Η εμφάνιση του νέου VW Golf GTI -της 7ης γενιάς του αυτοκινήτου που δημιούργησε τη συγκεκριμένη κατηγορία και εκδημοκράτισε εκεί στα μέσα της δεκαετίας του '70 τις επιδόσεις που ήταν μέχρι τότε προνόμιο των ακριβών σπορ μοντέλων- ήταν απλά θέμα χρόνου.
Έτσι λοιπόν θα βρίσκεται στο Σαλόνι της Γενεύης και οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν αμέσως μετά -στη Γερμανία τουλάχιστον όπου και η τιμή εκκίνησής του έχει προσδιοριστεί στις 28.350 ευρώ. Στην Ελλάδα θα έρθει στη συνέχεια, ενώ το κόστος του θα κυμαίνεται πάνω κάτω στα παραπάνω πλαίσια.
Το ιδιαίτερο στοιχείο του καινούργιου Golf GTI είναι ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του θα υπάρχει και βελτιωμένη εκδοχή του απευθείας από το εργοστάσιο. Που θα λέγεται Performance και στην οποία ο τετρακύλινδρος turbo των 2.000 κυβικών θα αποδίδει 230 ίππους, αντί για 220 του "απλού" GTI.
Πάντως είτε με 220 είτε με 230 άλογα το νέο κορυφαίο Golf είναι γρήγορο (0-100 σε 6,5 δευτερόλεπτα και τελική 245 για αυτό των 220 PS), οικονομικό και καθαρό. Μάλιστα σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων (υπάρχει και αυτόματο διπλού συμπλέκτη) θα κυκλοφορεί ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο.
Φυσικά, όπως συνηθίζεται, το GTI ξεχωρίζει και εξωτερικά από τα πιο απλά της γκάμας, χάρη στο κόκκινο διακριτικό στη μάσκα του, τους άλλους προφυλακτήρες, τα αεροδυναμικά του βοηθήματα, τις ζάντες των 17 ιντσών και τις κόκκινες δαγκάνες στα φρένα. Στο εσωτερικό δεν μπορoύσε βέβαια να λείπει η παραδοσιακή καρό επένδυση στα πολύ καλά σπορ καθίσματα, αλλά ούτε και οι λεπτομέρειες στο διάκοσμο μαζί με το ειδικό τιμόνι και τον αντίστοιχο επιλογέα.