Τα Derelicts δείχνουν ότι τα έχουν φάει τα ψωμιά τους πριν από πολλά χρόνια, μιας και είναι αυτοκίνητα που βρίσκονται αφενός σε άθλια κατάσταση οπτικά και αφετέρου χρονολογούνται από τα τέλη της δεκαετίας του '30 μέχρι τις αρχές αυτής του ΄50.
Τα πιο δημοφιλή ανάμεσά τους είναι φυσικά μοντέλα από τις πιο διάσημες μάρκες εκείνης της εποχής στις ΗΠΑ, όπως Cord, DeSoto ή Hypmobile, ενώ η κατάσταση και οι εντυπώσεις αλλάζουν ριζικά μόλις ανοίξει κανείς τις πόρτες τους. Ή το καπό τους.
Κι αυτό γιατί εκεί που είσαι βέβαιος ότι θα συναντήσεις κατεστραμμένα εσωτερικά και διαλυμένους ή ανύπαρκτους κινητήρες έρχεσαι αντιμέτωπος με πανάκριβες επενδύσεις, high tech ηχοσυστήματα και θηριώδεις V8 πολλών κυβικών και ακόμα περισσότερων ίππων. Οι οποίοι συνδυάζονται είτε με αυτόματα είτε με χειροκίνητα κιβώτια, ανάλογα με το τι θα προτιμήσει ο πελάτης, ο οποίος έχει ελευθερία επιλογών και σε ότι αφορά την ανάρτηση ή τα φρένα, όπου τα ταλαιπωρημένα και κατασκουριασμένα ταμπούρα δίνουν τη θέση τους σε δίσκους μεγέθους ταψιού και εξαπίστονες δαγκάνες.
Αν έχεις χρήματα για να πληρώνεις μπορείς να μετατρέψεις το πάλαι ποτέ ερείπιο σε ότι έχεις φανταστεί, διατηρώντας πάντα το εξωτερικό περίβλημα με τις "αισθητικές" σκουριές, μιας και αυτή είναι η λογική και η φιλοσοφία των Derelicts που επιπρόσθετα λειτουργεί και σα μέσο προστασίας από τους επιτήδειους. Φυσικά από τις μετατροπές δεν εξαιρείται ούτε το πλαίσιο, που επισκευάζεται, ενισχύεται και μονώνεται ηχητικά, διαδικασία που ακόμα και τη δεκαετία του '50 ήταν πρακτικά άγνωστη.
Το πιο δύσκολο για να φτιάξεις ένα Derelict είναι να βρεις το εγκαταλελειμμένο ως επί το πλείστον σαράβαλο, ενώ στη συνέχεια τα πάντα αναλαμβάνουν εξειδικευμένες εταιρείες, με το κόστος να κυμαίνεται από 95.000 έως 200.000 ευρώ και το χρόνο της μετατροπής γύρω στους 8 μήνες.