Παύλος Ευμορφίδης, ο επιχειρηματίας που ξεκίνησε ως πωλητής στο Μοναστηράκι και έγινε παντοδύναμος ιδιοκτήτης της Coco-Mat [εικόνες] - iefimerida.gr

Παύλος Ευμορφίδης, ο επιχειρηματίας που ξεκίνησε ως πωλητής στο Μοναστηράκι και έγινε παντοδύναμος ιδιοκτήτης της Coco-Mat [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

«Η κρίση είναι καλοδεχούμενη, γιατί αλλάζει συνήθειες», είχε κάποτε πει ο ιδρυτής και Πρόεδρος της Coco-Mat, Παύλος Ευμορφίδης. Ισχύει σίγουρα για τη δική του περίπτωση.

Κυκλοφορεί µόνο µε ποδήλατο. Έχει δίπλωµα οδήγησης αλλά το έχει χάσει τρεις φορές οπότε δεν µπήκε στον κόπο να το ξαναβγάλει. Έτσι κι αλλιώς στο Άµστερνταµ δεν το χρειάζεται. Ο Παύλος Ευµορφίδης πέρα από ιδρυτής ενός από τα µεγαλύτερα ελληνικά success stories, της Cocomat, είναι ένας σύγχρονος Σπαρτιάτης.

Ταπεινή καταγωγή

Ο πατέρας του ήταν γιος Πόντιου που εγκαταστάθηκε στη Σπάρτη. Οι δυσκολίες τον ανάγκασαν να φύγει στη Γερμανία όπου και έμεινε για 23 χρόνια. Μέχρι τα 18 του τον έβλεπε μόνο τα καλοκαίρια. Τον χαρακτηρίζει μικρό καλλιτέχνη της ζωής γιατί, όπως λέει, δεν έχει γνωρίσει πιο ευτυχισμένο άνθρωπο στον κόσμο από τον πατέρα του. Του έμαθε τη μεγαλύτερη αλήθεια, να δίνει, να προσφέρει.

Ο Παύλος Ευμορφίδης γεννήθηκε στη Σπάρτη το 1958. Στα 15 φεύγει από τη Σπάρτη με τη μητέρα του, γιατί όπως λέει το μέρος δεν τον χώραγε. Τελείωσε το γυμνάσιο και μπήκε στη Γυμναστική Ακαδημία. Έκανε διάφορες δουλειές και με τα λίγα χρήματα που μάζεψε έφυγε στη Γερμανία. Πήγε σε διάφορες χώρες της Ευρώπης όπου έμαθε να μιλά συνολικά επτά ξένες γλώσσες: Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Ολλανδικά, Ιταλικά, Ισπανικά και Πορτογαλικά. Δεν τις έμαθε σε φροντιστήρια. Τις έμαθε ζώντας στο εξωτερικό και μιλώντας με τους ανθρώπους. Τελικά γύρισε στην Ελλάδα με τη σημερινή Ολλανδέζα γυναίκα του και εργάσθηκε ως καθηγητής στη Σιβιτανίδειο.

Πωλητής στο Μοναστηράκι

Τα χρήματα που έβγαζε δεν του έφθαναν για να καλύπτει τις ανάγκες του και έτσι παράλληλα εργαζόταν και στο Μοναστηράκι σε καταστήματα τουριστικών ειδών. Η ιδέα για την Coco-mat γεννήθηκε ακριβώς εκεί, στο Μοναστηράκι το 1989. Ένας Ολλανδός περαστικός αναζητούσε μια στρωματοποιία, ο Παύλος τού σύστησε αυτή της γειτονιάς του, αλλά τελικά δεν αγόρασε τίποτα. Ο Μιχάλης Βαμβακίδης ωστόσο, ο στρωματοποιός της ιστορίας, ζήτησε από το γείτονά του να τον βοηθήσει να εξάγει. Εκείνος φορτώνει αμέσως κάμποσα στρώματα για την Ολλανδία και, παρόλο που δεν καταφέρνει να πουλήσει ούτε ένα, συλλαμβάνει τη «μεγάλη ιδέα» του: Να δημιουργήσει την καλύτερη στρωματοποιία στον κόσμο!

