Η 2η γενιά του Ford Kuga, του μεσαίου SUV της Ford, έχει μεγαλώσει συνολικά, έχει εμφάνιση σύγχρονου τζιπ, ενώ σε καμία περίπτωση δεν κρύβει τη συγγένειά του με το Focus. Το τελευταίο δεν αφορά μόνο τον εσωτερικό του σχεδιασμό αλλά και τα μηχανικά του μέρη, γεγονός ιδιαίτερα θετικό μιας και το Ford Focus διακρίνεται για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά.
Το ίδιο κάνει και το Kuga, που είναι εξοπλισμένο και με διάφορα συστήματα που συμβάλλουν προς αυτήν την κατεύθυνση, όπως το Torque Vectoring Control που εξελίχθηκε για το Focus RS και με το ελαφρύ φρενάρισμα των τροχών που είναι κάθε φορά στο εσωτερικό της στροφής βελτιώνει την οδική συμπεριφορά.
Παράλληλα υπάρχει και το Curve Control, που στην περίπτωση εισόδου σε στροφή με ταχύτητα μεγαλύτερη από την κανονική περιορίζει με έντονο φρενάρισμα την υποστροφή, ενώ μειώνει και τη ροπή του κινητήρα αν ο οδηγός εξακολουθεί να πατά τα πεντάλ του γκαζιού περισσότερο απ' ότι πρέπει. Φυσικά διαθέσιμα είναι και τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας της μάρκας, όπως αυτό της διατήρησης λωρίδας, το Active City Stop που περιορίζει τον κίνδυνο συγκρούσεων μέσα στην πόλη κ.λπ.
Το Kuga συνδυάζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά και με ένα οικογενειακό προφίλ, μιας και διαθέτει άνετους χώρους για τους επιβάτες, μεγάλο πορτμπαγκάζ (από 456 έως 1.653 λίτρα) και πλήρη εξοπλισμό ακόμα και στη βασική του έκδοση Trend. Η οποία σε συνδυασμό με τον κινητήρα βενζίνης EcoBoost των 1.600 κυβικών και των 150 ίππων -ευλαβική εφαρμογή του downsizing, μιας και το προηγούμενο Kuga είχε αρχικά κινητήρα turbo 2.500 κυβικών και στη συνέχεια δίλιτρο- και κίνηση στους εμπρός τροχούς κοστίζει από 24.324 ευρώ με απόσυρση. Προσθιοκίνητη είναι και η εισαγωγική έκδοση πετρελαίου, με τον TDCi των 2.000 κυβικών και των 140 ίππων, η οποία με απόσυρση ξεκινά από τις 27.569 ευρώ.
Η πιο προσιτή οικονομικά τετρακίνητη έκδοση είναι αυτή με τον EcoBoost 1.6 των 182 ίππων -το Kuga είναι το μόνο τετρακίνητο SUV στα 1.600 κυβικά - που κοστίζει 28.776 ευρώ, πάντα με απόσυρση.
AWD (all wheel drive) μπορούν να είναι και τα Kuga diesel, τόσο με τη βασική εκδοχή του 2.0 TDCi με τους 140 ίππους (από 29.419 ευρώ) όσο και με την πιο δυνατή των 163, που κοστίζει επιπλέον 1.000 και κάτι ευρώ, δηλαδή συνολικά 30.483.
Πέρα από την ομολογουμένως καλά εξοπλισμένη έκδοση Trend, η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 9 αερόσακους, ESP, εκκίνηση με μπουτόν, ζάντες αλουμινίου, κλιματισμό, cruise control και ηχοσύστημα με SYNC, υπάρχει και η Titanium με διζωνικό κλιματισμό, αυτόματες λειτουργίες για φώτα, καθαριστήρες, εσωτερικό καθρέφτη κ.λπ.
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο εξοπλισμού του Kuga είναι η ηλεκτρική 5η πόρτα του, που χρεώνεται 500 ευρώ επιπλέον, ενώ με 850 ευρώ ανοίγει και αυτόματα με συγκεκριμένη κίνηση του ποδιού. Το τελευταίο είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο στην κατηγορία και αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό όταν έχεις τα χέρια σου φορτωμένα.