CINETROLL: Καταστροφή, κλαίνε κυριολεκτικά αιθουσάρχες και διανομείς-Κανείς δεν πάει σινεμά; - iefimerida.gr

CINETROLL: Καταστροφή, κλαίνε κυριολεκτικά αιθουσάρχες και διανομείς-Κανείς δεν πάει σινεμά;

CINETROLL: Καταστροφή: Kλαίνε κυριολεκτικά αιθουσάρχες και διανομείς. Κανείς δεν
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος αντιμέτωπος με την πιο χαμηλή εισπρακτικά εβδομάδα απ' την αρχή της χρονιάς και μια μεγάλη έκπληξη «Στο τέλος του δρόμου», με τον Ράιαν Γκόσλινγκ.

Τα πράγματα είναι πλέον τόσο σοβαρά που δεν χωράει καμία πλάκα ούτε από μένα που έχω εύκολο τον κανιβαλισμό στο τσεπάκι μου. Το τετραήμερο που μας πέρασε το ελληνικό box office χτύπησε αρνητικό ρεκόρ από την αρχή του χρόνου αν θυμάμαι καλά, με μόλις 71.782 έλληνες να επιλέγουν να επισκεφτούν μια κινηματογραφική αίθουσα, την πιο φτηνή αντικειμενικά, και αποδοτική πρόταση ψυχαγωγίας. Και η άνοιξη με τον καλό καιρό, που είναι παραδοσιακά αποτρεπτικός παράγοντας για να κλειστείς μέσα σε έναν κινηματογράφο δεν έχει καλά καλά ακόμα μπει.

Η οικονομική κρίση, αναδεικνύει με το χειρότερο δυστυχώς τρόπο, τα πολλαπλά προβλήματα του χώρου της διανομής και της συνεννόησης πάνω απ' όλα στην Ελλάδα. Μια χώρα 10 εκ. ανθρώπων με πάνω από 10 εταιρείες να μην μπορούν να συνεννοηθούν και να χαράξουν ενιαία πολιτική στις κυκλοφορίες τους. Να καπελώνουν ο ένας τις αίθουσες και τις ταινίες του άλλου και μετά να τα φορτώνουν όλα στους «κακούς» κριτικούς ή σε διάφορους άλλους παράγοντες από το υπερπέραν. Κάθεται και σου λέει ας πούμε ένας, «η ταινία δε δούλεψε γιατί είχε κακή από στόμα σε στόμα φήμη». Πότε μωρέ την απέκτησε την κακή φήμη; Πέμπτη κυκλοφόρησε, Παρασκευή πάτωσε. Με κληρονομικό χάρισμα απέκτησε κακή φήμη;

Και ακόμα και αν έχει κακή (από το εξωτερικό) φήμη, όπως το "άκλαφτο" blockbuster "Tζακ, ο κυνηγός γιγάντων». Πού πας και μου το ανοίγεις σε 57 αίθουσες σε όλη την Ελλάδα, με το ανάλογο κόστος; Βγαλ' την τώρα «καθαρή» με μια 300άρα εισιτήρια ανά αίθουσα για τέσσερις μέρες και τουμπεκί ψιλοκομμένο. Την εποχή του ίντερνετ και της ενημέρωσης που τρέχει, κάτσε να προσκυνάς τον 70χρονο αιθουσάρχη που έχει τόση σχέση με την κινηματογραφική βιομηχανία του σήμερα, όση και ο «καναλάρχης για μια μέρα» του Mega με την πραγματικότητα. Τον διαφημιστή και τα αστεράκια βαθμολόγησης του κριτικού που γλείφεις . Ναι, τον κάθε Θεοδωρόπουλο περίμενε ο άλλος, ειδικά το δυναμικό νεανικό κοινό που έχει πρόσβαση στο Ίντερνετ για να του πει αν μια ταινία τον αφορά ή όχι. Την ώρα που με ένα κλικ έχει στη διάθεση του όλα τα έντυπα και το promotion του πλανήτη.

