Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας μπορεί να ορίζει ανώτατο πλαφόν στις τιμές των εισιτηρίων των πλοίων, αλλά και να αλλάζει τα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών γραμμών. Αυτό αποφάνθηκε το Συμβούλιο της Επικρατείας, καθώς με τις αποφάσεις του έκρινε ότι οι εν λόγω κινήσεις από το υπουργείο είναι νόμιμες και σύμφωνες με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και νομολογία.
Το ΣτΕ απέρριψε τις προσφυγές δύο ναυτιλιακών εταιρειών οι οποίες ζητούσαν να ακυρωθούν, ως παράνομες και αντίθετες στην ευρωπαϊκή νομοθεσία δύο αποφάσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, με τις οποίες καθορίστηκαν οι τιμές των ναύλων των επιβατών και οχημάτων, κατά κατηγορία πλοίων, και έγιναν αλλαγές στο ωράριο των δρομολογίων ακτοπλοϊκής γραμμής.
Επιχείρημα των εταιρειών ήταν πως ο καθορισμός των ναύλων παραβιάζει συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα, την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και νομολογία. Το ΣτΕ επικαλούμενο το δημόσιο συμφέρον και τις συνταγματικές επιταγές, απέρριψε ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς των ναυτιλιακών εταιρειών.
Συγκεκριμένα έκρινε πως ο καθορισμός των ναύλων των πλοίων γίνεται με κριτήριο την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, χωρίς να δημιουργούνται διακρίσεις μεταξύ των πλοιοκτητών, ενώ παράλληλα έκρινε ότι είναι σύμφωνη με τις συνταγματικές αρχές της αναλογικότητας και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και νομολογία ο καθορισμός ανωτάτων επιτρεπομένων τιμών ναύλων για όλες τις συνδέσεις των λιμανιών.
Αναφορικά με το ωράριο των δρομολογίων οι δικαστές απέρριψαν, επίσης ως αβάσιμους, τους ισχυρισμούς των ναυτιλιακών εταιρειών, οι οποίες ζητούσαν να ακυρωθεί η απόφαση που τροποποιεί τις ώρες δρομολογίου πλοίου, για λόγους ασφαλείας του πλοίου και της τάξεως στα λιμάνια.
Φωτογραφία: Eurokinissi