Αυτοκίνητα πόλης: Το μέλλον είναι κοινόχρηστο και ηλεκτρικό - iefimerida.gr

Αυτοκίνητα πόλης: Το μέλλον είναι κοινόχρηστο και ηλεκτρικό

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στο όχι και τόσο απώτερο μέλλον τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στα αστικά κέντρα δεν θα είναι ιδιοκτησία του οδηγού τους ή κάποιου άλλου προσώπου αλλά θα μετέχουν σε προγράμματα car sharing.

Θα μπορεί δηλαδή κανείς να τα χρησιμοποιεί μόνο όταν τα χρειάζεται νοικιάζοντάς τα π.χ. από εξειδικευμένες εταιρείες, οπότε η μετακίνησή του θα είναι πιο οικονομική μιας και δεν θα επιβαρύνεται από πάγια έξοδα, ενώ δεν θα ασχολείται και με το δύσκολο έργο της ανεύρεσης θέσης στάθμευσης για το βράδυ.

Παράλληλα τα αυτοκίνητα αυτά θα είναι όσο το δυνατόν πιο μαζεμένα και ταυτόχρονα ευρύχωρα και ευέλικτα, θα είναι συνδεδεμένα μέσω internet με τον έξω κόσμο και βέβαια θα είναι καθαρά καθότι θα είναι μόνο ηλεκτρικά.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της εξέλιξης και λογικής το Edag Light Car, που θα είναι διαθέσιμο μόνο για εταιρείες ή ενώσεις car sharing. Θα έχει θέσεις για έξι και τρεις πόρτες -από την 3η πόρτα θα εξασφαλίζεται η πρόσβαση στις πίσω θέσεις- ενώ θα κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 41 ίππων. Αν σας φαίνονται λίγοι σημειώστε πως πιάνει τα 60 χλμ./ ώρα σε 7 δευτερόλεπτα, η τελική του είναι 100, ενώ 100 χιλιόμετρα είναι και η αυτονομία του. Χαρακτηριστικό του Light Car και το εσωτερικό του, που είναι τόσο ανθεκτικό που μπορεί να καθαριστεί ακόμα και με πλυστικό υψηλής πίεσης.

Ανάλογη είναι η λογική και του Link&Go της γαλλικής εταιρείας Akka. Μόνο που εδώ δεν υπάρχει οδηγός, καθώς ο έλεγχός του γίνεται από κάμερες και αισθητήρες που τροφοδοτούν με στοιχεία ένα υπολογιστή που αναλαμβάνει να κατευθύνει με ασφάλεια του Link&Go.

Φυσικά για να είναι αυτό εφικτό θα πρέπει να περάσουν με τα σημερινά δεδομένα κάποια χρόνια, ενώ αντίθετα το μήκους 3,75 μέτρων Rinspeed Micromax δείχνει έτοιμο να μετακινήσει ηλεκτρικά μέχρι και τέσσερις επιβάτες, για τους οποίους διαθέτει καθίσματα σε στυλ σκαμπό προκειμένου να εξοικονομείται χώρος. Ανάλογα με τον εξοπλισμό του θα διαθέτει ψυγείο ή καφετιέρα ή και τα δύο, ενώ ο στόχος είναι όλα τα Micromax να είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους προκειμένου κάθε φορά να προκύπτει η πιο συμφέρουσα διαδρομή για τον επιβάτη.

Από τον κανόνα της λογικής του car sharing δείχνει κατ' αρχήν να ξεφεύγει το Toyota i-Road, που θα είναι ήδη διαθέσιμο από το 2014 και θα μπορεί να μεταφέρει δύο άτομα που θα κάθονται ο ένας πίσω από τον άλλο. Το i-Road έχει μήκος μόλις 2,35 μέτρα, σε μια κανονική θέση στάθμευσης θα χωρούν τέσσερα, διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες με συνολική ισχύ 5,5 ίππων που κινούν τους εμπρός δύο τροχούς του, ενώ η αυτονομία του θα είναι 50 χιλιόμετρα.

Αυτοκίνητα πόλης: Το μέλλον είναι κοινόχρηστο και ηλεκτρικό | iefimerida.gr 0
Αυτοκίνητα πόλης: Το μέλλον είναι κοινόχρηστο και ηλεκτρικό | iefimerida.gr 1
Αυτοκίνητα πόλης: Το μέλλον είναι κοινόχρηστο και ηλεκτρικό | iefimerida.gr 2
Αυτοκίνητα πόλης: Το μέλλον είναι κοινόχρηστο και ηλεκτρικό | iefimerida.gr 3
Αυτοκίνητα πόλης: Το μέλλον είναι κοινόχρηστο και ηλεκτρικό | iefimerida.gr 4
Αυτοκίνητα πόλης: Το μέλλον είναι κοινόχρηστο και ηλεκτρικό | iefimerida.gr 5
Αυτοκίνητα πόλης: Το μέλλον είναι κοινόχρηστο και ηλεκτρικό | iefimerida.gr 6
Αυτοκίνητα πόλης: Το μέλλον είναι κοινόχρηστο και ηλεκτρικό | iefimerida.gr 7
Αυτοκίνητα πόλης: Το μέλλον είναι κοινόχρηστο και ηλεκτρικό | iefimerida.gr 8
Αυτοκίνητα πόλης: Το μέλλον είναι κοινόχρηστο και ηλεκτρικό | iefimerida.gr 9
Αυτοκίνητα πόλης: Το μέλλον είναι κοινόχρηστο και ηλεκτρικό | iefimerida.gr 10
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