Σε ότι αφορά την ασφάλεια οι μοτοσικλέτες είναι αρκετά πίσω σε σχέση με τα αυτοκίνητα από πλευράς προδιαγραφών. Έτσι για παράδειγμα το ABS θα είναι υποχρεωτικό ως στάνταρ εξοπλισμός στα δίτροχα από το 2016, ενώ πρακτικά δεν χρησιμοποιούνται αερόσακοι για την προστασία των αναβατών.
Ο λόγος για το τελευταίο πρέπει να αναζητηθεί στο ότι η χρήση αερόσακων παρουσιάζει εδώ μια ιδιαίτερη παράμετρο δυσκολίας, που δεν είναι άλλη από το που θα βρεθεί ο οδηγός σε περίπτωση ατυχήματος. Δηλαδή αν θα παραμείνει στη σέλα η αν θα απομακρυνθεί από αυτήν.
Έτσι το μόνο σύστημα που υπάρχει αυτή τη στιγμή, στη Honda Gold Wing, είναι ενσωματωμένο στο φαίρινγκ της και προστατεύει ικανοποιητικά μόνο σε περιπτώσεις μετωπικής σύγκρουσης. Παράλληλα τα συστήματα με αερόσακους γύρω από τον οδηγό καθυστερούσαν να ενεργοποιηθούν, καθώς φούσκωναν όταν ο τελευταίος είχε ήδη φύγει από τη σέλα και είχε απελευθερωθεί ο σχετικός ιμάντας που προκαλούσε την ενεργοποίηση. Αρκετές φορές αυτό συνέβαινε μετά την οδυνηρή επαφή του οδηγού με το δρόμο...
Στο σημείο αυτό έγκειται η διαφορά του συστήματος αερόσακων D-Air Street της ιταλικής Dainese, καθώς οι δύο αερόσακοι συνολικής χωρητικότητας 12 λίτρων που είναι ενσωματωμένοι στο δερμάτινο μπουφάν ή γιλέκο που φοράει ο οδηγός και ενεργοποιούνται έγκαιρα και όταν φουσκώσουν προστατεύουν την πλάτη, το θώρακα και το λαιμό του. Προκειμένου να γίνουν όλα αυτά εφικτά το σύστημα περιλαμβάνει επιπλέον αισθητήρες στο πιρούνι και στο πλαίσιο της μοτοσικλέτας, με τη βοήθεια των οποίων αναγνωρίζονται καταστάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε πτώση. Στις περιπτώσεις αυτές οι αερόσακοι -η κεντρική μονάδα ελέγχου τους είναι μόνιμα συνδεδεμένη με τους αισθητήρες που προαναφέραμε- ενεργοποιούνται μέσα σε 45 χιλιοστά του δευτερολέπτου, δηλαδή πολύ πριν έρθει ο οδηγός σε επαφή με την άσφαλτο ή το έδαφος. Το σύστημα της Dainese έχει ήδη ελεγχθεί σε δοκιμές των ADAC και TUV, καθώς και στους αγώνες (D-Air Racing) με μεγάλη επιτυχία.
Το θέμα για τη διάδοσή τους είναι φυσικά το κόστος, μιας και το γιλέκο με τους αερόσακους κοστίζει πάνω κάτω 750 ευρώ, το μπουφάν 1.500 και η μονάδα ελέγχου με τους αισθητήρες πάνω στη μοτοσικλέτα περίπου 500 ευρώ. Σε περίπτωση ενεργοποίησης του συστήματος πάντως τα ρούχα μπορούν να πάνε εκ νέου στο εργοστάσιο και να τοποθετηθεί ένα καινούργιο.
To βέβαιο είναι από τη στιγμή που το Dainese D-Air Street αποδεικνύεται αποτελεσματικό και ζωές θα σώσει και τραυματισμούς θα μειώσει.