Εκτός κι αν έχουμε αποδεχτεί, σε μια γερασμένη σε μέσο όρο ηλικίας χώρα, ότι πλέον όλοι μας, κριτικοί, διανομείς και παραγωγοί, κοιτάμε να βγάλουμε τα φράγκα μας, ποντάροντας στους 60 και πάνω (χωρίς καμία διάθεση προσβολής απέναντι σε μια παραγωγικότατη σε πολλούς τομείς, αλλά όχι στη φρεσκαδούρα ηλικία). Αναπάραγοντας, τρόπους προώθησης, διανομής αλλά και γραφής (αυτό για μας τους κριτικούς) που έχουν κολλήσει στο Μάη του 68 και τα Cahier du Cinema. Ναι, ωραίες οι Καρυάτιδες, αλλά σόρι κούκλα μου, δεν θα πάω να αγοράσω δύο αντίγραφα τους από γλύπτη του Αγρινίου για να στολίσω το σαλόνι μου. Προτιμώ να τις δω στο μουσείο.

Όλα αυτά σε μια εβδομάδα 7 νέων ταινιών και δύο φεστιβάλ. Που? Στο Μανχάταν; Όχι, στην Αθήνα της κρίσης. Πιο αναλυτικά, για το τετραήμερο 4 – 7 Απριλίου, η πρώτη πεντάδα των ταινιών στο ελληνικό box office, διαμορφώθηκε ως εξής:

1.ΤΖΑΚ, ΚΥΝΗΓΟΣ ΓΙΓΑΝΤΩΝ: 18.345 εισιτήρια

2. Η ΓΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΙΚΗΣΗΣ: 7.054 εισιτήρια

3. Ο ΟΛΥΜΠΟΣ ΕΠΕΣΕ: 6.574 εισιτήρια (57.754 σύνολο)

4.STOKER: 5.001 εισιτήρια (17.650 σύνολο)

5. ΔΕΝ ΚΡΑΤΙΕΜΑΙ: 4.966 εισιτήρια (45.410 σύνολο)

Στις Η.Π.Α. την παράσταση έκλεψαν δύο παλιοί αγαπημένοι. To remake της cult προ 30ετίας ταινίας τρόμου «Evil Dead" του Σαμ Ράιμι (με κουλό ελληνικό τίτλο) στην πρώτη θέση αλλά και η επανέκδοση του Jurassic Park σε 3D. Kατά τα άλλα, και εκεί υπάρχει μια γενική παγωμάρα, με τεράστια εισπρακτική έκπληξη σε περιορισμένο κύκλωμα αιθουσών του «Στο τέλος του δρόμου» με τον Ράιαν Γκόσλινγκ που «ανοίγει» στην Ελλάδα την Πέμπτη. Σε μόλις 30 αμερικάνικες αίθουσες, (σε μια χώρα που οι ταινίες που μπαίνουν στο box office συνήθως «ανοίγουν» σε 2 και 3 χιλιάδες αίθουσες), έχει κατορθώσει να είναι 13ο στη γενική εισπρακτική κατάταξη, με την αμερικάνικη εταιρεία που το διαχειρίζεται , αποφασισμένη να επεκτείνει την κυκλοφορία του, μετά την πρωτοφανή του επιτυχία. Πιο αναλυτικά, η πρώτη πεντάδα στο αμερικάνικο box office για το τριήμερο 5 – 7 Απριλίου διαμορφώθηκε ως εξής:

1.ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ: 25,8 εκ. δολάρια

2.G.I.JOE, ΑΝΤΙΠΟΙΝΑ: 20,9 εκ. δολάρια (86,4 σύνολο)

3.ΟΙ CROODS: 20,7 εκ. δολάρια (125 σύνολο)

4.JURASSIC PARK 3D: 18,6 εκ. δολάρια

5.O ΟΛΥΜΠΟΣ ΕΠΕΣΕ: 10,2 εκ. δολάρια (71,2 σύνολο)

* ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana. Κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