Ρίχνεται με πάθος στην αναζήτηση κάθε είδους πληροφορίας για το φαινόμενο του ύπνου, τα στρώματα, τα μαξιλάρια και χωρίς την παραμικρή ταλάντευση επιλέγει, ως αποκλειστικά συστατικά των προϊόντων που σχεδιάζει, φυσικά υλικά, όπως ο κοκοφοίνικας, το καουτσούκ, το μαλλί, το βαμβάκι, η αλογότριχα, το μετάξι, το πούπουλο χήνας, ως και τα φύκια, που αφθονούν στις ελληνικές θάλασσες. Μοναδική καινοτομία- τα στρώματα της COCO-MAT διαθέτουν φερμουάρ για να μπορεί ο αγοραστής να βλέπει τι ακριβώς αγοράζει και να εκτιμά αυτό που πληρώνει!

Ξεκίνησε από μια αποθήκη στα Πατήσια

Μαζί με το όνομα η COCO-MAT (από τις αρχικές συλλαβές των αγγλικών λέξεων «coconut», που σημαίνει κοκοφοίνικας, και «mattress», που σημαίνει στρώμα) αποκτά, εκείνη την εποχή, και στέγη: σε ένα χώρο 200 τ.μ. στα Πατήσια, που λειτουργούσε ταυτόχρονα ως αποθήκη, εργαστήριο, λογιστήριο, εκθετήριο και κατάστημα πώλησης!

Η εταιρεία αρχίζει να αναπτύσσεται και ιδρύει παραγωγική μονάδα στην Ξάνθη, στην οποία θα κατασκευάζονται όλα τα προϊόντα με την επωνυμία της. Συγχρόνως στην Κίνα γίνεται η επεξεργασία των προϊόντων από μετάξι και πούπουλο χήνας και παράγονται στρώματα που διοχετεύονται στο εξωτερικό, για λογαριασμό μεγάλων πολυκαταστημάτων και δεν φέρουν το σήμα «Coco-mat». Σχεδόν αμέσως αρχίζουν και οι εξαγωγές, ενώ καταστήματα ανοίγουν, το ένα μετά το άλλο, στην Ευρώπη, στην Κίνα και στην Αμερική.

Παίρνει βραβεία

Η εταιρεία, το 31% της συνολικής παραγωγής της οποίας εξάγεται, έχει κερδίσει σημαντικά βραβεία και διακρίσεις: το διεθνές βραβείο Environment and Peace, το πρώτο βραβείο στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό ποιότητας του EFQM το 2003 και για δύο χρόνια το δεύτερο βραβείο στον ίδιο διαγωνισμό (η μοναδική εταιρεία που εκπροσώπησε την Ελλάδα για επτά χρόνια στο EFQM και έχει κερδίσει τα περισσότερα βραβεία), το πρώτο βραβείο από το υπουργείο Ανάπτυξης για τις πρωτοποριακές μεθόδους παραγωγής και τα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα, το βραβείο Henry Ford για οικολογικό ενδιαφέρον, το βραβείο Ποιότητας από το ΥΠΑΝ, το βραβείο Οικολογίας από το ΕΒΕΑ, το βραβείο Ethical Value του Cambridge University.

Η COCO-MAT προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλους, κάθε εθνικότητας, ιδεολογίας και φύλου. Άνθρωποι με αναπηρίες έχουν ίσες ευκαιρίες να επιτύχουν επαγγελματικά, αναλαμβάνοντας καίριες θέσεις. 26 άτομα με ειδικά προσόντα εργάζονται στην COCO-MAT σε διάφορους τομείς.

Ο Παύλος Ευμορφίδης είναι παντρεμένος και έχει τέσσερα παιδιά. Οπως επισημαίνει, η οικογένειά του αποτελεί πηγή έμπνευσης και γαλήνης, ενώ ένα από τα κύρια ενδιαφέροντά του, παραμένει ο αθλητισμός, στον οποίο αναζητεί όποτε έχει τη δυνατότητα, στιγμές χαλάρωσης.

Σήμερα ζει στην Ολλανδία. Ένας από τους λόγους είναι πως το τρίτο από τα τέσσερα παιδιά του, o James Ευμορφίδης ανήκει πλέον στην ποδοσφαιρική ακαδημία του Ajax.

