Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος από αίθουσα μπαίνει σε αίθουσα βγαίνει και ξεματιάζεται. Κυριολεκτικά.
Άλλη μια «πληθωρική» εβδομάδα 7νέων ταινιών μυθοπλασίας, από τους διανομείς που δε φαίνεται να συγκινήθηκαν ιδιαίτερα από την καταστροφή της προηγούμενης και τη μετριότατη πορεία του 'Ακάλυπτου» που παρά το «τεράστιο» σπρώξιμο του, έφερε στα ταμεία μόλις 32.166 εισιτήρια.
Τρεις είναι οι ταινίες που εκ των πραγμάτων θα συγκεντρώσουν το εμπορικό ενδιαφέρον, και δε χρειάζεται να είσαι μέντιουμ για να προβλέψεις πως τη μεγάλη διαφορά θα κάνει ο νέος Αλμοντοβάρ με το «ΔΕΝ ΚΡΑΤΙΕΜΑ Ι / LOS AMANTES PASSAJEROS» (Bαθμολογία 7 / 10). Για την ταινία μπορείς να διαβάσεις περισσότερα εδώ http://goo.gl/reKQq .
Μετά από ένα σερί τεράστιων εισπρακτικών αποτυχιών, ο Τζέραλντ Μπάτλερ θα παίξει το τελευταίο του χαρτί στο θρίλερ δράσης «Ο ΟΛΥΜΠΟΣ ΕΠΕΣΕ / OLYMPUS HAS FALLEN» για το οποίο δεν έγινε δημοσιογραφική προβολή. Πρώην μέλος της προεδρικής φρουράς, θα βρεθεί εγκλωβισμένος στο Λευκό Οίκο κατά τη διάρκεια επίθεσης τρομοκρατών και θα χρησιμοποιήσει τα ταλέντα του για να σώσει τον πρόεδρο των Η.Π.Α. Σε μια περιπέτεια που σκηνοθετεί ο άνισος τα τελευταία χρόνια Αντουάν Φουκουά του «Μέρα Εκπαίδευσης» συγκεντρώνοντας κάτω του μετρίου στο μέσο τους όρο, κριτικές από τα αμερικάνικα έντυπα.
Άνισος ο Φουκουά, 73χρονος πλέον ο πάλαι ποτέ αγαπημένα «χιτσκοκικός» Μπράιαν Ντε Πάλμα που τα τελευταία χρόνια το παλεύει αλλά δεν του βγαίνει. Γι αυτό και επιστρέφει σε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα με το «PASSION». Ή μήπως ξέχασε να το κάνει; Αναρωτιέμαι χωρίς να έχω δει την ταινία, γιατί διαβάζοντας συναδέλφους που εμπιστεύομαι τραβάω τα μαλλιά μου ως προ το ενδεχόμενο μιας παταγώδους, στα όρια της αθέλητης κωμωδίας με τη μορφή ερωτικού θρίλερ όπως γράφουν κάποιοι. Ή την επιστροφή στη φόρμα για το σκηνοθέτη όπως λένε κάποιοι άλλοι. Σε μια γαλλογερμανική παραγωγή (που δείχνει με ευγενικό τρόπο ότι οι Αμερικάνοι δεν του εμπιστεύονται πλέον τα λεφτά τους) βασισμένη στην «Αντίζηλο» του Αλέν Κορνό. Θα προτιμήσω να εμπιστευτώ τους δεύτερους, αφ' ενός γιατί αγαπώ το σινεμά του Ντε Πάλμα, και αφ' ετέρου επειδή θεωρώ την όποια υπερβολή του έργου του (αυτό που κάποιοι μπορούν να αντιληφθούν ως «αθέλητη κωμωδία»), αναπόσπαστο στοιχείο της υπογραφής του. Μαζί με όλα τα υπόλοιπα που λατρεύω στην κάμερα του, τις οπερατικές, μεγάλες σκηνές με travelling και μουσική υπόκρουση του Πίνο Ντονάτζιο, τα split screen της οθόνης, τις ψυχοερωτικές του εμμονές και το απαράμιλλο στιλ του φακού του. Σε ένα τύπου giallo θρίλερ εταιρικής ίντριγκας, λεσβιακής έλξης, ανατροπών και μυστηρίου και φόνων ανάμεσα στις Νούμι Ραπάς και Ρέιτσελ Μακ Άνταμς που προσωπικά δε σκοπεύω να χάσω με τίποτα. Προτιμώντας από όλες τις κριτικές αυτήν του «Sight on Sound» που το αποκαλεί «pulp τελειότητα».
