Το Skoda Rapid ανήκει σε μια κατηγορία αυτοκινήτων, αυτή των μικρών σεντάν, που κάνει ένα δυναμικό come back, τόσο στο πορτοφόλιο πολλών κατασκευαστών όσο και στις προτιμήσεις των αγοραστών.
Ο λόγος, μεταξύ άλλων, ότι σήμερα το ζητούμενο από ένα καινούργιο μοντέλο είναι να καλύπτει όσο το δυνατόν πιο πολλές απαιτήσεις και ανάγκες, την ίδια στιγμή που θα πρέπει να είναι προσιτό σε ότι αφορά την τιμή αγοράς του και οικονομικό από πλευράς κατανάλωσης.
Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν το Rapid ως σεντάν θα πρέπει να είναι ταυτόχρονα οικογενειακό και σύγχρονο και ως 1.6 TDI, με τον diesel των 1.600 κυβικών, δυνατό και οικονομικό.
Η πρώτη παράμετρος, η οικογενειακή καλύπτεται και με το παραπάνω ανοίγοντας την 5η πόρτα -στοιχείο αναγνώρισης όλων των Skoda των τριών όγκων, ενώ αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτική- και ρίχνοντας μια ματιά στο πραγματικά τεράστιο πορτμπαγκάζ των 550 λίτρων. Τιμή που ξεπερνά κατά πολύ τις προσδοκίες που μπορεί να έχει κανείς από ένα μοντέλο αυτού του μεγέθους. Παράλληλα και οι χώροι που αντιστοιχούν στους επιβάτες είναι άνετοι, ειδικά αν αυτοί είναι μόνο τέσσερις. Την εικόνα ολοκληρώνει ο διάκοσμος που έχει ακριβώς τα χαρακτηριστικά που περιμένει κανείς: λειτουργικός, με ικανοποιητική ποιότητα, χωρίς σχεδιαστικές φανφάρες και σύγχρονος.
Σύγχρονος είναι και ο κινητήρας, μιας και πρόκειται για τον πιο πρόσφατο diesel των 1.600 κυβικών του ομίλου Volkswagen με τους 105 ίππους, που εδώ, στο σχετικά ελαφρύ Rapid (1.254 κιλά) αποκαλύπτει και τη δυναμική του πλευρά. Την οποία και την καταλαβαίνεις στο δρόμο με την άμεση απόκρισή του και σου την επιβεβαιώνουν οι επιδόσεις που ανακοινώνει επίσημα η Skoda (0-100 σε 10,6 δεύτερα, τελική 190).
H Skoda ανακοινώνει και επίσημη μέση κατανάλωση 4,4 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα, που μπορεί να μην επιτυγχάνεται εύκολα, ειδικά αν κινείστε πιο πολύ μέσα στην πόλη, αλλά μια τιμή γύρω στα 5,2 λίτρα έρχεται χωρίς να προσπαθήσετε ιδιαίτερα, με τη βοήθεια και του στάνταρ συστήματος start stop. Και βέβαια πέφτει πιο χαμηλά στην εθνική -εδώ μια 6η στο κιβώτιο θα είχε νόημα, κυρίως για να ταξιδεύεις ακόμα πιο ήσυχα- όπου κινείσαι σβέλτα εκμεταλλευόμενος και την καλή οδική συμπεριφορά. Τα Skoda άλλωστε παραδοσιακά διακρίνονταν στο συγκεκριμένο τομέα και το Rapid σαφώς και δεν είναι η εξαίρεση. Μάλιστα θα ανταποκριθεί απόλυτα ικανοποιητικά και τις φορές που θα ξεχάσεις τον οικογενειακό του προσανατολισμό και θα ζητήσεις περισσότερα. Εδώ θα παίξει θετικό ρόλο και ο diesel που όπως είπαμε δεν δείχνει να πιέζεται καθόλου -λογικά, μιας και χρησιμοποιείται με επιτυχία και σε αμαξώματα σημαντικά μεγαλύτερα και σαφώς πιο βαριά από αυτό του Rapid. Παράλληλα οι σχετικές κλίσεις στις στροφές δεν επηρεάζουν, καθώς δεν υπάρχει συνέχεια και συνέπεια, ενώ το στάνταρ ESP λειτουργεί ως επιπλέον δικλείδα ασφαλείας.
Το πολύ ενδιαφέρον προφίλ του Skoda Rapid 1.6 TDI ολοκληρώνεται από την τιμή του, καθώς με 14.990 ευρώ με απόσυρση τοποθετείται στο επίκεντρο της αγοράς όπως αυτή έχει διαμορφωθεί στις μέρες μας. Ειδικά από τη στιγμή που ο εξοπλισμός της βασικής του έκδοσης Active διαθέτει όλα όσα θεωρούνται απαραίτητα. Από το ESP που προαναφέραμε και τον κλιματισμό, μέχρι το ηχοσύστημα, τις ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα μπροστά, κλειδαριές , κ.λπ.) και τους 6 αερόσακους.