Ένα ασυνήθιστο πείραμα έλαβε χώρα στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Αϊντχόφεν στην Ολλανδία, στο πλαίσιο έρευνας, όταν ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να θέσουν εκτός λειτουργίας ένα ρομπότ – κατά συνέπεια, «θανατώνοντάς» το – ενόσω αυτό παρακαλούσε να μην το κάνουν. Πόσο χρόνο κράτησε ο δισταγμός των συμμετεχόντων;
Η αντίληψη των ανθρώπων περί του τι συνιστά «έμβιο» και τι όχι εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αναγνώριση συγκεκριμένων υποδειγμάτων νοήμονος συμπεριφοράς. Το ίδιο ισχύει ακόμη και για τα αφηρημένα γεωμετρικά σχήματα που κινούνται στην οθόνη του υπολογιστή: ο άνθρωπος τα αντιλαμβάνεται ως εάν να ήταν ζωντανά, ειδικά εάν αυτά μεταβάλλουν την τροχιά τους μη γραμμικά – σαν να λέμε «κατά βούληση» – ή εάν δείχνουν να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους.
Στο πλαίσιο του πειράματος, η νοημοσύνη του ρομπότ είχε ισχυρή επίδραση στην αποφασιστικότητα των συμμετεχόντων, η οποία μεγάλωνε όσο πιο ευχάριστα συμπεριφερόταν το ρομπότ.