Από την pulp κινηματογραφική μυθολογία αντλεί την έμπνευση της και η διαφορετική και άκρως απολαυστική ελληνική, νουάρ ταινία «MΠΙΓΚ ΧΙΤ (Βαθμολογία 6 / 10)» του Κάρολου Ζωναρά που κερδίζει τις εντυπώσεις με την ευρηματικότητα, το στιλ της και τη γνήσια αγάπη του δημιουργού της για το φιλμ νουάρ. Ένας φόρος τιμής, σαν μεταμοντέρνο ριμέικ - αναφορά στο θρυλικό «Big Heat" του Φριτς Λανγκ, μεταφερμένο στη σύγχρονη Αθήνα με τον υπαστυνόμο Αριστείδη Κορμά, να μπλέκεται σε μια σκοτεινή ιστορία εγκλήματος και εξαπάτησης, εξερευνώντας τα αίτια της αυτοκτονίας ενός συναδέλφου του. Χωρίς εξυπνακισμούς ανάλογων εγχειρημάτων, ο Ζωναράς δεν εκβιάζει το b movie στοιχείο της μυθοπλασίας του μέσα από την οφθαλμοφανή καρικατούρα. Επιλέγει αντ' αυτού να ακολουθήσει πιστά τους κανόνες των ταινιών του είδους, σε μια αγαπησιάρικη, ατμοσφαιρική, απολαυστική και κομψά ειρωνική, έκθεση των υπερβολών τους. Τιθασεύοντας με αυτοέλεγχο την λογική επιθυμία ενός δημιουργού για παρεμβάσεις σε ένα τέτοιο μεγάλο κεφάλαιο κινηματογραφικής μυθολογίας. Με συγκεκριμένα, άκρως κινηματογραφικά ευρήματα όπως το ντουμπλάρισμα όλων του των ηθοποιών που δημιουργεί μια απόκοσμη αίσθηση vintage αυθεντικότητας και ταυτόχρονα σχιζοφρενικού αισθητικού αποπροσανολισμού. Ανάμεσα στο μοντέρνο και τον απόηχο του σινεμά μιας άλλης εποχής. Αποκλειστικά στο Gazarte μέχρι την Κυριακή και στο Τριανόν όλη την εβδομάδα.
Διδακτικά και αδιάφορα τα «ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΖΩΗΣ / DETTACHMENT» (Βαθμολογία 3 / 10) του Τόνι Κέι, που δε θυμίζουν σε τίποτα το σκηνοθέτη του «Μαθήματα Αμερικάνικης Ιστορίας», με τον Άντριαν Μπρόντι στο ρόλο ενός αναπληρωτή καθηγητή σε σχολείο να προσπαθεί να «ζωντανέψει» τους μαθητές του και να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα τους προσωπικούς του δαίμονες. Ναι, τόσο πρωτότυπο όσο ακούγεται.
Εναλλακτική ροκ σινεφίλ ταινία δρόμου από τη Γαλλία το «Ο ΡΟΜΠΕΡΤ ΜΙΤΣΑΜ ΕΙΝΑ ΝΕΚΡΟΣ / ROBERT MITCHUM IS DEAD» με ήρωες έναν σεναριογράφο κι έναν ηθοποιό κατηγορίας γάμα που ταξιδεύουν μέχρι τον Αρκτικό Κύκλο για να εντοπίσουν έναν θρυλικό σκηνοθέτη του Χόλιγουντ. Αποκλειστικά στον Μικρόκοσμο.
Ντοκιμενταρίστικη διάθεση, κοινωνικός ρεαλισμός, ρατσιστική βία αλλά και εξοντωτικοί για τις αντοχές μου ρυθμοί και μινιμαλιστική προσέγγιση στον Ούγγρικο «ΆΝΕΜΟ ΨΥΧΗΣ / CSAK E SZEL» (Βαθμολογία 5 / 10) που κέρδισε την Ασημένια Αρκούδα στο περσινό φεστιβάλ Βερολίνου και βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Με μια τριμελή οικογένεια Ρομά, να βρίσκεται σε επιφυλακή και σε καθεστώς τρόμου μετά τις ανεξήγητες επιθέσεις που έχουν οδηγήσει στη δολοφονία γειτόνων τους. Και την κάμερα να παρακολουθεί την ρουτίνα της καθημερινότητας τους με τον φόβο να υποβόσκει στη διάρκεια μιας μέρας από τη ζωή τους, σαν ένα ρολόι σε αντίστροφη μέτρηση μέσα σε μια ατμόσφαιρα αδιόρατης απειλής. Aποκλειστικά στον κινηματογράφο «Άστυ».
***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana. Κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης