστικά συνεργεία το μόνο που βρήκαν ήταν φλεγόμενα συντρίμμια. Και μέσα στην πυκνή ομίχλη, σαστισμένοι από τον πανικό, δεν κατάλαβαν άμεσα ότι μερικές εκατοντάδες μέτρα παραπέρα βρισκόταν το 747 της Pan Am. Εκεί επικρατούσε το απόλυτο χάος. Το μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας των επιβατών είχε συνθλιβεί. Η φωτιά, ο καπνός και τα πυρακτωμένα θραύσματα από τα πτερύγια των κινητήρων, που ήταν ακόμα σε λειτουργία, έπαιρναν τη μία ζωή μετά την άλλη. Όσοι από θαύμα επέζησαν έπρεπε να διασχίσουν μια εμπόλεμη κυριολεκτικά ζώνη προς τη σωτηρία.

23 Ιουνίου 1985 ένα Boeing 747 της Air India

Στις 23 Ιουνίου 1985 ένα Boeing 747 της Air India συνετρίβη στον Ατλαντικό ωκεανό στα ανοικτά της νοτιοδυτικής ακτής της Ιρλανδίας. Τα θύματα ήταν 329. Ενας επιβάτης με το όνομα Μr Singh που είχε ελεγχθεί αλλά τελικά δεν είχε επιβιβαστεί στην πτήση φέρεται να τοποθέτηση τη βόμβα που εξερράγη στο χώρο αποσκευών. Όλοι οι 307 επιβάτες και τα 22 μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους κατά την συντριβή.

12 Αυγούστου 1985 ένα Boeing 747 της Japan Airlines

Στις 12 Αυγούστου 1985 ένα Boeing 747 της Japan Airlines συνετρίβη στην Ιαπωνία με 512 νεκρούς και τέσσερις επιζώντες. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία στην ιστορία με ένα μόνο αεροσκάφος. Τα 32 λεπτά που διήρκεσε η πορεία προς την συντριβή ήταν αρκετά ώστε πολλοί επιβάτες να γράψουν το τελευταίο αντίο στους αγαπημένους τους. Χαρακτηριστικό είναι πως στο σημείο της πρόσκρουσης εκτός από συντρίμμια βρέθηκαν αποχαιρετιστήρια σημειώματα.

Δώδεκα λεπτά μετά την απογείωση ακούστηκε μια εκκωφαντική έκρηξη και αμέσως ξηλώθηκε ένα μεγάλο μέρος της ουράς καταστρέφοντας το πτερύγιο κατακόρυφης σταθεροποίησης και όλα τα υδραυλικά κυκλώματα των χειριστηρίων. Χωρίς να το ξέρουν οι πιλότοι, το αεροσκάφος ήταν καταδικασμένο να πετάει σε μια πορεία συνεχούς εναλλαγής μεταξύ ανόδου και καθόδου. Μέχρι να τελειώσουν τα καύσιμα και να συντριβεί τελικά σε μια δύσβατη πλαγιά του όρους Τάκαμαγκαχαρα 100 χιλιόμετρα από το Τόκιο.

Στις 12 Νοεμβρίου 1996 ένα Boeing 747 της Saudi Arabian Airlines και ένα Ilyushin 76 της Kazakhstan Airlines

Στις 12 Νοεμβρίου 1996 ένα Boeing 747 της Saudi Arabian Airlines και ένα Ilyushin 76 της Kazakhstan Airlines συγκρούονται στην Ινδία σκορπώντας το θάνατο στους 349 επιβαίνοντες. Μία σωρεία αιτιών όπως η έλλειψη ξεχωριστού διαδρόμου για απογειώσεις και προσγειώσεις στο αεροδρόμιο «Ιντιρα Γκάντι» της Ινδίας, η έλλειψη δευτερεύοντος ραντάρ παρακολούθησης του ύψους των αεροσκαφών καθώς και μια ανεξήγητη κάθοδος από την πλευρά του πιλότου του Ιλιούσιν ήταν οι κύριοι λόγοι που τα δύο αεροσκάφη βρέθηκαν στο ίδιο ύψος, στην ίδια πορεία και σε αντίθετες κατευθύνσεις με αποτέλεσμα την απόλυτη καταστροφή.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