Ο Παύλος Ευμορφίδης δεν καπνίζει, δεν έχει κινητό, δεν έχει αυτοκίνητο (μόνο ποδήλατο)! Είναι πολίτης του κόσμου και άνθρωπος των ιδεών!

Τώρα φτιάχνει ξενοδοχεία

Τώρα ετοιμάζει ένα από τα μεγαλύτερα ξενοδοχειακά εγχειρήματα των τελευταίων ετών. Το αντιμετωπίζει ως μια φυσική εξέλιξη.

Η εταιρεία δουλεύει πυρετωδώς για τη δημιουργία ενός νέου διεθνούς affiliation brand που θα αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία της, των Cοco-Mat Hotels & Resorts Worldwide, σε συνεργασία με τη Hotel Brain, που δραστηριοποιείται στη διαχείριση και ανάπτυξη μονάδων με ειδίκευση στα μικρά και πολυτελή ξενοδοχεία.

Η τελευταία έχει αναλάβει το χτίσιμο του brand, των προδιαγραφών, καθώς και την αξιολόγηση, όπως αναφέρει το Βήμα. Τα καταλύματα, που θα περιλαμβάνουν ξενοδοχεία πόλης, resort και σουίτες, θα λειτουργούν είτε ιδιόκτητα είτε με τη μέθοδο του franchise είτε με συμφωνία διαχείρισης και οι κρατήσεις θα γίνονται μέσω του δικτύου της εταιρείας, των καταστημάτων, αλλά και ανεξάρτητα. Ηδη 14 έχουν μπει στην «ομπρέλα». Στην Ελλάδα δέκα ξενοδοχεία είναι στο brand και, εκτός από το Coco-Mat Hotel Nafsika στην Κηφισιά, που έχει ανοίξει από πέρυσι και «είναι κάθε μέρα γεμάτο», τα υπόλοιπα ξεκίνησαν να λειτουργούν σταδιακά από το 2012 και άλλα από το 2013. Μεταξύ των περιοχών είναι η Αθήνα (με δύο ξενοδοχεία στο Μοναστηράκι και στο Πεδίον του Αρεως), η Βυτίνα, τα Τρίκαλα Κορινθίας, η Βουρβουρού στη Χαλκιδική και η Τζια. Τέσσερα ξενοδοχεία θα λειτουργήσουν και στο εξωτερικό: στο Αμστερνταμ, στη Βαρκελώνη, στην Αμβέρσα και στη Νίκαια.

Τα δύο τελευταία είναι ιδιόκτητα και στο ίδιο κτίριο θα λειτουργεί και κατάστημα. Την ίδια ώρα το ενδιαφέρον από ξενοδοχεία που θέλουν να ενταχθούν είναι έντονο και οι συζητήσεις καθημερινές. Πάνω από 40 ξενοδοχεία βρίσκονται σε τελικό στάδιο διαπραγματεύσεων, ενώ πιθανός στόχος για την εταιρεία είναι άλλα 200 ξενοδοχεία με τα οποία έχει ήδη συνεργασία.

Τον ρωτάω αν η απόφαση για να μπει στα ξενοδοχεία ήταν μέρος μιας στρατηγικής. «Εμείς καταλήξαμε στο ξενοδοχείο γιατί η φιλοξενία είναι στη φιλοσοφία μας» απαντά. «Για μένα το ξενοδοχείο είναι το μέσο. Θέλω να περάσεις καλά». Στα καταστήματα «προσφέρουμε πορτοκάλια, ελιές, κρασί, λάδι, ρίγανη» λέει ο κ. Ευμορφίδης, που ετοιμάζει ένα ενιαίο «hospitality package», με προϊόντα από έλληνες παραγωγούς. Εξάλλου πριν από 12 χρόνια η εταιρεία δημιούργησε έναν χώρο που ονόμασε loft. «Φέρναμε τον κόσμο για να δει τον ύπνο μας». Από τότε καλούν κόσμο στην Ελλάδα για να μείνει σε ξενοδοχεία που έχουν προμηθευτεί προϊόντα Coco-Mat, «όπου έχουμε αγορασμένες νύχτες».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