Μετά τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ προς πώληση φαίνεται πως οδηγούνται άλλα δέκα μεγάλα ελληνικά λιμάνια και 20 μικρότερου εθνικού και διεθνούς ενδιαφέροντος. Οι διοικήσεις τους, μάλιστα, έχουν ήδη προσκληθεί να προχωρήσουν σε εκπόνηση Γενικών Προγραμματικών Σχεδίων.
Προς πώληση αναμένεται να βγουν μεγάλα λιμάνια όπως του Βόλου, της Πάτρας, της Ραφήνας, της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, της Ελευσίνας, της Ηγουμενίτσας, του Λαυρίου, του Ηρακλείου αλλά και ακόμα 20. Η κίνηση συμπίπτει χρονικά με την παράδοση σήμερα στην κυβέρνηση του σχεδίου του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των 12 πρώτων λιμανιών (των παραπάνω συν ΟΛΠ και ΟΛΘ).
Σχετικά με τα δέκα μεγάλα λιμάνια για τα οποία θα αναζητηθεί αγοραστής, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, έχει εκπονήσει και παρουσιάσει μία νέα Λιμενική Στρατηγική, πενταετούς ορίζοντα με έξι στόχους: την ανάπτυξη των λιμένων με βάση ολοκληρωμένο σχέδιο, την περιφερειακή ανάπτυξη, τη διασφάλιση του συντονισμού των παρεμβάσεων, την ιεράρχηση προτεραιοτήτων, την ορθολογική κατανομή των πόρων και την προσαρμογή στις σημερινές διεθνείς εξελίξεις.
Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε αργά χθες το απόγευμα και τις τεχνικές προδιαγραφές για την εκπόνηση των Γενικών Προγραμματικών Σχεδίων ή Master Plan των 32 συνολικά λιμένων διεθνούς και εθνικού ενδιαφέροντος. Οι προδιαγραφές διαφοροποιούνται ανάλογα με τις τέσσερις κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται τα λιμάνια και είναι οι εξής: Λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος, λιμάνια εθνικής σημασίας, λιμάνια μείζονος ενδιαφέροντος και λιμάνια τοπικής σημασίας.
Μετά την εκπόνηση του Master Plan κάθε λιμένα, και προ της υποβολής του προς έγκριση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων προβλέπεται ότι θα πρέπει να λαμβάνεται και η γνώμη του Δήμου στον οποίο υπάγεται το λιμάνι και μάλιστα με σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.